Citat:
Ursprungligen postat av Serdumånen
Ja det är verkligen en underlig känsla när man stöter på andra livsformer, jag upplever det väldigt ofta att man byter information med varandra. Fast känslan är oftast att man själv är väldigt underlägsen i kunskap. Feminina alver som tar handen i pannan på dig så det känns som de pumpar in bilder och känslor. Både på riktigt höga doser svamp och DMT brukar känslan av att de pumpar in DNA-strängar i mig som ger mig en liten inblick och förståelse för storheten.
Ja, man kan sitta i timmar och skriva om allt det som händer som man har extremt svårt att greppa, är det verklighet, är vi någon högre civilisations försökskaniner, var kommer dessa varelser ifrån? Varför ser vi inte tomtar och troll som i större utsträckning borde finnas i vår fantasi?
Tyvärr låter förklaringen av när man bryter igenom på DMT som en klyscha som vilken 14-åring som sett Avatar kunde fantisera ihop, men när man är där, ojojoj, ord kan inte beskriva det. När du känner att du raderas från jordens yta och sen vaknar upp på en plats som känns allt annat än normal och avancerade livsformer vill ge dig en rundtur.
Alla tankar som kom upp i mitt huvud nu gjorde mig extremt sugen på en liten flygtur. <3
mmm... Minns du hur dem ser ut? Hur hade du reagerat om någon från andra sidan världen målade en bild på varelser han såg under sin tripp och dem ser exakt likadana ut som dem du såg?
Hade det fått dig att övertyga att dessa varelser existerar på riktigt?
Jag har kommit fram till att en tripp kan likställas med väldigt effektiv terapi, istället för att ställa frågor till en psykolog (tex. Borde jag göra slut med Johanna?) så ställer du dem till ditt egna medvetande. Du samverkar med ditt medvetande.
En psykolog kan omöjligt få lika djup insyn i er relationen som ditt medvetande, ditt medvetande vet ju precis allt som Johanna har gjort mot dig. Därmed kan en tripp vara mer effektiv än vanlig terapi.
Det är som du kan använda ditt medvetande som din personliga lärare.
Detta kanske låter lite flummigt, men ni som provat, håller ni med om detta?
Det jag pratar om gäller dock Ayahausca! DMT i rökform känns inte lika "seriöst" när det handlar om att lära sig känna sig själv bättre.