Jag sa att du inte kan projicera en grupps resultat över en person. Om någon annan påstår något annat, får du ta det med denne.
Än en gång, precis som med Jacobinerna, så försökte jag ta det med den personen. Jag citerade inte dig. Du citerade mig. Använd de magiska pilarna nere i hörnet (tidsmaskinen) och kolla!
Jo, personen i fråga gör det när han säger att han 'garanterat är bättre på sitt jobb än kvinnor'. Det är inget generellt uttalande och det är som sagt bara att gå tillbaka och kolla.
Hans empiri och levda erfarenhet säger att det är så i hans fall.
Vad får dig att tvivla på det som en absolut sanning tills motsatsen bevisats?
Hans empiri och levda erfarenhet säger att det är så i hans fall.
Vad får dig att tvivla på det som en absolut sanning tills motsatsen bevisats?
Det som får mig att tvivla är hans absoluta påstående. Att han garanterat är bättre än halva jordens befolkning. Det låter rätt osannolikt och mer som att han vill rida på sitt eget kön. Han kan ha rätt men jag har inget mer att gå på än hans egen garanti att det är så, alltså hans egen, högst subjektiva uppfattning av saken.
Empiri spelar föga roll när man snackar om flera miljarder människor. Det är ett fantastiskt påstående och sådana kräver fantastiska bevis.
Senast redigerad av enhalvboj 2020-10-30 kl. 16:11.
Han försöker övertyga alla om att han steker burgare på McDonalds bättre än all världens kvinnor.
Kvinnor som jobbar på McDonalds kan inte laga mat. Det är därför de jobbar där. Att doppa pommes i fritösen och hamburgaren i mikron är inte matlagning.
Hon har inga andra kvalifikationer heller. Är man misslyckad som människa så har man misslyckade jobb.
Kvinnor som jobbar på McDonalds kan inte laga mat. Det är därför de jobbar där. Att doppa pommes i fritösen och hamburgaren i mikron är inte matlagning.
Hon har inga andra kvalifikationer heller. Är man misslyckad som människa så har man misslyckade jobb.
Du kan inte bygga en båt bara för att du kan svetsa, du sticker pinnen där någon säger åt dig var.
Japp. Har under alla mina år aldrig träffat en kvinna som kan mitt jobb bättre än mig.
Det är statistik och verklighet.
Som sagt, alla värdens bästa inom alla områden är män. Inklusive matlagning. Det är fakta.
Vilket är ditt jobb som du hävdar ingen kvinna kan bättre än du? Det måste i så fall vara att exponera ditt uppblåsta, sprickfärdiga ego i varje tramsinlägg du skickar i det här forumet.
Nej, inte alla världens bästa inom alla områden är män. Som vanligt kan jag punktera hål på dina s k fakta. T ex var det 4 kvinnor och 3 män som vann utmärkelsen i ”Sveriges Mästerkock” under 2014-2020:
2020: Sofia Henriksson
2019: Gabriel Jonsson
2018: Erik Hammar 2017: Klara Lind
2016: Catarina König
2015: Sandra Mastio
2014: Amir Kheimand
Det är oftast många fler män än kvinnor som ställer upp i alla möjliga, mer eller mindre knasiga tävlingar, alltifrån plockepinn, korvätning till bastusittning. De tävlingar som har jämn könsfördelning bland deltagarna brukar i regel ha jämn könsfördelning även bland vinnarna. Är det 90 manliga och 10 kvinnliga tävlande i ett mästerskap inom ett valfritt område (utom fysiska tävlingar som t ex boxning och friidrott), då är sannolikheten mycket stor att en man tar segern.
Här nedan har du ett axplock av ”grenar” där kvinnor som grupp är bättre än män som grupp:
• Vighet (t ex rytmisk gymnastik, pole dance och hoola hooping)
• Ultramaraton-simning i öppet, KALLT vatten (< 20 grader)
• Pärldykning (Ama)
• Verbal förmåga (uttrycka sig muntligt och skriftligt, läsförståelse)
• Emotionella färdigheter (t ex avläsning av ansikten, medmänskliga relationer, flexiblitet, samarbete, empati)
• Immunförsvar mot influensa och covid-19
• Överlevnad vid svält, sjukdomar och andra extrema umbäranden
• Episodiskt minne
• Lukt- och smaksinne (t ex super-taster, vinprovning, känna igen och namnge lukter, känslighet för odörer)
• Färgseende (förmåga att skilja på färger och se fler nyanser).
