2017-02-18, 17:37
Medlem
Zot^s avatar
Som jag kommer ihåg det: Brännande/krypande känsla i kroppen, kramper, drogsug (måste ta en till tablett känsla), ångest, dissociation (obehaglig till skillnad från t ex ketamin), svårt att tänka pga all ångest. Det är i princip omöjligt att sova.

Det varade dock inte i flera månader för mig utan de fysiska symptomen varade i 1 månad och sedan ångest i 1 månad efter det. Var nog jobbigt iaf. Har för mig att myrkrypningarna och ångesten var dem värsta symptomen för mig.
Citera
2017-02-18, 19:01
Medlem
kool-g-raps avatar
Jag känner inte igen mig i någonting ovan.. Men sen har jag ju inte heller varit så beroende heller utan min at brukar vara ganska lugn.
Första gången jag fick at av benso var efter superstarka flub i flera månader. Då kändes det som att jag hade en svag nikotin abstinens, lite overklighetskänslor och fick lite delirium och såg fläckar i synfältet men den avtändningen gick över på några dagar bara.
Nu har jag lite abstinens från 600mg lyrica + 4mg ikto om dagen i nästan ett år, jag fryser och svettas om vart annat och kan se ut som jag nästan duschat med kläderna på om jag ska gå till affären bara, men annars ingen fara.
Det jobbigaste är att aptiten försvinner men med lite gräs är ATn helt bortblåst.

Jag tycker folk överdriver hur svårt det är att sluta med benzo, avtändningen från alkohol är ljusår värre och både nikotin och koffein är för mycket svårare att sluta med. Skulle hellre ha benso abstinens/AT i ett år än att sluta med koffein och nikotin i en vecka nästan
Senast redigerad av kool-g-rap 2017-02-18 kl. 19:05.
Citera
2017-02-18, 20:33
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Jag känner inte igen mig i någonting ovan.. Men sen har jag ju inte heller varit så beroende heller utan min at brukar vara ganska lugn.
Första gången jag fick at av benso var efter superstarka flub i flera månader. Då kändes det som att jag hade en svag nikotin abstinens, lite overklighetskänslor och fick lite delirium och såg fläckar i synfältet men den avtändningen gick över på några dagar bara.
Nu har jag lite abstinens från 600mg lyrica + 4mg ikto om dagen i nästan ett år, jag fryser och svettas om vart annat och kan se ut som jag nästan duschat med kläderna på om jag ska gå till affären bara, men annars ingen fara.
Det jobbigaste är att aptiten försvinner men med lite gräs är ATn helt bortblåst.

Jag tycker folk överdriver hur svårt det är att sluta med benzo, avtändningen från alkohol är ljusår värre och både nikotin och koffein är för mycket svårare att sluta med. Skulle hellre ha benso abstinens/AT i ett år än att sluta med koffein och nikotin i en vecka nästan

Var glad att du verkar klara dig bra från just benzo abstinens. Det är väldigt indivduellt. Jag har rökt i 10 år och abstinensproblemen jag får från att vara utan cigaretter kan inte ens jämföras med den jag fick från att äta benzo i 3 år. Så nej, det är inte överdrivet, bara du som har tur och borde skatta dig lycklig.
Citera
2017-02-18, 20:41
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:

Skapligt skit inlägg, du känner inte av benso at lika hårt som de flesta andra och säger att nikotin är värre? Gå och lägg dig
Citera
2017-02-18, 20:43
Medlem
Citat:

HAHAHHAHA du kan väll inte jämföra koffein och nikotin ABS/AT med Benzo AT???!!!

Snälla skriv inte något du inte har en aning om , om du bara visste hur en benzo AT känns så skulle du radera ditt inlägg för längesen. Vill inte vara otrevlig men det va roligt inlägg
Citera
2017-02-18, 22:15
Medlem
Spacemodes avatar
Citat:

Då har du inte haft delirium.

