2019-04-06, 17:01
Medlem
Kobragifts avatar
Standard för mig när jag ska kliva av ikton eller xanoren är att ha en femma bruning, en karta imovane och några stessar. Aldrig alkohol.

Dock kör jag inga stora doser benso de veckor jag knaprar. 2-3mg ikto på morgonen och en xanor på eftermiddag/kväll. Men de räcker fanimej för att må piss när man kliver av det.
Citera
2019-04-12, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beulenpest
Någon mer än jag som får kraftiga motorikproblem vid inledningsfasen av benso-AT? Kan inte ta på mig kläderna själv och knappt ta upp/ner saker ur fickorna.

Är det förstadiet till EP-anfallen/kramperna som kommer senare eller är det något annat? Någon som känner igen sig? Att gå i trappor är också förjävla svårt och det är verkligen ett helvete och det blir inte bättre av att man vet att det bara blir värre.

Har ätit små doser löpande under ca 5-6 års tid. Förstår att "små" på detta forumet är relativt. 1/4-1/2 tablett ung varje kväll. Men med vissa avbrott

Eftersom det inte räcker för mitt behov, de doser jag fått, slutade jag med dessa helt. Fick extrema känselbortfall och stickningar och precis som du beskriver svårt att koordinera och ta på mig men även andra saker har varit svåra att göra. Fick extrema domningar i början och trodde hela kroppen skulle kollapsa....

Det obehagliga är att det varit ca 7 veckor nu. De värsta symptomen försvann efter en vecka men sen hade kört på.
Har börjat ta kallduschar på morgonen. Har tydligen en läkande effekt på det centrala nervsystemet. Och tillskott med zink och c-vitamin. Massage är också bra.

Det har faktiskt blivit lite bättre av detta men riktigt seg mentalt fortfarande. Koordinationen är bättre.

Är kvinna och väldigt känslig mot läkemedel.
Citera
2019-04-14, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Har ätit små doser löpande under ca 5-6 års tid. Förstår att "små" på detta forumet är relativt. 1/4-1/2 tablett ung varje kväll. Men med vissa avbrott

Eftersom det inte räcker för mitt behov, de doser jag fått, slutade jag med dessa helt. Fick extrema känselbortfall och stickningar och precis som du beskriver svårt att koordinera och ta på mig men även andra saker har varit svåra att göra. Fick extrema domningar i början och trodde hela kroppen skulle kollapsa....

Det obehagliga är att det varit ca 7 veckor nu. De värsta symptomen försvann efter en vecka men sen hade kört på.
Har börjat ta kallduschar på morgonen. Har tydligen en läkande effekt på det centrala nervsystemet. Och tillskott med zink och c-vitamin. Massage är också bra.

Det har faktiskt blivit lite bättre av detta men riktigt seg mentalt fortfarande. Koordinationen är bättre.

Är kvinna och väldigt känslig mot läkemedel.
Tack för att du delade med dig. Jag har väl gått på lite större doser, kanske i genomsnitt 6 x 2 mg clonazepam eller 6 mg alprazolam (nu säger ekvivalenstabeller att clonazepam och alprazolam är lika starka per mg, alltså att 6 ikto är lika starka som 12 x 1 mg alprazolam ... och när det gäller dess antikonvulsiva effekt så tvivlar jag inte på det, men knappast när det gäller exempelvis panikångest (och clonazepam är både antikonvulsiv/anti-EP eller hur man nu säger på svenska, samt ångestdämpande, emedan alprazolam bara räknas som a (anxiolytic), trots att båda två fungerar någorlunda både som antikonvulsiv, ångestdämpande och dessutom som hypnotiska preparat, även om de inte räknas som så... oj off topic) per dag under ett år nu ungefär. Sedan skaffade jag mig 100 fejkstavar och mådde dåligt och var så snurrig i skallen då att jag inte begrep att det inte var riktiga stavar, och nedtrappade mig själv omedvetet under en vecka, blev klar i skallen och de smakade inte ens alprazolam, men fortsatte trappa ned ändå (vilket inte gick som planerat, såklart) och avslutade med väldigt långtidsverkande barbiturater , sedan 20 mg alprazolam igen, och sedan slutade jag cold turkey och besvären gjorde sig påminnda, men först ordentligt efter typ...8+ dagar, och det blev inte bättre. Ja det finns ju ett påstående om att man är dålig i lika många månader som år man varit på.

