2024-06-25, 16:51
Bannlyst
Ts för långt för att svara på.

Kort, ja benso kan ge hallucinationer som paradoxal reaktion. Ovanligt men det händer.

Och utsättningen är svår ja, minns en kille här på fb som klev av heroin men inte fixade att kliva av iktorivil.

Eftersom heroin är det värsta mannen på gatan kan tänka sig så sätter det väl saker i perspektiv.
Citera
2024-06-25, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggahem
Jag har tagit stesolid under 3 års tid. Snittat kanske 10mg om dagen. Kört coldturkey och varit utan benzo i exakt 31 dagar. Enda medicinerna jag tar är sertralin och Mirtazapin.

Jag har fortfarande konstant ångest men det jobbigaste var cirka 12 dagar efter CT så den akuta fasen är över. Vet inte om det är benzon som orsakar det då jag haft GAD i 20 år men inte såhär intensivt.

Har gått 100 dagar utan benzo förut för att se om det var den som orsakar ångesten men då var ångesten exakt lika jobbig dag 20 som dag 100. Man kanske bör ge det 6 månader?

Hur tidigt märkte du förbättringar? Jag har förövrigt testat:

Venlafaxin
Escitalopram
Paroxetin

Tror ångesten är det symptom som är kvar längst..tillsammans med insomnia

Jag gjorde en cold turkey från 150mg diazepam och det var väldigt tufft.
Som alla säger går det fan inte att förutsäga hur länge eller vilka symptom som dyker upp. Det är kraftigt individuellt. Mina värsta var ständiga spyor och akathisia (oförmåga att sitta ner mer än nån sekunder åt gången..ett vidrigt kryp i kroppen så jag måste röra på mig hela tiden. Tre månader tog det innan jag blev bättre.
Jag har kvar tinnutus, men lägre volym. Och insomnia.. det är svårt att somna men när jag väl somnat sover jag bra. Men det blir ett par dagar vakenhet då och då.

För många tar det tid att få hjärnan läks. Man får alltså en hjärnskada av den här skiten.
Citera
2024-06-25, 17:36
Medlem
PrinsenKommers avatar
Jag fick en sån jäkla svår oro när jag la av. Kände mig så stressad. Slutade med 8 dygn inlagd på psyk. Annars var det jobbigt med att va ljud o ljuskänslig samt ett konstigt tryck I huvudet. Av 20mg stess i 7år.
Citera
2024-06-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Melatonin kan du ta hur mycket du vill. Även anti-histaminer funkar. Du kommer med stor sannlikhet inte kunna somna vissa nätter utan något som gå på gaba-receptorer, en stor anledning till att det är så svårt att gömma för omgivningen i längden. Meditation är mitt bästa tips, även om du inte somnar får du någon form av vila. Kanske testa någon röd kratomsort, inte det bästa för att somna egentligen men kanske hjälper dig varva ner.

Melatonin hjälpte igår! Kunde somna efter en stund och det kändes riktigt bra då man verkligen blev lugn. Dock vaknade jag 5 gånger men lyckades somna om. Ja precis det är nästan omöjligt att gömma för omgivningen men har lyckats rätt bra än så länge. Ska testa meditation verkligen o hoppas på det bästa. Tack så mycket för din kommentar 👍
Citera
2024-06-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Det är så individuellt, men att vissa dagar fungerar bra är ett mycket bra tecken. Du verkar vara stark och att du går till jobbet, även om du mår skit, är en otrolig styrka.

Jag är en kvinna på 69 år, och det slog mycket hårt. Var i den akuta fasen i 4 år med kramper, hallucinationer och 30 symtom. Nu har det gått 8.5 år, och jag kan knappast ta hand om mig själv. Min hjärna är stekt. Men detta kommer inte att hända dig! Jag tillhör de 20% som drabbats av mycket utdragna besvär som förmodligen är permanenta. En CT efter 20 år, med bl.a. Xanax, slår hårt.

Jag följer din återhämtning, och hoppas att det går bra!

Extremt tufft men känns som det hjälpt en hel del, pannben har jag ofta hört av folk 😅

Shit det där slog hårt att läsa och otroligt skrämmande, hoppas innerligen att du blir bättre! Det känns som att det aldrig kommer bli bra, alkoholen var utav tvekan det bästa. Kunde somna och fungera rätt bra då man bara kände oro då o då.
Tack så jättemycket och jag kommer självklart uppdatera dig
Citera
2024-06-25, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzoDynga420
Spydde som en gris i tre månader. Bra timing å lägga det på semestern!

Oj men du är clean idag? Vad är det bästa rådet du har när oron börjar komma? Innan helvetet brakar loss. Måste försöka förbygga det utan att kasta i mig micro dos Stesolid på jobbet. Hemma härdar jag ut
Citera
2024-06-26, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gr0v
Melatonin hjälpte igår! Kunde somna efter en stund och det kändes riktigt bra då man verkligen blev lugn. Dock vaknade jag 5 gånger men lyckades somna om. Ja precis det är nästan omöjligt att gömma för omgivningen men har lyckats rätt bra än så länge. Ska testa meditation verkligen o hoppas på det bästa. Tack så mycket för din kommentar 👍

Skönt, att du kan sova utan någon substans är ett extremt gott tecken
Citera
2024-06-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Skönt, att du kan sova utan någon substans är ett extremt gott tecken

Känns oerhört skönt att höra. Känns bra till o från men såklart fortfarande tufft och är varm med lite huvudvärk just nu.
Citera
2024-06-26, 22:38
Medlem
När var det den sista gången som du tog Benso?
Citera
2024-06-27, 16:21
Medlem
Jag vill inte tjata om detta med alkoholen om det känns som en krycka. Men om du testar att vara utan i några dagar så märker du om det är den som gör att du kan hanka dig fram. Om du blir så mycket sämre utan alkohol så tyder det på att återhämtningen egentligen inte har kört igång, och du står på ruta ett. Den egentliga återhämtningen börjar inte förrän du är helt ren från allt som påverkar GABA, och det gör ju alkohol.
Citera
2024-06-27, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggahem
Jag är förövrigt arbetslös då ångesten är såpass att jag inte klarar av ett arbete. Tränar 6 dagar i veckan och äter en bra kost. Förutom det så ligger jag mest i sängen och gör andningsövningar cirka 8h om dagen.

Trist å höra men du är långt ifrån ensam! Ångest är bread and butter för alla i en benzo AT..
Jag har aldrig haft ångest förutom när jag tänt av så för mig är det lätt att säga vad som är at eller inte. Grymt av dig att ta dig till gymmet fast du mår keff!

Jag var helt hembunden under många månader.. jag tror att ungefär 6 månader kunde jag markant märka skillnad..
Citera
2024-06-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gr0v
Oj men du är clean idag? Vad är det bästa rådet du har när oron börjar komma? Innan helvetet brakar loss. Måste försöka förbygga det utan att kasta i mig micro dos Stesolid på jobbet. Hemma härdar jag ut

Jag kommer ALDRIG att ta benzo igen. Clean efter nästan 9 månader nu.

Jag köpte en THC vape jag använder på kvällarna ibland för sömnen. Grymt bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in