2017-09-26, 02:17
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Ett tips till alla Benso beroende är att pröva Oxascand.
Det funkar bra och håller i länge.

Om ni nu vill sluta med Benso.

Att gå över till en svagare benzo funkar sisådär imo.

Har haft några otäcka avtändningar på ikto och xanor och det som funkar bäst för mig är att äta mycket frukt och en hel del Ben&Jerry's Chocolate Fudge Brownie kombinerat med långa promenader oavsett hur mycket det tar emot och lyssna på någon nice podcast.

Jag känner att de första veckorna allt i livet känns meningslöst, ingen motivation till att göra någonting och att man stampar i ett träsk och kommer ingenstans. Trotts det försöker jag vakna med en positiv inställning till livet och försöker iaktta och glädjas av allt från stora till små händelser i livet.

Kämpar just nu med att trappa ner ikto och allting känns bara fel. På väg hem från läkaren idag stod jag och väntade på bussen och en hemlös man kom och gick igenom papperskorgen för burkar att panta. Halsade då i mig min cola och gav den till honom. Aldrig i mitt liv har jag sett någon vara så tacksam över en sån liten gest. Vet inte vart texten leder men fick en riktig skön känsla i kroppen då trotts att man mår skit just nu. Fluddrar på och har varit vaken i snart 2 dygn men hoppas någon förstår vad jag menar iaf =)

Frukt, ben n jerry och promenader med sköna podcasts är hur jag hanterar min at iaf
Citera
2017-09-26, 02:23
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Att gå över till en svagare benzo funkar sisådär imo.

Har haft några otäcka avtändningar på ikto och xanor och det som funkar bäst för mig är att äta mycket frukt och en hel del Ben&Jerry's Chocolate Fudge Brownie kombinerat med långa promenader oavsett hur mycket det tar emot och lyssna på någon nice podcast.

Jag känner att de första veckorna allt i livet känns meningslöst, ingen motivation till att göra någonting och att man stampar i ett träsk och kommer ingenstans. Trotts det försöker jag vakna med en positiv inställning till livet och försöker iaktta och glädjas av allt från stora till små händelser i livet.

Kämpar just nu med att trappa ner ikto och allting känns bara fel. På väg hem från läkaren idag stod jag och väntade på bussen och en hemlös man kom och gick igenom papperskorgen för burkar att panta. Halsade då i mig min cola och gav den till honom. Aldrig i mitt liv har jag sett någon vara så tacksam över en sån liten gest. Vet inte vart texten leder men fick en riktig skön känsla i kroppen då trotts att man mår skit just nu. Fluddrar på och har varit vaken i snart 2 dygn men hoppas någon förstår vad jag menar iaf =)

Frukt, ben n jerry och promenader med sköna podcasts är hur jag hanterar min at iaf

FET det är vad vanliga människor försöker göra när dem vill boosta sig lite.
Det och semester till ett soligt land.
Citera
2017-09-26, 02:57
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ett tips till alla Benso beroende är att pröva Oxascand.
Det funkar bra och håller i länge.

Om ni nu vill sluta med Benso.
Fast Oxascand är ju en benso, så då har man ju inte riktigt slutat med benso om man börjar käka det. Trots att den är ganska mild så är jag en utav dom som kan uppskatta effekten Oxascand/sobril ger mig. Tkr den biter rätt bra mot min oro/ångest.

så visst måste de vara bättre att käka Oxazepam då och då om man nöjer sig med den, istället för andra bensopreparat som t.ex. xanor, stess eller iktisar som är betydligt starkare.

Schysst bakis medicin eller mot lättare ångestproblematik men inget som tar kål på panikattacker direkt.
Citera
2017-09-26, 02:59
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
FET det är vad vanliga människor försöker göra när dem vill boosta sig lite.
Det och semester till ett soligt land.

Att ta en kort semester till Barcelona och röka på och ta en burgare på ''Bacoa '' och käka tapas tills man kräks skadar inte under en lindrig at
Citera
2017-09-26, 03:00
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Att ta en kort semester till Barcelona och röka på och ta en burgare på ''Bacoa '' och käka tapas tills man kräks skadar inte under en lindrig at

Om man nu orkar med sådana äventyr !
Citera
2017-09-26, 03:02
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Fast Oxascand är ju en benso, så då har man ju inte riktigt slutat med benso om man börjar käka det. Trots att den är ganska mild så är jag en utav dom som kan uppskatta effekten Oxascand/sobril ger mig. Tkr den biter rätt bra mot min oro/ångest.

så visst måste de vara bättre att käka Oxazepam då och då om man nöjer sig med den, istället för andra bensopreparat som t.ex. xanor, stess eller iktisar som är betydligt starkare.

