2017-10-12, 20:52
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Eftersom det finns korstolerans på benso och Imovane, kommer Imovane ta bort abstinensen på benso? Tänker på de fysiska symptomen så som ryckningar/krampkänningar och annat.

Jag skulle vilja påstå att det gör de.
Jag använde själv imovane på dagarna när jag hade slut på xanor.
Citera
2017-10-12, 21:14
Medlem
Någon fler som fått rätt svår akatisi/restless legs av utsättningen? Håller på att bli tokig då jag inte kan hitta bekväma ställningar eller sova.
Citera
2017-10-26, 17:13
Medlem
Nitrazolam 35 st hemsk at som komemr nu och jag fick slut i tisdags kväll.....!!! I klass med Xanor i at väg helt klart Cannabis hjälper men ytterst lite vill jag säga denna är ingen benzo att äta länge åt lite av den förra veckan också men hade jag vetat vad som väntat hade jag fan härdat ut ångesten !! råttgift detta
Citera
2017-10-30, 19:03
Medlem
No6s avatar
Jag har ätit Xanor i typ 3 veckor, aldrig mer än 2 mg/dag. Jag har slutat med dessa förr, så jag vet vilken helvete det är. 3 veckor är ju inte så lång tid, men jag tänkte iaf förbereda med en annan mildare benzo att trappa ut med om det behövs första veckan. Sist hade jag ätit Xanor i 2 månader och slutade CT, det gör aldrig om. Jag har faktiskt tillgång till en hel del Iktorivil, skulle den fungera att trappa ned med pga den långa halveringstiden? Vi pratar alltså om en väldigt kort nedtrappning, någon vecka max. Mer än så ska inte behövas efter den här perioden.

Tänkte alltså köra Iktorivil på dagarna, den ska tydligen vara motsvara samma mängd dvs 0,5 ikto = 0,5 mg Xanor. Sen Imovane eller Stilnoct mot sömnen, eftersom det är totalt omöjligt att somna under en benzo CT. Just Z-analoger fungerade jättebra förra gången när jag slutade CT med Xanor, fick iaf sova och det var guld värt. Men ska jag ringa min läkare och be om Stesolid istället för Iktorivil eller går det bra med ikto?
Senast redigerad av No6 2017-10-30 kl. 19:05.
Citera
2017-10-30, 19:53
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Jag har ätit Xanor i typ 3 veckor, aldrig mer än 2 mg/dag. Jag har slutat med dessa förr, så jag vet vilken helvete det är. 3 veckor är ju inte så lång tid, men jag tänkte iaf förbereda med en annan mildare benzo att trappa ut med om det behövs första veckan. Sist hade jag ätit Xanor i 2 månader och slutade CT, det gör aldrig om. Jag har faktiskt tillgång till en hel del Iktorivil, skulle den fungera att trappa ned med pga den långa halveringstiden? Vi pratar alltså om en väldigt kort nedtrappning, någon vecka max. Mer än så ska inte behövas efter den här perioden.

Tänkte alltså köra Iktorivil på dagarna, den ska tydligen vara motsvara samma mängd dvs 0,5 ikto = 0,5 mg Xanor. Sen Imovane eller Stilnoct mot sömnen, eftersom det är totalt omöjligt att somna under en benzo CT. Just Z-analoger fungerade jättebra förra gången när jag slutade CT med Xanor, fick iaf sova och det var guld värt. Men ska jag ringa min läkare och be om Stesolid istället för Iktorivil eller går det bra med ikto?

Jag har personligen aldrig trappat ner på Ikto, men Stesolid däremot.
Stesolid är väldigt bra pågrund av de muskelavslappnande egenskaperna och den mjuka långa halveringstiden. Så av egen erfarenhet skulle jag rekommendera Stess.

Kanske någon annan här som vet bättre om just Iktorivil. 😊
Citera
2017-10-30, 20:48
Medlem
Savagees avatar
Citat:

Jag skulle köra med Stes, pga den långa halveringstiden. Ångesten kommer att kicka in medans/efter Alpran har gått ut ifrån blodet. Försök att trappa ut Xanor:et först i 1,5 veckor, sedan börja med valiumet.

