2023-08-07, 19:07
Medlem
Jag minns inte riktigt allt jag har tagit, en massa olika benso men oftast ej mer än motsvarande 20-30mg diazepam om dagen. Detta i cirka 3-4 månader med nån dags uppehåll bara. Har noll psykiskt behov, har alltså ingen ångest i grunden utan tagit dem bara för att få energi å flumma.

Är det lugnt att trappa ut såhär tro? Är diazepam jag kör på.
Idag (måndag): 10mg
Tisdag: 10mg
Onsdag: 10mg
Torsdag: 5mg
Fredag: 5mg
Lördag: 5mg
Söndag: 5mg
Klart

Tjejen har ytterligare några till om jag skulle behöva några 5mg till, men jag TROR ovan gör att jag klarar mig från kramper etc? Att må skit etc är inget problem, men vill undvika sjukhus. Har varit på AT innan på benso då jag krampade så mkt jag fick åka in till sjukhus, var inte så farligt (psykiskt) men där jag bor nu (ej sverige) hade det kostat mig en del pengar med en sjukhusvistelse.

Ser schemat OK ut, eller borde jag kan klippa till 5mg ännu tidigare, så att de räcker längre? Alltså ta 5mg redan imorgon och fortsätta på det veckan ut? Planen är att sjuka mig måndag/tisdag å jobba hemifrån resten av nästa vecka, och sen får det vara klart. Klipper även kratom bruket samtidigt, men har (laglig) tillgång till röka. Tar just nu 30mg thc gummiebears för sömnen och det funkar galant.

Uppskattar feedback!

mvh
Citera
2023-08-08, 04:40
Medlem
Kan man sluta tvärt med benzo efter 2 veckors användande? Iktorivil 1 mg
Citera
2023-08-08, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
Kan man sluta tvärt med benzo efter 2 veckors användande? Iktorivil 1 mg

Ja har du bara kört i 2v á 1mg ikto kan du klippa det direkt, det rekommenderar jag. Inte lönt vid så kort tid o låg dos att hålla på och trappa ut.

Lycka till!
Citera
2023-08-08, 15:01
Medlem
Usch alltså fyfan för Xanor. För kanske 2-3 år sedan köpte jag 100 stycken av ren impuls men märkte inte av någonting när jag tog de så käkade de som godis tills de var slut efter 1-2 veckor, tänkte inte mer än att om jag inte känner av de lär jag inte få problem sen.

Men oj va fel jag hade. Gick igenom den värsta avtändningen jag varit med om. Allting kändes helt overkligt, hade hallucinationer, huvudvärk, magont, yrsel, extrem ångest, hjärtklappning, kallsvettningar, delirium och några få krampanfall.. Hade dessutom ingen form av benso kvar hemma. I panik beställde jag nya både Xanor och minns inte om det var Lorazepam, Stesolid eller om det var Iktorivil. Men dessvärre tog det många dagar innan de kom.

Så gick med detta en vecka innan det kunde lugna sig lite tack vare mer benso. Men tog inte samma mängd jag tog innan utan tog bara när det var som värst. Det försvann iallafall till slut. Men råder ingen att ta Xanor….
Citera
2023-08-08, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy
Usch alltså fyfan för Xanor. För kanske 2-3 år sedan köpte jag 100 stycken av ren impuls men märkte inte av någonting när jag tog de så käkade de som godis tills de var slut efter 1-2 veckor, tänkte inte mer än att om jag inte känner av de lär jag inte få problem sen.

Men oj va fel jag hade. Gick igenom den värsta avtändningen jag varit med om. Allting kändes helt overkligt, hade hallucinationer, huvudvärk, magont, yrsel, extrem ångest, hjärtklappning, kallsvettningar, delirium och några få krampanfall.. Hade dessutom ingen form av benso kvar hemma. I panik beställde jag nya både Xanor och minns inte om det var Lorazepam, Stesolid eller om det var Iktorivil. Men dessvärre tog det många dagar innan de kom.

