Citat:
Ursprungligen postat av WR2009
Det är inte bevisat eller hur? Det är inte mitt jobb att bevisa motsatsen. Men det känns som en självklarhet för mig som ateist att det bara är en drog. Även om jag har upplevt dessa väsen så tror jag inte för en sekund att dom existerar på något annat sätt än att min organism under inflytande av DMT har framkallat dem. Jag har sett polare dö på lsd, inte tror jag att det var sant bara för att det kändes väldigt verkligt just då.
Och jag priser väl inte dessa risktagare? Men jag är realist, och om någon tar sig an en risk för att jag ska kunna njuta av denna underbara och ovanliga(iaf i sverige) drog, så betalar jag gärna för mig. Om det var överpris eller inte bryr jag mig inte om, jag har mer än 4gram kvar och jag har redan haft extremt värdefulla upplevelser på det. Jag är en sjukt nöjd kund helt enkelt.
Min poäng var mycket riktigt att det inte finns någon som vet vad den möjliga funktionen är, om det nu finns någon.
Det ville jag ställa i kontrast till det du skrev, som verkar så säker på din sak, men samtidigt narrar oss andra för att vi "tror" saker.
Huruvida några "väsen" är på riktigt eller ej ser jag inte som något intressant alls, men det har mer med min definition av verklighet att göra.
Min uppfattning är och förblir att vi lever i en illusion skapad av våran extremt begränsade uppfattningsförmåga.
Så i den stora bilden där vi kan uppfatta 3 dimensioner och enbart förnimma de övriga, tja...vad kan man vara säker på i den? Spelar det någon roll över huvud taget?
För mig är allting ett "väsen", it's allt är samma sak.
Därav tror jag på
upplevelsen i sig, allt annat är irrelevant. Jag accepterar den för vad den är och validerar den inte heller för den delen. Jag låter den pulsera igenom mig... och jag är tacksam för vad jag än tar med mig, även om det bara är en kvardröjande känsla av helighet, för det är ändå en form av
helighet.
Jag är inte heller den som gillar att anta saker om jag inte är helt säker på, och helt 100 är bara två sorters människor: Idioter och de som aldrig ställt några frågor.
Så till sist, du är en nöjd kund, det kan jag förstå. Det behöver inte alltid ligga något fel i det och jag vill inte på något sätt nedvärdera varken din upplevelse eller hur du har tillgodogjort dig den.
Men en sak vill jag få sagt:
Det ideella hade ju givetvis varit att någon hade gett dig produkten för en symbolisk "summa", vad än det må vara. Det är när lukrativa vinstintressen blir inblandade som det går åt pipsvängen för pengar lockar till sig parasiter.
Du skriver själv hur ovanligt det är och att det därför är värt en stor summa pengar.
Det jag säger är att visst är det smått ovanligt och själva anledningen varför är att alla letar efter någon att
köpa det av istället för att inse att det bästa vore att ta saken i egna händer.
För att citera Shulgin: "DMT is everywhere"
Så varför leta efter och blanda in pengar i något som finns praktiskt taget överallt?
Som du själv skrev så är det ju helt off att betala för något som vatten som finns överallt och är livsnödvändigt.
Enda skillnaden när det gäller DMT är livsnödvändigheten, och det är inget annat än en definitionsfråga.