2024-07-13, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzoDynga420
Att vara livrädd hela tiden är en av de vanligaste symptomen. Din fight or flight respons är van att alltid bli lugnad av benzo så nu är det fullt fräs i hjärnan.
Ångest, rädsla och insomnia är väl det vanligaste psykiska symptomen.
Jag är 9 månader fri och kan säga att det blir bättre! Men det går sakta.. hjärnan måste läka..

Tack för hjälpen & svaren
Citera
2024-07-14, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGuld
Ni som sitter med världens abstinens gör det helt i onödan.
Klev av ett 10 år långt bruk nästan smärtfritt med en nedtrappning som tog 6 månader.

Har innan kört CT men det är värdelöst.

Trappa ner Max 10% ca var 10 dag och det kommer gå galant.

Det behöver inte vara onödigt slitsamt, det är inte bra att gå för fort, hjärnan läker under nedtrappningen!

Det är väldigt individuellt. Jag försökte till exempel trappa ner hela förra året men var så jävla tolerant att det inte gick. Gjorde en CT för 9 månader sen och började må bättre efter några veckor. Fick ingen EP.
Citera
2024-07-15, 17:26
Medlem
Citat:
Det är väldigt individuellt. Jag försökte till exempel trappa ner hela förra året men var så jävla tolerant att det inte gick. Gjorde en CT för 9 månader sen och började må bättre efter några veckor. Fick ingen EP.

Du rekommendera hemsidan BenzoBuddies till mig för ett litet tag sedan , har vart och läst igenom massa trådar där under flera timmar nu.

Det är ju en helt annan nivå/klimat där ? Folk pratar om helt sjuka AT-symtom 1-2 år efter de vart drogfria ? Jag hitta inte ett enda inlägg där någon beskrev sig som återställd inom tidspannet 3-6 månader.

Majoriteten av ”experterna” där beskriver att det tar 1-3år om inte MER att bli ganska bra återställd. Wtf ? Visst jag läser att vissa har brukat i årtionden , sen finns de fall där folk brukat i väldigt kort period men fortfarande har AT efter 1 år. Jag vet ej ifall jag ska skratta eller gråta
Citera
2024-07-15, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriusbastardo
Du rekommendera hemsidan BenzoBuddies till mig för ett litet tag sedan , har vart och läst igenom massa trådar där under flera timmar nu.

Det är ju en helt annan nivå/klimat där ? Folk pratar om helt sjuka AT-symtom 1-2 år efter de vart drogfria ? Jag hitta inte ett enda inlägg där någon beskrev sig som återställd inom tidspannet 3-6 månader.

Majoriteten av ”experterna” där beskriver att det tar 1-3år om inte MER att bli ganska bra återställd. Wtf ? Visst jag läser att vissa har brukat i årtionden , sen finns de fall där folk brukat i väldigt kort period men fortfarande har AT efter 1 år. Jag vet ej ifall jag ska skratta eller gråta

Dom som är där är mest folk som haft/har det extra tufft tror jag.. när man är ok så finns det ju skojigare saker att göra menar jag

De flesta blir ok under första året. Jag är 9 månader fri och nästan helt ok.

Det man kallar en benzo AT är egentligen en skada man får av skiten. Därför det tar sån tid!
Citera
2024-07-18, 21:39
Medlem
Mindecembers avatar
Om man tar 3mg flualprazolam om dagen i 5-6 veckor kan man trappa ur det relativt snabbt sen? sist jag körde CT på flualp så fick jag delerium och flera krampanfall. Det var dock högre doser.
Citera
2024-07-18, 21:42
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Dom som är där är mest folk som haft/har det extra tufft tror jag.. när man är ok så finns det ju skojigare saker att göra menar jag

De flesta blir ok under första året. Jag är 9 månader fri och nästan helt ok.

Det man kallar en benzo AT är egentligen en skada man får av skiten. Därför det tar sån tid!

Du har så jävla rätt!

forskningen är inte jättebra men jag är övertygad om att bensomisdbruk leder till långvarig intolerans mot det endogena noradrenalinet. Jag var ett vrak i 6 månader när jag klev av efter 2 år på etizolam. Var inlagt första 3 veckorna.
Citera
2024-07-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember
Du har så jävla rätt!

forskningen är inte jättebra men jag är övertygad om att bensomisdbruk leder till långvarig intolerans mot det endogena noradrenalinet. Jag var ett vrak i 6 månader när jag klev av efter 2 år på etizolam. Var inlagt första 3 veckorna.

Jag var inte direkt fin form efter skyhöga doser. Blev inlagd en gång jag med. 10 dagars nedtrappning med diazepam. Den gången började jag direkt igen.

Det behövs forskning och kunskap bland alla läkare som skriver ut skiten! Borde bara skrivas ut till folk som snart ska dö..
Citera
2024-07-18, 23:28
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Jag var inte direkt fin form efter skyhöga doser. Blev inlagd en gång jag med. 10 dagars nedtrappning med diazepam. Den gången började jag direkt igen.

Det behövs forskning och kunskap bland alla läkare som skriver ut skiten! Borde bara skrivas ut till folk som snart ska dö..

Läkemedelsföretagen som finansierar forskning är inte intresserade av att förstå sig på missbruk av läkemedel.

Inte förens dem.blir stämda iaf.
Citera
2024-07-18, 23:31
Medlem
Citat:
Läkemedelsföretagen som finansierar forskning är inte intresserade av att förstå sig på missbruk av läkemedel.

Inte förens dem.blir stämda iaf.

I USA där folk stämmer varandra hit och dit finns det några fall. Men inte något lyckat..

Läkemedelsföretagen gör knarket och läkare pushar ut det till folket..
Citera
2024-07-18, 23:41
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
I USA där folk stämmer varandra hit och dit finns det några fall. Men inte något lyckat..

Läkemedelsföretagen gör knarket och läkare pushar ut det till folket..

Purdue fick nyligen betala ut 6 miljarder dollar för deras otroligt vårdslösa marknadsföring av oxycontin.

Eller som jag brukar säga, oxycontinue.
Citera
2024-07-19, 00:21
Medlem
Citat:
Purdue fick nyligen betala ut 6 miljarder dollar för deras otroligt vårdslösa marknadsföring av oxycontin.

Eller som jag brukar säga, oxycontinue.

Grymt bra.

Jag har sett filmen om när oxy var nytt och skulle marknadsföras.. finns på netflix!

Ja ett annat jävla rävgift..
Citera
2024-07-19, 00:30
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Grymt bra.

Jag har sett filmen om när oxy var nytt och skulle marknadsföras.. finns på netflix!

Ja ett annat jävla rävgift..

Den är bra! ja.. att påstå att oxy är mindre beroendeframkallande ån morfin och att det har effekt i 10 timmar ledde till att folk fick det som smågodis. Men deras recept gick ur kroppen för tidigt och orsakade abstinens som fick folk att ta mer/missbruka. Idag dör 70k pers varje år i usa av opioider pga krisen dem orsakade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in