Schysst bakis medicin eller mot lättare ångestproblematik men inget som tar kål på panikattacker direkt.

Att sluta med benso kan vara svårt och då passar Oxascand.
Citera
2017-09-26, 03:43
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Att sluta med benso kan vara svårt och då passar Oxascand.

För länge sen innan jag skulle till Spanien på semester krigade jag mot en at när jag tog enorma mängder xanor.

Mådde så fruktansvärt dåligt när jag väl kom dit så jag gick till en privatläkare för att försöka få benzo utskrivet för att lindra min at.
Jag sa att jag led av ångest och panikattacker och hon skrev ut diazepam som om det vore ingenting. Hon frågade ifall 30st räckte innan jag skulle hem igen och jag ville inte överdriva för jag ville självklart ha så många som möjligt och bad om 2 paket till för jag sa att det var en lång semester. Så jag fick 90 10mg och hon skrev ut det som om det vore sockertabletter och skrev till och med ett brev till min svenska läkare att jag skulle fortsätta ta 30mg diazepam om dagen och sakta trappa ner.

Självklart sade min svenska läkare nej på direkten och föreslog atarax elr theralen.... Vilket skämt.

Så från att ligga på höga doser av xanor och sakta trappa ner med diazepam funkade bättre än förväntat för mig men var fortfarande ett helvete att ta sig igenom så jag kan inte tänka mig hur det skulle vara att gå cold turkey den gången...

Det är enda gången jag har trappat ner med annan benzo eftersom jag tog så extrema mängder xanor varje dag, men för mildare avtändningar föredrar jag cold turkey och bara kämpa mig igenom det =)
Citera
2017-09-26, 18:14
Medlem
Har sån sjuk AT, vart utan diazepam i 7 dagar nu. Hjärtat slår konstigt, jag svettas, vrider och vänder på mig. Kan knappt sova eller äta. Som längst har jag klarat mig 6 månader utan benzo men då käkade jag xanor. Det var fan vidrigt. Hoppas min beställning dyker upp snart, kommer fan böla.
Citera
2017-10-04, 10:44
Medlem
Dragningskraftens avatar
Har käkat låga doser av diazepam och kryastvåor.
Cirka 2 veckor. 5mg diazepam och 1mg krysstvåa. Inte samma dag av substanserna. Hur kommer min AT bli?

När kommer min AT börja? Om sista intaget var idag
Värt att tillägga, otroligt känslig för Benzo överlag
Senast redigerad av Dragningskraften 2017-10-04 kl. 10:58.
Citera
2017-10-04, 13:09
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragningskraften
Har käkat låga doser av diazepam och kryastvåor.
Cirka 2 veckor. 5mg diazepam och 1mg krysstvåa. Inte samma dag av substanserna. Hur kommer min AT bli?

När kommer min AT börja? Om sista intaget var idag
Värt att tillägga, otroligt känslig för Benzo överlag

Du kommer inte att få något avtändning, med så låga doser hinner kroppen ej att vänja sig. En avtändning får du först vid en till två veckors kontinuerlig användning med minst 10-20mg/diazepam om dagen, eller 0.5-2mg klonazepam/dagen i 7-14 dagar grovt uppskattat.

Hur har du lyckats mäta ut 5mg diazepam och 1mg klonazepam på 14 dagar? Har du delat en tablett i 14 bitar?
Citera
2017-10-05, 20:07
Medlem
Dragningskraftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Du kommer inte att få något avtändning, med så låga doser hinner kroppen ej att vänja sig. En avtändning får du först vid en till två veckors kontinuerlig användning med minst 10-20mg/diazepam om dagen, eller 0.5-2mg klonazepam/dagen i 7-14 dagar grovt uppskattat.

Hur har du lyckats mäta ut 5mg diazepam och 1mg klonazepam på 14 dagar? Har du delat en tablett i 14 bitar?

Du har missuppfattat
Har tagit 5mg diazepam en dag . Dagen efter en halv iktrovil typ så. I två veckors tid.
Citera
2017-10-12, 20:23
Medlem
Eftersom det finns korstolerans på benso och Imovane, kommer Imovane ta bort abstinensen på benso? Tänker på de fysiska symptomen så som ryckningar/krampkänningar och annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in