Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil85
Att sluta med benso kan vara svårt och då passar Oxascand.
För länge sen innan jag skulle till Spanien på semester krigade jag mot en at när jag tog enorma mängder xanor.
Mådde så fruktansvärt dåligt när jag väl kom dit så jag gick till en privatläkare för att försöka få benzo utskrivet för att lindra min at.
Jag sa att jag led av ångest och panikattacker och hon skrev ut diazepam som om det vore ingenting. Hon frågade ifall 30st räckte innan jag skulle hem igen och jag ville inte överdriva för jag ville självklart ha så många som möjligt och bad om 2 paket till för jag sa att det var en lång semester. Så jag fick 90 10mg och hon skrev ut det som om det vore sockertabletter och skrev till och med ett brev till min svenska läkare att jag skulle fortsätta ta 30mg diazepam om dagen och sakta trappa ner.
Självklart sade min svenska läkare nej på direkten och föreslog atarax elr theralen.... Vilket skämt.
Så från att ligga på höga doser av xanor och sakta trappa ner med diazepam funkade bättre än förväntat för mig men var fortfarande ett helvete att ta sig igenom så jag kan inte tänka mig hur det skulle vara att gå cold turkey den gången...
Det är enda gången jag har trappat ner med annan benzo eftersom jag tog så extrema mängder xanor varje dag, men för mildare avtändningar föredrar jag cold turkey och bara kämpa mig igenom det =)