Citat:
Ursprungligen postat av
Lavande
Har ätit små doser löpande under ca 5-6 års tid. Förstår att "små" på detta forumet är relativt. 1/4-1/2 tablett ung varje kväll. Men med vissa avbrott
Eftersom det inte räcker för mitt behov, de doser jag fått, slutade jag med dessa helt. Fick extrema känselbortfall och stickningar och precis som du beskriver svårt att koordinera och ta på mig men även andra saker har varit svåra att göra. Fick extrema domningar i början och trodde hela kroppen skulle kollapsa....
Det obehagliga är att det varit ca 7 veckor nu. De värsta symptomen försvann efter en vecka men sen hade kört på.
Har börjat ta kallduschar på morgonen. Har tydligen en läkande effekt på det centrala nervsystemet. Och tillskott med zink och c-vitamin. Massage är också bra.
Det har faktiskt blivit lite bättre av detta men riktigt seg mentalt fortfarande. Koordinationen är bättre.
Är kvinna och väldigt känslig mot läkemedel.
Tack för att du delade med dig. Jag har väl gått på lite större doser, kanske i genomsnitt 6 x 2 mg clonazepam eller 6 mg alprazolam (nu säger ekvivalenstabeller att clonazepam och alprazolam är lika starka per mg, alltså att 6 ikto är lika starka som 12 x 1 mg alprazolam ... och när det gäller dess antikonvulsiva effekt så tvivlar jag inte på det, men knappast när det gäller exempelvis panikångest (och clonazepam är både antikonvulsiv/anti-EP eller hur man nu säger på svenska, samt ångestdämpande, emedan alprazolam bara räknas som a (anxiolytic), trots att båda två fungerar någorlunda både som antikonvulsiv, ångestdämpande och dessutom som hypnotiska preparat, även om de inte räknas som så... oj off topic) per dag under ett år nu ungefär. Sedan skaffade jag mig 100 fejkstavar och mådde dåligt och var så snurrig i skallen då att jag inte begrep att det inte var riktiga stavar, och nedtrappade mig själv omedvetet under en vecka, blev klar i skallen och de smakade inte ens alprazolam, men fortsatte trappa ned ändå (vilket inte gick som planerat, såklart) och avslutade med väldigt långtidsverkande barbiturater , sedan 20 mg alprazolam igen, och sedan slutade jag cold turkey och besvären gjorde sig påminnda, men först ordentligt efter typ...8+ dagar, och det blev inte bättre. Ja det finns ju ett påstående om att man är dålig i lika många månader som år man varit på.
Men du har alltså haft problem i sju veckor på en sådan pass liten dos som du ändå åt (hade kanske motsvarat det dubbla för mig pga dubbelt så stor kropp). Men aha, sorry missade 5-6 år. Enligt detta korrekta påstående (huruvida det faktiskt stämmer eller ej, vet jag inte, just bensonedtrappning är inte min starka sida) ska du behöva stå ut med detta i 5-6 månader... det är ett jävla helvete att vara så i bara drygt en vecka. Jag klarade det ju inte så drog i mig 6 ikto idag, och jag fick nästan en fysisk eufori när det började pirra i hela kroppen och dessa jävla stickningar och känslobortfall och motorikproblem ... bara rann av mig, det påminde pyttelite om hur det är att gå från riktigt sjuk på varor, och sedan sätta en fix och nå sjunde himmelen.
Klarar du 5-6 månader så här? Kallvattenduscharna har du (med största sannolikhet) rätt i, och zinken är väl möjligt (vet inte), men däremot niacin och med största sannolikhet magnesium, hade antagligen hjälpt dig. Testat dem?
Nu har jag svammlat alldeles för mycket, men kan någon ge mig något tips på hur jag ska avgifta mig själv utan inläggning? Att jag inte lär klara det är väl uppenbart, men ponera att jag gör exakt som ni skriver, är det någon som har något litet tips? Plz