Citat:
Ursprungligen postat av
yournotlikeme
Sånt här glädjer mig att höra ska du veta! Det betyder att allt piss och skit jag gått igenom och den kunskap kring allt jag samlat på mig omedvetet i detta kan och hjälper andra att inte hamna i samma situation och faktiskt ta sig ur skiten innan andra precis som jag på den tiden pga. okunskap och ren idioti krampar och riskerar livet.
För din vetskap kan du ta upp till 60mg Inderal utan att det är farligt för dig. Jag brukade ta 30-40mg och gick då från att känna pulsen i bröstet och skaka till att känna mig tvärlugn. Är en riktigt bra medicin speciellt just för att den ej är beroendeframkallande. Dock hjälper den ju bara för fysiska symptom och inte det psykiska man får brottas med när man kliver av bens men eftersom kroppen och psyket lirar i samma liga så lugnar du ner kroppen kommer det mentala också följa med (till en viss del).
Grym är du broder! Fortsätt såhär så kommer du tacka dig själv resten av livet ut. Hur är dina andra symptom? Ångest? Fysiska symptom? Fungerar sömnen?
Tack till dig, kingen !
Jag skulle säga att mina andra symptom går att hantera. Ångesten tacklar jag , pga jag under stor del av mitt liv haft allmän ångest och vet hur jag ska handskas med den.
Min värsta symptom är ju min hjärtklappning/smärta i bröstet/hjärtat slår i otakt, och det kommer i samband med att oxazepam rinner ur kroppen och jag känner av det väldigt fort. Vilket kan resultera i en panik attack, pga mitt katastroftänk. Men jag börjar lära mig att sitta kvar i stunden och låta mitt hjärta banka på, låta känslorna bara skölja över, tills jag finner lugnet igen. För det går över inom 20-30 minuter. Jag har tagit den kampen nu i några dagar, springer inte och tar medicin utan jag väntar och finner lugnet och håller mig till mina medicin tider. Sömnen är ganska dålig så här dags, tar någon timma för att somna in och vaknar flera gånger under natten.
Känner bara att jag kommer behöva höja intaget på inderal medans jag trappar ner på oxazepam. Hur är det att trappa ner på inderal efter 2-3 veckors bruk ? Hoppas inte det är lika tufft som benso