Vet inte hur mycket du tycker om att röka, men det kommer att hjälpa dig bättre än z-analogerna i detta tillfället. :/ (För sovandet)
Senast redigerad av Savagee 2017-10-30 kl. 21:00.
Citera
2017-10-30, 21:45
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savagee
Jag skulle köra med Stes, pga den långa halveringstiden. Ångesten kommer att kicka in medans/efter Alpran har gått ut ifrån blodet. Försök att trappa ut Xanor:et först i 1,5 veckor, sedan börja med valiumet.

Vet inte hur mycket du tycker om att röka, men det kommer att hjälpa dig bättre än z-analogerna i detta tillfället. :/ (För sovandet)
Blir bara nojjig av att röka.

Allt som finns på svarta marknaden är Benzedin och dessa ska vara ganska kassa av det jag har hört? Hur brukar läkare ställa sig till att byta från Iktorivil till Stesolid? Vet att han vägrar att byta till Xanor men skriverr gärna ut Iktorivil i hästmängder 0,5 mg.
Senast redigerad av No6 2017-10-30 kl. 21:47.
Citera
2017-10-30, 22:21
Medlem
nuplie22s avatar
Det här kanske känns som ett hån jämfört med doser folk kört med här, men har ingen erfarenhet av benso sen tidigare och tänkte se vad jag kan vänta mig om jag bara lägger ner tvärt.

Har iaf käkat Norflurazepam sen maj/juni (minns inte riktigt). Läste gott om dom och om sin långa halveringstid och vart nyfiken om det kunde bota mina sömnsvårigheter jag alltid haft, svårt att somna/vaknar lätt. Funkade bra och kände mig nykter på dagarna och jag sov bra. Jag har däremot inte tagit höga doser, utan tagit en var 3-4e dag fram tills nu. Behövde inte mer, och skött det så fram tills nu. I början var det 4mg var 3-4e dag, sen försvann dom och blev 8mg var 3-4e dag ist. (om det ens var 4mg eller 8mg i dom är svårt att säga med tanke på att det är en rc, kände ingen skillnad).

Är det så tramsiga doser att det inte är något att tänka på? Låg dosering men under en ganska lång tid.
Citera
2017-10-31, 07:59
Medlem
kattvalps avatar
Citat:

Allt som finns på svarta marknaden är Benzedin och dessa ska vara ganska kassa av det jag har hört? Hur brukar läkare ställa sig till att byta från Iktorivil till Stesolid? Vet att han vägrar att byta till Xanor men skriverr gärna ut Iktorivil i hästmängder 0,5 mg.

Jag tror att läkarn hellre skriver ut Stesolid, än iktorivil.
Så det skall nog inte vara några problem.
Kör på apoteksvara om du kan, för som du säger så är det väldigt ojämnt tryck i de flesta bensedin nu för tiden.
Citera
2017-10-31, 17:37
Medlem
Citat:

Bensedin är diazepam ( stesolid ) Tycker dessa fungerar som Svenska 10 mg ( köpt från lite olika shoppar ) Läkaren borde inte ha några problem med att byta från Iktorivil till Stesolid tycker jag.
Citera
2017-11-03, 19:38
Medlem
Tjooo,

Har ätit en del benzo senaste 2,5 månaderna, 3-4 dagar i veckan, inga överdrivna doser dock, kanske 2 mg itko och 1 mg alpra dom dagar jag kört och nu ska jag lägga ner, vad kan jag förvänta mig för AT?

Kommer det det bli förjävligt och hur länge kommer ATn pågå?
Citera
2017-11-06, 18:28
Medlem
trueforgoods avatar
Har ätit Stesolid minst en gång i veckan i ca 2 år (doser på i snitt 20mg). Senaste månaderna har det varit 2-3 gånger i veckan pga extremt kass livssituation, och kommer fortsätta så tills saker och ting löser sig. Vi snackar nu om ca 50-70mg uppdelat på 2-3 tillfällen per vecka.

Jag är så klart fysiskt beroende (vore konstigt annars), men vad tror ni vi snackar om i AT-väg om man skulle lägga av helt Cold Turkey från detta intag?

Mitt allmänmående är så sjukt piss så mindre AT-symptom märker jag inte av, annat än konstig smak i munnen och lite lättirriterad (2-3 dagar efter senaste intag).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in