2021-01-20, 20:33
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyktertLiv
Med lite flyt så klarar du sluta relativt smärtfritt.
Råder dig att aldrig mer börja knapra ikto igen. Det räcker med ett par månaders bruk för att man ska få uppleva helvetet på jorden när man ska kliva av. Man blir så jävla dålig att man längtar efter EP-anfallet så man får vara medvetslös en stund.

Kommer inte börja igen det var bara en dum grej för att slippa värsta ATn efter ett kortvarigt heroinmissbruk och ett längre subutexmissbruk. Ska försöka hålla mig borta från alla droger efter detta förutom att röka, trippa eller käka mdma nån gång ibland.
Citera
2021-01-23, 14:02
Medlem
Nån annan som avtänt och blir sjukt trött vid träning? Orkar inget och hjärtat slåt HÅRT
Citera
2021-01-23, 20:36
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Nån annan som avtänt och blir sjukt trött vid träning? Orkar inget och hjärtat slåt HÅRT
Är det enda problemet så ska du nog inte klaga 😁
Citera
2021-01-23, 22:26
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:

Ja, men det kommer bli bättre. Häng i och fortsätt träna, det hjälper läkningen.
Citera
2021-01-24, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Ja, men det kommer bli bättre. Häng i och fortsätt träna, det hjälper läkningen.

11 dagen utan benzo nu, jag tror det är en lättare avtändning jag går igenom just nu. Känner mig småsjuk, blir trött utan ansträngning, stel i kroppen och känner mig rätt deprimerad. Min sociala ångest har blivit bra mycket värre än innan, känns också som att alla människor vill mig illa? Låter sjukt men även folk jag går förbi känner jag mig hotad av..,

Nä nu måste jag fan dra o träna sjukt äcklig ångest, aldrig vart me om innan.. Nån som känner igen symtomen? Är rätt skakig med.
Senast redigerad av flipper123 2021-01-24 kl. 15:33.
Citera
2021-01-24, 18:12
Medlem
Kan man ta gabapentin under en utsättning, eller påverkar den gaba (den heter ju GABApentin men vet inte om det står för det)? Har det inte utskrivet men om det skulle hjälpa mig ångestmässigt under utsättningen av xanor så är jag intresserad to say the least, eller fuckar jag upp utsättningen av xanor då? Är det en behovsmedicin som benzo eller kommer den ångestdämpande effekten efter några veckor som med vanlig ssri?
Citera
2021-01-24, 18:29
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Kan man ta gabapentin under en utsättning, eller påverkar den gaba (den heter ju GABApentin men vet inte om det står för det)? Har det inte utskrivet men om det skulle hjälpa mig ångestmässigt under utsättningen av xanor så är jag intresserad to say the least, eller fuckar jag upp utsättningen av xanor då? Är det en behovsmedicin som benzo eller kommer den ångestdämpande effekten efter några veckor som med vanlig ssri?

Ta det lugnt med träningen första tiden utan benso. Lyssna på kroppen.

Första gången jag klev av benso så fick jag Gabapentin 900mg per dag, och jag tyckte det hjälpte litegrann, vart lite socialare och aningen piggare. Men de värsta symptomen var ändå kvar så det kändes ändå lite onödigt att käka i förmildrande syfte. Dock som jag förstod det så fick jag det utskrivet för att skydda mot EP-anfall primärt. Tog Gabapentin i ca en månad innan jag slutade med den också. Upplevde ca 2-4 dagar sämre mående efter jag gick av Gabapentinet innan det började bli bättre.

Läste nånstans att Gabapentin verkar på gabareceptorerna, men minns inte riktigt.

Hur länge har du käkat bens, vilken bens och vilka doser?

