2011-05-12, 22:55
Medlem
-Fitt-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstake
Jag sitter i en liknande båt, har käkat diazepam i 6 månader nu. 25mg om dagen (recept) bestämde mig för att sluta coldturkey bara för att kolla vad som hände. Känner mig lite skum nu (snart 4 dagar ren) kommer det bli värre än så här eller har jag nått peaken? Jag kommer börja knapra igen, ville som sagt bara se hur AT'n var.
Du har blivit lurad och fått sockerpiller dessa sex månader, alternativt ljuger du.
Citera
2011-05-13, 00:34
Medlem
Silverstakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Fitt-
Du har blivit lurad och fått sockerpiller dessa sex månader, alternativt ljuger du.
För att? Och varför skulle jag vilja göra det?
Citera
2012-12-24, 22:26
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Undrar lite om min kommande AT (om det blir nån :P). Käkat Iktro i ca 4 veckor, oftast 1-2 om dagen men några dagar flöddrar jag loss. Kommer det bli något nämnvärt av detta?

Citat:
Eller så är det så att Diazepam har en halveringstid på upp till 72 timmar. Tar låång tid innan det helt är ute ur blodet, han är troligtvis fortfarande påverkad ångestmässigt.
Citera
2012-12-29, 05:02
Medlem
heartbeeatss avatar
Jag har haft stesolid utskrivet sen början av sommaren, men aldrig tagit varje dag i flera veckor och sällan höga doser..
Ett tag var jag upp i 12-14 tabletter (5mgare) per två veckor vilket min läkare tyckte var för mycket.

Jag har aldrig känt av någon fysisk at utan bara den psykologiska delen som mest sitter i huvudet.. Fixeringen och suget på att ta även om jag inte hade stark ångest.
Det här har jag ändå lärt mig hantera rätt bra, men som sagt jag äter inga jättemängder heller.
Citera
2012-12-29, 05:12
Medlem
Moments avatar
Citat:

25 mg är ju inte ens tre blåa
Citera
2012-12-29, 10:49
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Undrar lite om min kommande AT (om det blir nån :P). Käkat Iktro i ca 4 veckor, oftast 1-2 om dagen men några dagar flöddrar jag loss. Kommer det bli något nämnvärt av detta?

Jag tror du kommer klara dig lindrigt då klonazepam har en väldigt lång halveringstid vilket betyder att mängden klonazepam i kroppen kommer gå ner rätt sakta under flera dagar. Har du käkat mycket benso förut?
Citera
2013-08-03, 21:13
Medlem
UnderwearMans avatar
Jag fick inget svar i FAQen så jag testar här för denhär tråden känns ju rätt för syftet. Har under ca en månads tid knaprat frisium 50/50 självmedicinering/rekreationellt syfte som är en relativt ovanlig benzo i då den inte är så bra att knarka på och skrivs bara ut med licens. Iaf har jag legat på doser runt 40mg till att börja med för att nu mot slutet ligga uppåt 100-140mg. Intag har skett så gott som dagligen med vissa uppehåll på någon dag eller två.

Tog sista 140mg igårkväll vilket var superdumt men jag var rätt stenad (inte ens en bra kombo) och tänkte why the fuck not jag skall ändå sluta med skiten. så jag har nu noll möjlighet att trappa ner

Jag mår dåligt psykiskt idag (vilket jag normalt gör utan benzo), är rastlös och orkeslös på samma gång, vet inte om jag inbillar mig dethär bara och jag kanske bara vaknar upp ur dimman men kommer det bli någon avtändning att tala om efter dethär tror ni? Isåfall vad gör jag för att lindra? Har tillgång till röka men vill helst hålla mig borta från det också då jag tänkte vara helren ett tag och inte ens supa och försöka ta tag i mina problem nämligen, har till och med sökt mig till öppenpsyk så det finns mycket vilja. Eller kommer det bara bli en bakfylla deluxe som jag kommer kunna hantera på egen hand utan tillgång till fler piller och risk för återfall?

enligt FAQen motsvarar 20mg Klobazam 1mg Flunitrazepam och enligt wikipedia en halveringstid på 18h vilket borde hjälpa en eventuell svarare.