Men du har alltså haft problem i sju veckor på en sådan pass liten dos som du ändå åt (hade kanske motsvarat det dubbla för mig pga dubbelt så stor kropp). Men aha, sorry missade 5-6 år. Enligt detta korrekta påstående (huruvida det faktiskt stämmer eller ej, vet jag inte, just bensonedtrappning är inte min starka sida) ska du behöva stå ut med detta i 5-6 månader... det är ett jävla helvete att vara så i bara drygt en vecka. Jag klarade det ju inte så drog i mig 6 ikto idag, och jag fick nästan en fysisk eufori när det började pirra i hela kroppen och dessa jävla stickningar och känslobortfall och motorikproblem ... bara rann av mig, det påminde pyttelite om hur det är att gå från riktigt sjuk på varor, och sedan sätta en fix och nå sjunde himmelen.

Klarar du 5-6 månader så här? Kallvattenduscharna har du (med största sannolikhet) rätt i, och zinken är väl möjligt (vet inte), men däremot niacin och med största sannolikhet magnesium, hade antagligen hjälpt dig. Testat dem?

Nu har jag svammlat alldeles för mycket, men kan någon ge mig något tips på hur jag ska avgifta mig själv utan inläggning? Att jag inte lär klara det är väl uppenbart, men ponera att jag gör exakt som ni skriver, är det någon som har något litet tips? Plz
Citera
2019-04-14, 22:33
Medlem
hur lång tid tar det att tända av på benso ? någon som vet ?
Citera
2019-04-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beulenpest

Men du har alltså haft problem i sju veckor på en sådan pass liten dos som du ändå åt (hade kanske motsvarat det dubbla för mig pga dubbelt så stor kropp). Men aha, sorry missade 5-6 år. Enligt detta korrekta påstående (huruvida det faktiskt stämmer eller ej, vet jag inte, just bensonedtrappning är inte min starka sida) ska du behöva stå ut med detta i 5-6 månader... det är ett jävla helvete att vara så i bara drygt en vecka. Jag klarade det ju inte så drog i mig 6 ikto idag, och jag fick nästan en fysisk eufori när det började pirra i hela kroppen och dessa jävla stickningar och känslobortfall och motorikproblem ... bara rann av mig, det påminde pyttelite om hur det är att gå från riktigt sjuk på varor, och sedan sätta en fix och nå sjunde himmelen.

Klarar du 5-6 månader så här? Kallvattenduscharna har du (med största sannolikhet) rätt i, och zinken är väl möjligt (vet inte), men däremot niacin och med största sannolikhet magnesium, hade antagligen hjälpt dig. Testat de

Tack för ditt svar. Det är ju bra att veta att det kan ta några månader innan det går över. Ja det får jag stå ut med.
Har dålig sömn och mindre kvalitetssömn när jag tagit dessa. Bara det är en anledning att avstå. Får svårare att lösa problem och kognitiva uppgifter då.

Hoppas det löser sig med din nedtrappning. Låter som att det är tufft...
Citera
2019-04-16, 01:13
Medlem
Motorola80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobragift
Standard för mig när jag ska kliva av ikton eller xanoren är att ha en femma bruning, en karta imovane och några stessar. Aldrig alkohol.

Dock kör jag inga stora doser benso de veckor jag knaprar. 2-3mg ikto på morgonen och en xanor på eftermiddag/kväll. Men de räcker fanimej för att må piss när man kliver av det.

Jag vill verkligen instämma på det du skriver, likvärdiga ämnen eller exakt samma är jättebra då!

Vill starkt tipsa om fenibuth då. Men köp ren fenibuth isåfall, inte det här skräpet man får inrikes, hemst dåligt!
Det finns fantastiskt fenibuth om man vill!

Finns fler tips men detta är min favorit utöver dina råd!
MVH M80
Citera
2019-04-16, 01:39
Medlem
Motorola80s avatar
Jag vill verkligen inte glömma en sak, enligt mej det viktigaste av allt!