Jag trodde grannarna frätte deras döda farmor i ett syrabad och att dem borrade hål i taket och kissade ner så det regnade kiss ner i mitt rum. Jag hörde hur det droppade och luktade ammoniak. Jag trodde min bror var död. Jag sprang omkring och var sjukt sinnesförvirrad, hade epilepsianfall och fick åka in akut så hörde jag röster i flera månader, hör det än idag 2 år efter. Förlorade jobbet då jag inte kunde sova på dagar, jag fick för mig såna overkliga saker att jag inte ens kan tänka mig hur jag kunde komma på sånt, det var som en tjackpsykos deluxe.
Det var ljussår jobbigare än fentanyl-avtändningen och alkoholavtändning även fast både alkohol och benso går på GABA.
Citera
2017-02-18, 23:11
Medlem
binGo-Lasses avatar
viilken bens?
en del så
-vill du bara dö inget spelar roll
-konstant hvuudvörk och illamående
.psykosiskt beteende
Citera
2017-02-18, 23:19
Medlem
Benzo_Manns avatar
Ångest som faan, paranoid, ström stötar i huvudet som plågar, rädd, bränner i kroppen på ett skumt sätt
Citera
2017-02-19, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacemode
Då har du inte haft delirium.

Jag trodde grannarna frätte deras döda farmor i ett syrabad och att dem borrade hål i taket och kissade ner så det regnade kiss ner i mitt rum. Jag hörde hur det droppade och luktade ammoniak. Jag trodde min bror var död. Jag sprang omkring och var sjukt sinnesförvirrad, hade epilepsianfall och fick åka in akut så hörde jag röster i flera månader, hör det än idag 2 år efter. Förlorade jobbet då jag inte kunde sova på dagar, jag fick för mig såna overkliga saker att jag inte ens kan tänka mig hur jag kunde komma på sånt, det var som en tjackpsykos deluxe.
Det var ljussår jobbigare än fentanyl-avtändningen och alkoholavtändning även fast både alkohol och benso går på GABA.
Fy fan vad obehagligt. Minns du mycket av de där psykotiska skoven? Och hur lång tid tog det tills du insåg att det var hjärnspöken osv?!

Har aldrig varit i närheten av något liknande och det är jag tacksam för. Det närmaste jag har kommit var för ett decennie sedan då jag bodde utomlands och hade fri tillgång till tyngre opioider via min läkare som mer eller mindre langade recept utan att blinka - dessa käkade jag i drygt ett år och tände sedan av CT när jag flyttade tillbaka till Sverige. Var ju ett helvete rent fysiskt - inte fan var man stor på jorden den första veckan när man pendlade mellan ett varmt badkar och en tiogradig balkong - minns att jag skyllde på en brutal influensa till min omgivning. Gick ner 9 kg innan jag kunde börja skönja livet igen - hemska myrkrypningar drogs jag med i flera veckor efteråt också men har inte rört en opiat-jävel sedan dess. Hade ALDRIG klarat det om jag inte hade tajmat det med semestertider.

Men hade jag upplevt din levande mardröm hade jag med största sannolikhet varit traumatiserad resten av livet! Usch och fy!!
Citera
2017-02-19, 13:50
Medlem
Moments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzo_Mann
Ångest som faan, paranoid, ström stötar i huvudet som plågar, rädd, bränner i kroppen på ett skumt sätt

Så känns det för mig med men bränner i kroppen? vad menar du
Citera
2017-02-19, 14:27
Medlem
Tack alla för era svar !
Den här brännande känslan verkar flera känna igen,ja det känns som man bränns upp inifrån, det bränner psykiskt på något sätt?

Hittade denna:
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/dr...r-fruktansvard
Citera
2017-02-19, 15:45
Bannlyst
Kan starkt rekommendera kratom för er som tänder av, livräddare. Används för opiat OTs och är en laglig (gråzon) växt vars blad har en smärtstillande och ångestlindrande effekt. Kan man tända av från heroin med den så borde den hjälpa en at på xanax, och det gjorde det verkligen.

Visas inte på drogprover. Googla den eller sök på Youtube !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in