Tack på förhand

*edit har aldrig missbrukat något innan så jag har ingen större erfarenhet av avtändningar mer än bakfyllor efter festivalhelger.
Senast redigerad av UnderwearMan 2013-08-03 kl. 21:16.
Citera
2014-04-08, 09:01
Medlem
Har tidigare genomlidit en avtändning på xanor där 2-3 månader kantades av panikångestattacker och extrema sömnsvårigheter då jag körde Cold Turkey. Givetvis gick det upp och ner i perioder men det var främst panikångestattacker som var värst.

Nu har jag klippt ett blandmissbruk av pyrazolam, flubromazepam och xanor. Xanor och flubromazepam har käkats i små mängder och tror inte avtändning påverkas av det. Men denna avtändning på pyrazolam skiljer sig mycket från den förra avtändningen på xanor. Jag har visserligen hyfsad ångest, men alla känslor verkligen svallar över. Ena sekunden är jag fylld av hat, andra känner jag mig extremt nere för att sen vara riktigt jävla sur. Sedan mår jag bra. Allt detta brukar kunna ske under en och samma dag.
Är det vanligt att känslorna verkligen svallar över och humörsvängningar för minsta lilla?
Känslor som depersonalisation är jag van vid, men just det här att känslorna svallar över för minsta saker har jag inte upplevt tidigare.
Citera
2015-08-02, 02:18
Medlem
ksdrs avatar
Substans att ta vid Xanor abstinens?

Hej alla smarta.

Jag har varit nollad på benzo i ca 2 månader nu efter 4årigt långt "missbruk av läkare" med 10mg xanor per dag. Det har vart ett rent helvete jag inte önskar någon och vill inte börja käka benso igen, men jag har fått x antal tramadol av en vän som sa att jag kunde äta dessa dom dagarna då abstinensen är som värst (folkskygg, social fobi, klarar knappt gå o handla och skakar som ett asplöv) för att tramadolen inte går på samma receptorer som benzo, enligt han. Jag har försökt googla men hittar inget som min liknande situation så hoppas någon kunnig här vet om det stämmer eller om det finns nån annan "medicin" ja kan äta vid behov utan att benzoberoendet blir värre. Har hört att Imovane och stilnoct bara förvärrar beroendet tex.
Hoppas ni förstår min fråga och seriösa svar Tack!

Mvh ksdr
Citera
2015-08-02, 02:27
Medlem
Hysteria90s avatar
Jag tycker propavan funkar till det. Börja med terapi eller nåt för en långsiktig lösning.
Citera
2015-08-02, 02:39
Medlem
ksdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Jag tycker propavan funkar till det. Börja med terapi eller nåt för en långsiktig lösning.
Går redan hos psykolog och annan hjälp men detta e inget psykiskt utan fysiska biverkningar när min kropp håller på att återhämta sig efter 4 år av benzo i kroppen, har testat dom mesta läkemedel så som tex propavan men undrar om det finns någon kraftigare medicin som man kan äta... tex som alkolister som får benzo mot sitt alkohol missbruk.
Citera
2015-08-02, 02:46
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksdr
Går redan hos psykolog och annan hjälp men detta e inget psykiskt utan fysiska biverkningar när min kropp håller på att återhämta sig efter 4 år av benzo i kroppen, har testat dom mesta läkemedel så som tex propavan men undrar om det finns någon kraftigare medicin som man kan äta... tex som alkolister som får benzo mot sitt alkohol missbruk.
Är nog fler än jag som förstört livet med benso så fortsätt hålla upp, två månader är skitbra jobbat.

Finns inga alkoholister som får benso mot alkohol. Snarare antabus.

Prova propavan igen, det kommer hjälpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in