Citat:
Ursprungligen postat av
No6
Jag har ätit Xanor i typ 3 veckor, aldrig mer än 2 mg/dag. Jag har slutat med dessa förr, så jag vet vilken helvete det är. 3 veckor är ju inte så lång tid, men jag tänkte iaf förbereda med en annan mildare benzo att trappa ut med om det behövs första veckan. Sist hade jag ätit Xanor i 2 månader och slutade CT, det gör aldrig om. Jag har faktiskt tillgång till en hel del Iktorivil, skulle den fungera att trappa ned med pga den långa halveringstiden? Vi pratar alltså om en väldigt kort nedtrappning, någon vecka max. Mer än så ska inte behövas efter den här perioden.
Tänkte alltså köra Iktorivil på dagarna, den ska tydligen vara motsvara samma mängd dvs 0,5 ikto = 0,5 mg Xanor. Sen Imovane eller Stilnoct mot sömnen, eftersom det är totalt omöjligt att somna under en benzo CT. Just Z-analoger fungerade jättebra förra gången när jag slutade CT med Xanor, fick iaf sova och det var guld värt. Men ska jag ringa min läkare och be om Stesolid istället för Iktorivil eller går det bra med ikto?
Jag skulle köra med Stes, pga den långa halveringstiden. Ångesten kommer att kicka in medans/efter Alpran har gått ut ifrån blodet. Försök att trappa ut Xanor:et först i 1,5 veckor, sedan börja med valiumet.
Vet inte hur mycket du tycker om att röka, men det kommer att hjälpa dig bättre än z-analogerna i detta tillfället. :/ (För sovandet)