2020-10-30, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag sa att du inte kan projicera en grupps resultat över en person. Om någon annan påstår något annat, får du ta det med denne.

Än en gång, precis som med Jacobinerna, så försökte jag ta det med den personen. Jag citerade inte dig. Du citerade mig. Använd de magiska pilarna nere i hörnet (tidsmaskinen) och kolla!
Citera
2020-10-30, 16:04
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jo, personen i fråga gör det när han säger att han 'garanterat är bättre på sitt jobb än kvinnor'. Det är inget generellt uttalande och det är som sagt bara att gå tillbaka och kolla.
Hans empiri och levda erfarenhet säger att det är så i hans fall.

Vad får dig att tvivla på det som en absolut sanning tills motsatsen bevisats?
Citera
2020-10-30, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hans empiri och levda erfarenhet säger att det är så i hans fall.

Vad får dig att tvivla på det som en absolut sanning tills motsatsen bevisats?

Det som får mig att tvivla är hans absoluta påstående. Att han garanterat är bättre än halva jordens befolkning. Det låter rätt osannolikt och mer som att han vill rida på sitt eget kön. Han kan ha rätt men jag har inget mer att gå på än hans egen garanti att det är så, alltså hans egen, högst subjektiva uppfattning av saken.

Empiri spelar föga roll när man snackar om flera miljarder människor. Det är ett fantastiskt påstående och sådana kräver fantastiska bevis.
Senast redigerad av enhalvboj 2020-10-30 kl. 16:11.
Citera
2020-11-02, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Ditt förakt mot halva mänskligheten gör att jag hoppas din genpool försvinner med dig.
Sprida hat och förakt är inte vad vi människor behöver.

Sprider hat och förakt är precis det feminism gör ditt mongo.

Du måste seriöst vara gravt efterbliven.

Varför tror du att en person börjar hata kvinnor? För att kvinnor beter sig som skit och är horor.

Om en kvinna var värd att bejaka så hade man inte tycka illa om dem. Det säger sig självt.

Du tycker inte illa om en person som är godhjärtat och snäll. Men du tycker illa om personer som är svin och vidriga. Kvinnor är svin och vidriga.

Hat skapas inte ur tomma luften det skapas av personens handlingar.

Men är man lika dum som dig som inte förstår att dina handlingar har konsekvenser så förstår jag att du har problem att förstå det.
Citera
2020-11-02, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Han försöker övertyga alla om att han steker burgare på McDonalds bättre än all världens kvinnor.

Kvinnor som jobbar på McDonalds kan inte laga mat. Det är därför de jobbar där. Att doppa pommes i fritösen och hamburgaren i mikron är inte matlagning.

Hon har inga andra kvalifikationer heller. Är man misslyckad som människa så har man misslyckade jobb.
Citera
2020-11-02, 17:08
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Sprider hat och förakt är precis det feminism gör ditt mongo.

Du måste seriöst vara gravt efterbliven.

Varför tror du att en person börjar hata kvinnor? För att kvinnor beter sig som skit och är horor.

Om en kvinna var värd att bejaka så hade man inte tycka illa om dem. Det säger sig självt.

Du tycker inte illa om en person som är godhjärtat och snäll. Men du tycker illa om personer som är svin och vidriga. Kvinnor är svin och vidriga.

Hat skapas inte ur tomma luften det skapas av personens handlingar.

Men är man lika dum som dig som inte förstår att dina handlingar har konsekvenser så förstår jag att du har problem att förstå det.
Jag kommer bra överens med kvinnor, män också.
Men är inte prostituerad ett respektabelt yrke?
Citera
2020-11-02, 17:11
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Kvinnor som jobbar på McDonalds kan inte laga mat. Det är därför de jobbar där. Att doppa pommes i fritösen och hamburgaren i mikron är inte matlagning.

Hon har inga andra kvalifikationer heller. Är man misslyckad som människa så har man misslyckade jobb.
Du kan inte bygga en båt bara för att du kan svetsa, du sticker pinnen där någon säger åt dig var.
Citera
2020-11-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag kommer bra överens med kvinnor, män också.
Men är inte prostituerad ett respektabelt yrke?

Uppenbarligen tycker du att det är respektabelt att vara hora.