Edit: Ja dina symptom är normala. Just det där med att alla vill mig illa känner jag igen, sjukt drygt. Har även haft jobbiga drömmar där folk gör mig illa sen jag slutade. Vilket är över 1 år sedan.
Senast redigerad av Masmo 2021-01-24 kl. 18:34.
Citera
2021-01-24, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Ta det lugnt med träningen första tiden utan benso. Lyssna på kroppen.

Första gången jag klev av benso så fick jag Gabapentin 900mg per dag, och jag tyckte det hjälpte litegrann, vart lite socialare och aningen piggare. Men de värsta symptomen var ändå kvar så det kändes ändå lite onödigt att käka i förmildrande syfte. Dock som jag förstod det så fick jag det utskrivet för att skydda mot EP-anfall primärt. Tog Gabapentin i ca en månad innan jag slutade med den också. Upplevde ca 2-4 dagar sämre mående efter jag gick av Gabapentinet innan det började bli bättre.

Läste nånstans att Gabapentin verkar på gabareceptorerna, men minns inte riktigt.

Hur länge har du käkat bens, vilken bens och vilka doser?

Edit: Ja dina symptom är normala. Just det där med att alla vill mig illa känner jag igen, sjukt drygt. Har även haft jobbiga drömmar där folk gör mig illa sen jag slutade. Vilket är över 1 år sedan.

Tack för respons! Cirka 3-4mg alprazolam var tredje dag i några månader, så inte så farlig avtändning om man jämför med andras som tagit det varje dag i åratal. Jag skippar gabapentin då, tackar.
Senast redigerad av flipper123 2021-01-24 kl. 18:42.
Citera
2021-01-24, 18:47
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Tack för respons! Cirka 3-4mg alprazolam var tredje dag i några månader, så inte så farlig avtändning om man jämför med andras som tagit det varje dag i åratal.

Vad jag snappat upp av andra som slutat så verkar det som att de som kliver av Alprazolam får ganska korta avtändningar, och de som käkat långtidsverkande benso får mer utdragna sådana. Sen att det bara varit några månader och var 3e dag bådar gott.

Håll ut nån månad och ta hand om kroppen, käka näringsrik mat osv. så lär det vara över sen.
Citera
2021-01-24, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Vad jag snappat upp av andra som slutat så verkar det som att de som kliver av Alprazolam får ganska korta avtändningar, och de som käkat långtidsverkande benso får mer utdragna sådana. Sen att det bara varit några månader och var 3e dag bådar gott.

Håll ut nån månad och ta hand om kroppen, käka näringsrik mat osv. så lär det vara över sen.

Tusen tack. Har NOLL matlust, jag brukar grisa ner mig som satan i vanliga fall men idag har jag bara käkat 2 proteinbars och lite kvarg. Behöver gå ner i vikt i och för sig men får nog tvinga i mig lite mer.
Citera
2021-01-24, 20:11
Bannlyst
Jag funderar själv på att sluta att använda benzo innan då det enligt läkare inte längre gick att få Xanor (Region Skåne) utskrivet utan jag fick nöja mig med 30 mg Stesolid dagligen.

Stesoliden hjälper inte alls i närheten så mycket som Xanor gjorde. Men då det numera tydligen skall förbjudas pga alla missbrukare så funderade jag på också gå över till Lyrica.

Enligt min läkare så skrev han inte ut båda preparaten utan jag fick välja Stesolid eller Lyrica.

20 års dagligt användande av benzo och haft ett eller ett par uppehåll i några veckor utan "fruktansvärd ångest" (som gärna många skriver om på FB).

Frågan är. Skulle ni bytt ut Stesoliden mot Lyrica? då det tydligen inte går få läkaren att ändra sitt beslut om Xanor.

Tacksam för svar
Citera
2021-01-25, 06:46
Medlem
Dum fråga kanske men finns det någon vettig ångestsämpamde som inte påverkar GABA? Atarax, lergigan och mirtazapin är de jag kör på nu men man vill ju inte missa.nåt. Theralen har jag med men det är rena rama rävgiftet imo..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in