Införskaffa Inderal 40mg till era bensoavtändningar!

Det kan vara livsviktigt samt hjälper enormt mot många fysiska problem vid bensoavtändningar!

Tveka ALDRIG att amvända betablockerare (Inderal) vid dessa tillfällen!

// Motorola80
Citera
2019-04-17, 23:55
Medlem
bortmedfifittors avatar
Började tyvärr käka lättare benso (Oxascand och Imovane) 2015 när jag fick det utskrivet för flygrädsla. Kunde dra i mig ett pack av varje på ett par dagar, hade aldrig AT.

Kom i kontakt med Alpran först vintern 2017 när jag började med amfetamin. Fanns en riktigt bra RC omkring då som jag trappade ut med Imovane och var ingen farlig AT heller.

Sist jag tog Ksalol dagligen i MAX ett par veckor var i höstas, också i samband med tjacket, och det var en riktigt vidrig AT när jag gick av (1 Mg varje kväll i typ fyra veckor). Kunde inte sova öht och det förstörde mig helt. Tog mig knappt igenom skiten och gick på Oxascanden och Imovanen igen för att rida ut det hela. Gick till slut. Har haft stora sömnrubbningar sen jag började ta amfetamin mer eller mindre regelbundet sen sommaren 2017.

Har nyligen slutat med tjacket IGEN, men tagit Alpra sen mitten på Feb ca, ungefär 2-3 mg per dag, ibland mixat med 2-4 mg Ikto... aldrig tagit benso så länge och i så höga doser. Har inte vågat göra något uppehåll i rädslan att inte få sova, men lyckats nu trappa ner till 1 Mg Alpra, 30mg Oxascand, en halv Imovane per kväll för att kunna sova öht.

Har nu 5 mg Alpra kvar, 15 st Oxascand och 15 st Imovanen... ska jag sluta med Alpran helt nu när jag är på 1Mg, eller komma ner på en halv tablett? Är livrädd för AT:n, skallen fungerar dåligt redan nu och sover dåligt med mycket mardrömmar, samt känner av AT:n mot kvällen efter en lång dag på jobbet. Har ett jobb som kräver kognitiv förmåga och bra minne, vilket börjar fallera ordentligt nu.

Vad är bästa alternativet och hur länge kommer en AT efter 2 månad dagligt benso-bruk vara? Är extremt känslig när det kommer till sömnen....
Citera
2019-04-18, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Började tyvärr käka lättare benso (Oxascand och Imovane) 2015 när jag fick det utskrivet för flygrädsla. Kunde dra i mig ett pack av varje på ett par dagar, hade aldrig AT.

Kom i kontakt med Alpran först vintern 2017 när jag började med amfetamin. Fanns en riktigt bra RC omkring då som jag trappade ut med Imovane och var ingen farlig AT heller.

Sist jag tog Ksalol dagligen i MAX ett par veckor var i höstas, också i samband med tjacket, och det var en riktigt vidrig AT när jag gick av (1 Mg varje kväll i typ fyra veckor). Kunde inte sova öht och det förstörde mig helt. Tog mig knappt igenom skiten och gick på Oxascanden och Imovanen igen för att rida ut det hela. Gick till slut. Har haft stora sömnrubbningar sen jag började ta amfetamin mer eller mindre regelbundet sen sommaren 2017.

Har nyligen slutat med tjacket IGEN, men tagit Alpra sen mitten på Feb ca, ungefär 2-3 mg per dag, ibland mixat med 2-4 mg Ikto... aldrig tagit benso så länge och i så höga doser. Har inte vågat göra något uppehåll i rädslan att inte få sova, men lyckats nu trappa ner till 1 Mg Alpra, 30mg Oxascand, en halv Imovane per kväll för att kunna sova öht.

Har nu 5 mg Alpra kvar, 15 st Oxascand och 15 st Imovanen... ska jag sluta med Alpran helt nu när jag är på 1Mg, eller komma ner på en halv tablett? Är livrädd för AT:n, skallen fungerar dåligt redan nu och sover dåligt med mycket mardrömmar, samt känner av AT:n mot kvällen efter en lång dag på jobbet. Har ett jobb som kräver kognitiv förmåga och bra minne, vilket börjar fallera ordentligt nu.