• Dressyr (ritt)
• Livslängd (centenarians över 100 år, nästan bara kvinnor är supercentenarians, 110 år eller äldre)
• Avgångsbetyg i både grundskola och gymnasium, resultat på nationella prov (t o m i matematik 4)
• Handhygien, renlighet
• Pedanteri, städning, ordning och reda
• Mindre vålds- och sexualbrott
Allt detta som jag nu har presenterat för dig är fakta.
Vilket är ditt jobb som du hävdar ingen kvinna kan bättre än du? Det måste i så fall vara att exponera ditt uppblåsta, sprickfärdiga ego i varje tramsinlägg du skickar i det här forumet.
Nej, inte alla världens bästa inom alla områden är män. Som vanligt kan jag punktera hål på dina s k fakta. T ex var det 4 kvinnor och 3 män som vann utmärkelsen i ”Sveriges Mästerkock” under 2014-2020:
2020: Sofia Henriksson
2019: Gabriel Jonsson
2018: Erik Hammar 2017: Klara Lind
2016: Catarina König
2015: Sandra Mastio
2014: Amir Kheimand
Det är oftast många fler män än kvinnor som ställer upp i alla möjliga, mer eller mindre knasiga tävlingar, alltifrån plockepinn, korvätning till bastusittning. De tävlingar som har jämn könsfördelning bland deltagarna brukar i regel ha jämn könsfördelning även bland vinnarna. Är det 90 manliga och 10 kvinnliga tävlande i ett mästerskap inom ett valfritt område (utom fysiska tävlingar som t ex boxning och friidrott), då är sannolikheten mycket stor att en man tar segern.
Här nedan har du ett axplock av ”grenar” där kvinnor som grupp är bättre än män som grupp:
• Vighet (t ex rytmisk gymnastik, pole dance och hoola hooping)
• Ultramaraton-simning i öppet, KALLT vatten (< 20 grader)
• Pärldykning (Ama)
• Verbal förmåga (uttrycka sig muntligt och skriftligt, läsförståelse)
• Emotionella färdigheter (t ex avläsning av ansikten, medmänskliga relationer, flexiblitet, samarbete, empati)
• Immunförsvar mot influensa och covid-19
• Överlevnad vid svält, sjukdomar och andra extrema umbäranden
• Episodiskt minne
• Lukt- och smaksinne (t ex super-taster, vinprovning, känna igen och namnge lukter, känslighet för odörer)
• Färgseende (förmåga att skilja på färger och se fler nyanser).
• Dressyr (ritt)
• Livslängd (centenarians över 100 år, nästan bara kvinnor är supercentenarians, 110 år eller äldre)
• Avgångsbetyg i både grundskola och gymnasium, resultat på nationella prov (t o m i matematik 4)
• Handhygien, renlighet
• Pedanteri, städning, ordning och reda
• Mindre vålds- och sexualbrott
Allt detta som jag nu har presenterat för dig är fakta.
Hur känns det att vara så korkad?
Hur många kvinnor är det i listan? Detta är fakta:
Men det finns kvinnor som inte vill ha dekadenta horbockar som hoppar från fitta till fitta.
Nja faktiskt inte. När en kvinna väljer en man väljer hon alfahannen. Hon skiter i hur många han har doppat i.
Hon tar hellre en man som andra kvinnor suktar efter istället för en kille som lever i celibat. Hon vill inte ha den ensamma mannen. Hon vill ha den upptagna som alla andra vill ha. Det handlar om social status, vilket är det absolut viktigaste för en kvinna när hon söker partner.
Annars hade inte så många bra och snälla män varit singlar.
Du kan verkligen ingenting om hur könen fungerar eller hur. Precis som att du inte kan något om världens bästa kockar.