2025-05-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elesar2231
Ska försöka att hålla detta kortfattat. Jag fick recept på Ikto sommaren -23, de första halvåret så gick jag från 1.5 till 2.5 mg p.g.a. toleransutveckling, men mitt recept är upp till 4 mg och sedan maj -24 så blev det för lite med och jag började att självmedicinera från annan källa utöver mina 4 mg och är idag på hela 12 mg och att fortsätta få tag på det är svårt. Så vad tusan ska jag göra?

Var jag än läser (Ashton manualen, ChatGPT osv) så ska en sådan dos som jag är på trappas ut extremt långsamt för att minimera utsättningssymtom och PAWS. Men om jag har uppfattat det rätt så gör de i stort sett motsatsen om jag skulle vända sig till beroendeavdeningen/psyk på sjukhuset, utan trappar ut en på tok för fort, så vet ni något annat alternativ? Jag hade gjort det själv om det inte vore för hur svårt det är att få tag på idag.

P.S. Jag vet att det här var något otroligt korkat gjort av mig och jag ville egentligen inte börja på skiten till att börja med. Men det finns en väldigt god orsak till detta och de flesta som hade varit i min sits hade nästan garanterat gjort detsamma i ren desperation.
Jag klara att gå av 3 år med samma dos ungefär, det som räddade mig var kratom men det har just blivit narkoticaklassat tyvärr..Jag hade gått till psyket direkt...
Citera
2025-05-04, 12:09
Medlem
Har slutat räkna dagar men är 5 månader ”ren” om man nu vill säga så.. har under 3 tillfällen förra månaden kastat i mig stesolid (orkar inte gå in på orsak mer än att jag mått extremt skit dom gångerna).

Jag är fortfarande där . Jag är lika kass som dag 1. Jag har verkligen försökt ALLT. Träning funkar inte då det stressar upp mitt CNS något enormt. Har hela tiden exponerat mig till jobbiga situationer osv. Promenader funkar ok. Jag blir inte kvitt den inre stressen, vibrerande bröstkorgen, pulsen slår så hårt att jag känner av den i hela kroppen. Panik ångest deluxe toppad med en sjuk jävla social fobi. Insomnian ska jag inte ens gå in på. Jag ska vara glad om jag får sova 2 timmar per natt.

Jag hittar inte tillbaka till mig själv o de börjar kännas hopplöst att ens fortsätta försöka. Pallar verkligen inte mer. Hjälp & behandling är o utesluta för dem är helt katastrofala i staden jag befinner mig i. Jag har verkligen ingen med mig i detta. Jag är isolerad och själv. Vilka val har jag kvar ? Livskvalitéen är helt borta och sommaren är runt hörnet. Finns det nån som varit i samma sits som kan ge nå vettig råd så tveka inte o skicka pm..
Citera
2025-05-17, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriusbastardo
Har slutat räkna dagar men är 5 månader ”ren” om man nu vill säga så.. har under 3 tillfällen förra månaden kastat i mig stesolid (orkar inte gå in på orsak mer än att jag mått extremt skit dom gångerna).

Jag är fortfarande där . Jag är lika kass som dag 1. Jag har verkligen försökt ALLT. Träning funkar inte då det stressar upp mitt CNS något enormt. Har hela tiden exponerat mig till jobbiga situationer osv. Promenader funkar ok. Jag blir inte kvitt den inre stressen, vibrerande bröstkorgen, pulsen slår så hårt att jag känner av den i hela kroppen. Panik ångest deluxe toppad med en sjuk jävla social fobi. Insomnian ska jag inte ens gå in på. Jag ska vara glad om jag får sova 2 timmar per natt.

Jag hittar inte tillbaka till mig själv o de börjar kännas hopplöst att ens fortsätta försöka. Pallar verkligen inte mer. Hjälp & behandling är o utesluta för dem är helt katastrofala i staden jag befinner mig i. Jag har verkligen ingen med mig i detta. Jag är isolerad och själv. Vilka val har jag kvar ? Livskvalitéen är helt borta och sommaren är runt hörnet. Finns det nån som varit i samma sits som kan ge nå vettig råd så tveka inte o skicka pm..

Har man nollat sig från benzo så ska man aldrig någonsin hoppa på det igen, för då är man på ruta 1 direkt. Vill inte skrämma dig, men så är det bara.
Citera
2025-05-18, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SickSixSex
Har man nollat sig från benzo så ska man aldrig någonsin hoppa på det igen, för då är man på ruta 1 direkt. Vill inte skrämma dig, men så är det bara.

Jag tror att det är väldigt individuellt, att man skulle förstöra flera månaders återhämtning i hjärnan pga ett enstaka återfall. Vet inte hur mycket det där stämmer. Jag har iallafall inte vaknat upp i ”värre” tillstånd dagen efter.
Citera
2025-05-18, 11:31
Medlem
Läst att läkaren och psykiatriker skriver ut antidepressiva under post-akut abstinens för många och att det hjälper. Är det någon som har erfarenhet av detta ?
Citera
2025-05-20, 11:08
Medlem
SkithusetBrinners avatar
Citat:
Läst att läkaren och psykiatriker skriver ut antidepressiva under post-akut abstinens för många och att det hjälper. Är det någon som har erfarenhet av detta ?
Jag fick SSRI utskrivet. Mig hjälpte det inte....tyvärr. bara tid som gäller.
Citera
Igår, 02:25
Medlem
Citat:
Jag tror att det är väldigt individuellt, att man skulle förstöra flera månaders återhämtning i hjärnan pga ett enstaka återfall. Vet inte hur mycket det där stämmer. Jag har iallafall inte vaknat upp i ”värre” tillstånd dagen efter.

Ja, klart att det är individuellt. Men du är i en rätt svår sits, vilket jag också var i. Vissa får ingen abstinens alls, men jag pratar om sånna som dig och mig som får ett rent helvete.

Post-akut abstinens kan komma ett halvår efter att man känt sig frisk, det gjorde det för mig. I tre månader kom allt tillbaka och mådde djävul, men sen försvann det och allt blev bra.

Sedan tog det ju ett tag att få tillbaka det normala minnet, jag visste knappt vad jag ägde, köpte grejer jag redan hade o.s.v.
Senast redigerad av SickSixSex Igår kl. 02:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in