2025-05-25, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriusbastardo
Läst att läkaren och psykiatriker skriver ut antidepressiva under post-akut abstinens för många och att det hjälper. Är det någon som har erfarenhet av detta ?

Det värsta du kan göra. Du får i dig ett gift, när din kropp redan är sargad.

Akta er för alla Anti-depressiva mediciner. De har också sjuka utsättningssymtom och miljoner biverkningar.

Benso är ändå ''rena'' mediciner jämfört med rävgifterna SSRI och SNRI.
Citera
2025-05-25, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Det är nog ingen AT du upplever. Utan Ångestsyndrom och panikångest, som du förväxlar som benso AT.

Börja meditera. Skaffa Imovane till natten, ta max 3-4 gånger i veckan så du kan sova lite. Kombinera med Propavan eller atarax för att kunna sova längre.

Jag har också misstänkt detta väldigt länge, kan det vara AT eller något annat underliggande ?

Fattar inte alltså, PAWS av benso kan ju hålla på i 1 år eller mer. Läs på benzobuddies bara där har du massa exempel.
Citera
2025-05-31, 23:42
Medlem
Alltid återhämtat mig rätt snabbt efter ett tramadolrace några månader. Visst första dagarna med diverse fysiska utsättningssymptom är riktigt hemska men brukar gå över efter en vecka. Sen får jag stegvist börja göra saker för att få till maka det mentala/psyket också. Små promenader som går över till långa promenader, till gympass sen är vi i hamn efter 1månad ungefär. Så att ha lite extra ”GO” i kroppen och vara lite mer positiv till att behöva gömma sig från allmänheten i 1månad. Så ovärt. Men gör om det hela tiden.

BENZO. Där upplever jag att du måste ta dig väldigt försiktigt framåt. Ligger i fosterställning första veckan av bara tre kartor imovane 10mg. Sen kan jag möjligtvis börja starta mobilen igen och lösa lite texter osv. Sen börjar återhämtningen på riktigt , då anser jag att tänka positiv och mata sig själv med positiva tankar (även fast det är omöjligt) måste man göra det. Ring en barndomsvän berätta hur du mår och varför. Prata om små roliga minnen om så bara 2minuter. Sköt kosten och framförallt vitaminer och mineraler. Innan jag tog tag i det vägrade hjärtklappningen och blodtrycket falla. Och med dom problemen är det riktigt svårt att ens börja känna att du är på rätt väg. Klassisk musik på låg volym i mörkt rum, för att stimulera hjärnan fungerar bra också. Sen är nästa steg här att även börja lugnt med promenader, be någon köra runt dig i bilen på kvällen 10min för nya ”intryck” osv. Sen börjar man känna dom här förändringarna att det verkligen blir bättre och dom värdefulla paybacksen måste man få för att orka ta den plågsamma striden. Bort med benzot
Citera
2025-06-03, 19:21
Medlem
Har tagit Benzo...Sen jag blev fel opererad 1999.6 100mg..4 100mg tramadol..4 1gr alvedon Forte. Ända jag haft problem med var Tramadolen...
Citera
2025-06-07, 11:23
Medlem
Har ätit 30 mg/dag stesolid i ca 7 år från vården, även tagit andra substanser. Blev inlagd för avgiftning och läkaren tog bort stesoliden på två veckor! Mår så jävla dåligt nu, får dom ens göra såhär? Vart man än läser ska ju långvarigt bruk av benzo långsamt trappas ut!
Citera
2025-06-07, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Har ätit 30 mg/dag stesolid i ca 7 år från vården, även tagit andra substanser. Blev inlagd för avgiftning och läkaren tog bort stesoliden på två veckor! Mår så jävla dåligt nu, får dom ens göra såhär? Vart man än läser ska ju långvarigt bruk av benzo långsamt trappas ut!

