Citat:
Ursprungligen postat av
kallea79
Hur länge har alla här haft avtändning? Vad tog ni och hur stor dos?
Har aldrig varit helt ren sedan jag började 2011 (innan dess haft Sobril/oxazepam utskrivet två ggr samt fått bens på alkoholavgiftningar i vanlig ordning förstås).
Nu nästan nollad. Plockat bort X/alpra helt. Gått från att käka krysstvåor/ikto/klonazepam som godis till att under tre år trappa ner kvartalsvis ungefär enligt 8 till 7, 6, 5, 4, 3,5, 3, 2, 1,5 till nu en halv ikto (alltså 1 mg) att sova på, plus en Z (10 mg zolpidem eller 7,5 mg zopiklon). Vissa dagar blir det en "torrgrogg" med kanske en Z (helst zopiklon, 7,5-15 mg) plus en Stesstia (diazepam).
(sorry för alla meds-termer men det finns ett skäl till att vissa kallar mig "den vandrande FASS-katalogen"...

).
Köper allt illegalt. Omöjligt att få recept med tidigare alkoholmissbruk, vilket ju är ett litet moment 22 - finns ju en anledning till att "vi" dricker... Nu femte dagen nykter utan att ha "bensat på" - jävla ångest och abs som nu är (nästan) borta - jävligt skönt.
Sorry för walls of text!!! Det jag i korthet vill säga; trappa ner bens långsamt! I synnerhet ikto. "Snabbisar" på en beroendemottagning slutar bara i återfall, ivf i mitt fall.
Till alla olycksbröder (och systrar) där ute: kör på! Stay on the wagon! Trappa ner er bens! Begrav er i jobb, träning, sex, god mat, whatever! Slutar som Per Ahlmark sa till de uppsagda varvsarbetarna; LYCKA TILL!!!