Så gick med detta en vecka innan det kunde lugna sig lite tack vare mer benso. Men tog inte samma mängd jag tog innan utan tog bara när det var som värst. Det försvann iallafall till slut. Men råder ingen att ta Xanor….

Har du slutat med benzo nu?
Citera
2023-08-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindiesel1981
Har du slutat med benzo nu?

Aa fick stesolid ett tag när jag var på slutenvård nyligen (dock va jag där pga överdos av bl a xanor, vilket jag bara tog under ett tillfälle på 2 år) men tar aldrig längre annars. Får ta urinprov fortfarande (o)regelbundet, tar bara zolpidem dvs endast en benzo-analog.
Citera
2023-08-08, 17:40
Medlem
Citat:
Aa fick stesolid ett tag när jag var på slutenvård nyligen (dock va jag där pga överdos av bl a xanor, vilket jag bara tog under ett tillfälle på 2 år) men tar aldrig längre annars. Får ta urinprov fortfarande (o)regelbundet, tar bara zolpidem dvs endast en benzo-analog.

Hur lång tid tog det innan du blev bättre då?
Citera
2023-08-10, 04:27
Medlem
Citat:
Hur lång tid tog det innan du blev bättre då?

Några veckor, blev bättre när jag tog nån form av benzo men undvek Xanor så mycket jag kunde och skulle troligen aldrig ta det igen.
Citera
2023-08-10, 08:02
Medlem
Citat:
Några veckor, blev bättre när jag tog nån form av benzo men undvek Xanor så mycket jag kunde och skulle troligen aldrig ta det igen.

Så du tar fortfarande benzo?
Citera
2023-08-10, 10:07
Medlem
Hur länge har alla här haft avtändning? Vad tog ni och hur stor dos?
Citera
2023-08-10, 10:43
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Hur länge har alla här haft avtändning? Vad tog ni och hur stor dos?

Har aldrig varit helt ren sedan jag började 2011 (innan dess haft Sobril/oxazepam utskrivet två ggr samt fått bens på alkoholavgiftningar i vanlig ordning förstås).

Nu nästan nollad. Plockat bort X/alpra helt. Gått från att käka krysstvåor/ikto/klonazepam som godis till att under tre år trappa ner kvartalsvis ungefär enligt 8 till 7, 6, 5, 4, 3,5, 3, 2, 1,5 till nu en halv ikto (alltså 1 mg) att sova på, plus en Z (10 mg zolpidem eller 7,5 mg zopiklon). Vissa dagar blir det en "torrgrogg" med kanske en Z (helst zopiklon, 7,5-15 mg) plus en Stesstia (diazepam).

(sorry för alla meds-termer men det finns ett skäl till att vissa kallar mig "den vandrande FASS-katalogen"... ).

Köper allt illegalt. Omöjligt att få recept med tidigare alkoholmissbruk, vilket ju är ett litet moment 22 - finns ju en anledning till att "vi" dricker... Nu femte dagen nykter utan att ha "bensat på" - jävla ångest och abs som nu är (nästan) borta - jävligt skönt.

Sorry för walls of text!!! Det jag i korthet vill säga; trappa ner bens långsamt! I synnerhet ikto. "Snabbisar" på en beroendemottagning slutar bara i återfall, ivf i mitt fall.

Till alla olycksbröder (och systrar) där ute: kör på! Stay on the wagon! Trappa ner er bens! Begrav er i jobb, träning, sex, god mat, whatever! Slutar som Per Ahlmark sa till de uppsagda varvsarbetarna; LYCKA TILL!!!
Citera
2023-08-10, 13:36
Medlem
Citat:
Så du tar fortfarande benzo?

Nej inte mer än Stesoliden jag fick på sjukhuset i maj, men fick då bara 5 mg x 3 om dagen vilket jag inte ens märkte av vilket inte gav mig något sug direkt. Kan påpeka att jag var tvungen att vara drogfri för att få börja en behandling, vilket motiverade mig lite. Tar bara en del Zolpidem nu som jag ändå får på recept. De har jag inte lyckats sluta med, tycker det är värre att försöka sluta med dessa iallafall psykiskt än ren benzo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in