Citat:
Ursprungligen postat av
Tryggahem
Jag har tagit stesolid under 3 års tid. Snittat kanske 10mg om dagen. Kört coldturkey och varit utan benzo i exakt 31 dagar. Enda medicinerna jag tar är sertralin och Mirtazapin.
Jag har fortfarande konstant ångest men det jobbigaste var cirka 12 dagar efter CT så den akuta fasen är över. Vet inte om det är benzon som orsakar det då jag haft GAD i 20 år men inte såhär intensivt.
Har gått 100 dagar utan benzo förut för att se om det var den som orsakar ångesten men då var ångesten exakt lika jobbig dag 20 som dag 100. Man kanske bör ge det 6 månader?
Hur tidigt märkte du förbättringar? Jag har förövrigt testat:
Venlafaxin
Escitalopram
Paroxetin
Tror ångesten är det symptom som är kvar längst..tillsammans med insomnia
Jag gjorde en cold turkey från 150mg diazepam och det var väldigt tufft.
Som alla säger går det fan inte att förutsäga hur länge eller vilka symptom som dyker upp. Det är kraftigt individuellt. Mina värsta var ständiga spyor och akathisia (oförmåga att sitta ner mer än nån sekunder åt gången..ett vidrigt kryp i kroppen så jag måste röra på mig hela tiden. Tre månader tog det innan jag blev bättre.
Jag har kvar tinnutus, men lägre volym. Och insomnia.. det är svårt att somna men när jag väl somnat sover jag bra. Men det blir ett par dagar vakenhet då och då.
För många tar det tid att få hjärnan läks. Man får alltså en hjärnskada av den här skiten.