Vad är bästa alternativet och hur länge kommer en AT efter 2 månad dagligt benso-bruk vara? Är extremt känslig när det kommer till sömnen....
Jag hade delat upp alpran till 0,5 på resten av dagarna.
Bästa sätter för en benso at är motion, har du möjlighet så spring 1 mil om dagen så kommer det psykiska bli lättare.
Sen skaffa mera Imovane och fortsätt att äta de en längre tid tills du känner dig tillräckligt frisk.
Melantonin och Quetiapin kan ju också fungera som ett tillägg för din sömn.
Senast redigerad av Westdess 2019-04-18 kl. 08:28.
Citera
2019-04-21, 06:15
Medlem
Bullsquids avatar
Har haft tur och klarat att gå av benso CT ofrivilligt efter flera månaders intensivt bruk. (rekomenderas EJ men hade inget val. plötsligt tog det bara slut och gick heller inte att beställa från nätet mer pga klassning)

Första gången tog jag 2st Flubromazepam om dagen i ca 4 månader till polisen kom och tog dem innan jag hade en chans att trappa ner eller skaffa nåt annat. Mådde halvdåligt i 3 dagar ca...dålig sömn, dålig i magen, skakis och nervös annars var det en mild AT. Detta var över 5 år sedan och min första långa period av starka benso.... tror även jag körde slut på 50st Clonazolam något senare med. Ingen AT där heller att tala om.

Tände av igen CT efter ca 4 månader med ca 400 st piller av olika sort, 100st va xanor, sedan någon av de senaste RC som fanns, men ena va starka tror det va flu-alprazolam , de andra va skitsvaga där man fick ta 7-8st...minns inte namnet just nu.
Då blev ATn betydligt mer extrem men inte långvarig. var också 3 dagar men då var det intensiv ångest, extrem social fobi (vågade knappt umgås med nära vänner, vågade knappt gå ut), skaka, svettades, oron var på max, mådde skit i hela kroppen, kunde inte äta eller sova. Försökte få bort det värsta med lite öl men fick sedan tag på 900 mg lyrica och efter det var jag botad hehe. Måste nog försöka fixa det igen.

Kört ett långt race nu igen på ca5 månader kanske mer med endast uppehåll 2ggr på 1 vecka var på semester. Mådde inte alls dåligt då och hade även gått på sub lika och opiater lika länge. Antingen hann det inte gå ur kroppen på en vecka innan jag började igen eller så hade jag tur.

Fick för mej att månader var länge att ta höga doser benso, tror det va ca 2-4 mg xanor eller 2.5-4 mg flu-alpra, de andra minns jag inte doseringen på men vet att ena sorten var typ i styrka som stess femmor knappt det. sobril kanske, var en annan RC benso. åt iaf 50 såna som gick åt fort och 50 flu-alpra, 200 xanor under 4 månader ca... tur det inte blev värre.

Nu när jag mest tagit ikto kanske det blir lättare pga den extremt långa halveringstiden jämfört med alprans super korta (6-12h) medan ikton har 18-50 timmar. Går ju även dela i 4 om man vill det och gå ner på 0.5 mg tillslut. Hoppas det funkar för vill verkligen inte hålla på för länge, Känner knappt av 6-8mg längre och då känns det som slöseri.
Senast redigerad av Bullsquid 2019-04-21 kl. 06:18.
Citera
2019-04-21, 06:32
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorola80
Jag vill verkligen inte glömma en sak, enligt mej det viktigaste av allt!

Införskaffa Inderal 40mg till era bensoavtändningar!

Det kan vara livsviktigt samt hjälper enormt mot många fysiska problem vid bensoavtändningar!

Tveka ALDRIG att amvända betablockerare (Inderal) vid dessa tillfällen!

// Motorola80

på vilket sätt hjälper det?
Citera
2019-04-21, 11:23
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
på vilket sätt hjälper det?
Du slipper den höga pulsen och en del fysiska symtom som ångest kan orsaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in