Låter konstigt att du lagts in på avgiftning för ett långvarit stesolidbruk på recept öht? att bli inlagd på avgiftning innebär ju en väldigt snabb nedtrappning per definition
Senast redigerad av Psykoslek 2025-06-07 kl. 11:35.
Citera
2025-06-07, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Låter konstigt att du lagts in på avgiftning för ett långvarit stesolidbruk på recept öht? att bli inlagd på avgiftning innebär ju en väldigt snabb nedtrappning per definition
Ursäkta om jag var otydlig, inlagd för avbryta annat missbruk sen såg dom att jag hade benzo på recept och ryckte bort den.
Citera
2025-06-07, 12:08
Medlem
SkithusetBrinners avatar
Citat:
Ursäkta om jag var otydlig, inlagd för avbryta annat missbruk sen såg dom att jag hade benzo på recept och ryckte bort den.

Jag låg på ungefär samma mängd o år på stess. Beroendecentrum ville trappa ner på 6 veckor. Riktiga idioter. Du får ju ta detta med din läkare som skrivit ut det.
Citera
2025-06-07, 12:24
Medlem
Citat:

Det låter absurt och som tjänstefel av läkaren och är det inte tjänstefel borde det vara det. Har aldrig vart med om att någon på en avgiftning fått trappa ur medicin dom haft i flera år på 1-2 veckor + missbruket dom lades in för. Samtidigt skulle det inte förvåna mig, finns hjärndöda läkare som tror dom gör patienten en tjänst om dom låter dom gå cold turkey oavsett vad.
Senast redigerad av Psykoslek 2025-06-07 kl. 12:28.
Citera
2025-06-07, 12:46
Medlem
Citat:
Det låter absurt och som tjänstefel av läkaren och är det inte tjänstefel borde det vara det. Har aldrig vart med om att någon på en avgiftning fått trappa ur medicin dom haft i flera år på 1-2 veckor + missbruket dom lades in för. Samtidigt skulle det inte förvåna mig, finns hjärndöda läkare som tror dom gör patienten en tjänst om dom låter dom gå cold turkey oavsett vad.
Läkaren är överläkare och tror han är gud typ, gjorde likadant på en annan kille som var där samtidigt fast han hade käkat för mycket iktorvill. För min del resulterade det i fullt utvecklad dilerium tremens som han skyller på alkohol då jag drack kvällen innan jag blev inlagd men inte druckit något innan det.
Fungerar faktiskt på att anmäla detta, frågan är om det blir något ?
Citera
2025-06-07, 12:50
Medlem
Citat:
Läkaren är överläkare och tror han är gud typ, gjorde likadant på en annan kille som var där samtidigt fast han hade käkat för mycket iktorvill. För min del resulterade det i fullt utvecklad dilerium tremens som han skyller på alkohol då jag drack kvällen innan jag blev inlagd men inte druckit något innan det.
Fungerar faktiskt på att anmäla detta, frågan är om det blir något ?

Antagligen inte men det är uppenbart att det är fel att göra såhär. Planen är ju oftast att man ska bli ”avgiftad” dvs stabil nog för vidare behandling på hemmaplan eller bhem men försöker man rusha ut ett långvarit benzobruk såhär kommer man ju bara komma ut i värre skick och sannolikt inte fullfölja någon behandling/nykterhet. Vem skulle inte bli bitter om man blir inlagd på avgiftning och resultatet är att man blir av med en medicin man haft i 7 år på en handvändning.
Citera
2025-06-07, 13:02
Medlem
Citat:
Antagligen inte men det är uppenbart att det är fel att göra såhär. Planen är ju oftast att man ska bli ”avgiftad” dvs stabil nog för vidare behandling på hemmaplan eller bhem men försöker man rusha ut ett långvarit benzobruk såhär kommer man ju bara komma ut i värre skick och sannolikt inte fullfölja någon behandling/nykterhet. Vem skulle inte bli bitter om man blir inlagd på avgiftning och resultatet är att man blir av med en medicin man haft i 7 år på en handvändning.
Känner att ja kommer ta till något annat för att må bättre, har sagt det till vården men dom vägrar att skriva ut stess i nedtrappning. Trodde i min enfald att sjukvården var till för att hjälpa människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in