Men det finns vi män som inte vill ha dekadenta horiga kvinnor som hoppar från kuk till kuk.
Citera
2020-11-02, 23:28
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Uppenbarligen tycker du att det är respektabelt att vara hora.

Men det finns vi män som inte vill ha dekadenta horiga kvinnor som hoppar från kuk till kuk.

Men det finns kvinnor som inte vill ha dekadenta horbockar som hoppar från fitta till fitta.
Citera
2020-11-03, 01:29
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Japp. Har under alla mina år aldrig träffat en kvinna som kan mitt jobb bättre än mig.

Det är statistik och verklighet.

Som sagt, alla värdens bästa inom alla områden är män. Inklusive matlagning. Det är fakta.
Vilket är ditt jobb som du hävdar ingen kvinna kan bättre än du? Det måste i så fall vara att exponera ditt uppblåsta, sprickfärdiga ego i varje tramsinlägg du skickar i det här forumet.

Nej, inte alla världens bästa inom alla områden är män. Som vanligt kan jag punktera hål på dina s k fakta. T ex var det 4 kvinnor och 3 män som vann utmärkelsen i ”Sveriges Mästerkock” under 2014-2020:

Sedan har vi 6 kvinnliga vinnare i tävlingen Årets konditor 2010-2019.

Det är oftast många fler män än kvinnor som ställer upp i alla möjliga, mer eller mindre knasiga tävlingar, alltifrån plockepinn, korvätning till bastusittning. De tävlingar som har jämn könsfördelning bland deltagarna brukar i regel ha jämn könsfördelning även bland vinnarna. Är det 90 manliga och 10 kvinnliga tävlande i ett mästerskap inom ett valfritt område (utom fysiska tävlingar som t ex boxning och friidrott), då är sannolikheten mycket stor att en man tar segern.

Här nedan har du ett axplock av ”grenar” där kvinnor som grupp är bättre än män som grupp:

Allt detta som jag nu har presenterat för dig är fakta.
Citera
2020-11-06, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Vilket är ditt jobb som du hävdar ingen kvinna kan bättre än du? Det måste i så fall vara att exponera ditt uppblåsta, sprickfärdiga ego i varje tramsinlägg du skickar i det här forumet.

Nej, inte alla världens bästa inom alla områden är män. Som vanligt kan jag punktera hål på dina s k fakta. T ex var det 4 kvinnor och 3 män som vann utmärkelsen i ”Sveriges Mästerkock” under 2014-2020:

Sedan har vi 6 kvinnliga vinnare i tävlingen Årets konditor 2010-2019.

Det är oftast många fler män än kvinnor som ställer upp i alla möjliga, mer eller mindre knasiga tävlingar, alltifrån plockepinn, korvätning till bastusittning. De tävlingar som har jämn könsfördelning bland deltagarna brukar i regel ha jämn könsfördelning även bland vinnarna. Är det 90 manliga och 10 kvinnliga tävlande i ett mästerskap inom ett valfritt område (utom fysiska tävlingar som t ex boxning och friidrott), då är sannolikheten mycket stor att en man tar segern.

Här nedan har du ett axplock av ”grenar” där kvinnor som grupp är bättre än män som grupp:

Allt detta som jag nu har presenterat för dig är fakta.

Hur känns det att vara så korkad?

Hur många kvinnor är det i listan? Detta är fakta:

https://trulyexperiences.com/blog/most-decorated-michelin-star-chefs/

Hoppas jag inte behöver förklara vad en Michelinstjärna är också. Men det kanske jag måste eftersom du verkar så dåligt påläst?

Utgå från fakta när du försöker argumentera så du slipper se ut som en pajas.
Citera
2020-11-06, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Men det finns kvinnor som inte vill ha dekadenta horbockar som hoppar från fitta till fitta.

Nja faktiskt inte. När en kvinna väljer en man väljer hon alfahannen. Hon skiter i hur många han har doppat i.

Hon tar hellre en man som andra kvinnor suktar efter istället för en kille som lever i celibat. Hon vill inte ha den ensamma mannen. Hon vill ha den upptagna som alla andra vill ha. Det handlar om social status, vilket är det absolut viktigaste för en kvinna när hon söker partner.

Annars hade inte så många bra och snälla män varit singlar.

Du kan verkligen ingenting om hur könen fungerar eller hur. Precis som att du inte kan något om världens bästa kockar.

Är du bra på någonting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in