Citat:
Ursprungligen postat av
flipper123
Kan man ta gabapentin under en utsättning, eller påverkar den gaba (den heter ju GABApentin men vet inte om det står för det)? Har det inte utskrivet men om det skulle hjälpa mig ångestmässigt under utsättningen av xanor så är jag intresserad to say the least, eller fuckar jag upp utsättningen av xanor då? Är det en behovsmedicin som benzo eller kommer den ångestdämpande effekten efter några veckor som med vanlig ssri?
Ta det lugnt med träningen första tiden utan benso. Lyssna på kroppen.
Första gången jag klev av benso så fick jag Gabapentin 900mg per dag, och jag tyckte det hjälpte litegrann, vart lite socialare och aningen piggare. Men de värsta symptomen var ändå kvar så det kändes ändå lite onödigt att käka i förmildrande syfte. Dock som jag förstod det så fick jag det utskrivet för att skydda mot EP-anfall primärt. Tog Gabapentin i ca en månad innan jag slutade med den också. Upplevde ca 2-4 dagar sämre mående efter jag gick av Gabapentinet innan det började bli bättre.
Läste nånstans att Gabapentin verkar på gabareceptorerna, men minns inte riktigt.
Hur länge har du käkat bens, vilken bens och vilka doser?
Edit: Ja dina symptom är normala. Just det där med att alla vill mig illa känner jag igen, sjukt drygt. Har även haft jobbiga drömmar där folk gör mig illa sen jag slutade. Vilket är över 1 år sedan.