Citat:
Ursprungligen postat av
kool-g-rap
Jag känner inte igen mig i någonting ovan.. Men sen har jag ju inte heller varit så beroende heller utan min at brukar vara ganska lugn.
Första gången jag fick at av benso var efter superstarka flub i flera månader. Då kändes det som att jag hade en svag nikotin abstinens, lite overklighetskänslor och fick lite delirium och såg fläckar i synfältet men den avtändningen gick över på några dagar bara.
Nu har jag lite abstinens från 600mg lyrica + 4mg ikto om dagen i nästan ett år, jag fryser och svettas om vart annat och kan se ut som jag nästan duschat med kläderna på om jag ska gå till affären bara, men annars ingen fara.
Det jobbigaste är att aptiten försvinner men med lite gräs är ATn helt bortblåst.
Jag tycker folk överdriver hur svårt det är att sluta med benzo, avtändningen från alkohol är ljusår värre och både nikotin och koffein är för mycket svårare att sluta med. Skulle hellre ha benso abstinens/AT i ett år än att sluta med koffein och nikotin i en vecka nästan
Då har du inte haft delirium.
Jag trodde grannarna frätte deras döda farmor i ett syrabad och att dem borrade hål i taket och kissade ner så det regnade kiss ner i mitt rum. Jag hörde hur det droppade och luktade ammoniak. Jag trodde min bror var död. Jag sprang omkring och var sjukt sinnesförvirrad, hade epilepsianfall och fick åka in akut så hörde jag röster i flera månader, hör det än idag 2 år efter. Förlorade jobbet då jag inte kunde sova på dagar, jag fick för mig såna overkliga saker att jag inte ens kan tänka mig hur jag kunde komma på sånt, det var som en tjackpsykos deluxe.
Det var ljussår jobbigare än fentanyl-avtändningen och alkoholavtändning även fast både alkohol och benso går på GABA.