2010-10-21, 00:41
Medlem
CamCameos avatar
m
Citera
2010-10-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
När jag var ute och reste för några månader sen i Europa råkade jag ut för alla möjliga skumma droger . Vissa saker vågade jag dock inte prova och det ångrar jag självklart nu när jag är tillbaka i Sverige och utbudet inte är det bästa tyvärr. Den drogen jag syftar på kallas DMT, "N,N-dimethyltryptamine" om det säger er något mer?
Jag hörde tex att man så fort man rökt "puffen" så däckar man och vaknar inte upp förens ca 20 min och under den tiden kan man uppleva alla möjliga skumma saker . 1g kostade 100 euro och mängden för en dos hade jag ju ingen anning om och det känns inte som det är något man vill ta för mycket av...
Har någon av er testat denna drog jag är väldigt intresserad utav vad jag missade för något eller borde jag kanske vara tacksam?
Finns det överhuvudtaget i Sverige , någon kanske har lust att skriva en liten triprapport?

DMT:et jag hade sist kosta axa 100 for ett gram fast det var 5 meo dmt....det rackte till ca 50 doser
Citera
2010-10-21, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Right on!

yep right on
Citera
2010-10-21, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serdumånen
Haha, i dina andra inlägg skriver du att du betalt 12k för 5 G DMT. Och nu prisar du dessa risktagare och "spridare" av detta underbara ämne.

Sen verkar du väldigt förvirrad då du först skriver om DMT och dess "väsen" (Gud?) för att sen dissa folk som tror att DMT är mer än bara en drog.

12 k for 5 g pheeewwwww shiiiiiit!!!

Hur mkt vill du ha ring mig
Citera
2010-10-21, 01:23
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WR2009
Det är inte bevisat eller hur? Det är inte mitt jobb att bevisa motsatsen. Men det känns som en självklarhet för mig som ateist att det bara är en drog. Även om jag har upplevt dessa väsen så tror jag inte för en sekund att dom existerar på något annat sätt än att min organism under inflytande av DMT har framkallat dem. Jag har sett polare dö på lsd, inte tror jag att det var sant bara för att det kändes väldigt verkligt just då.

Och jag priser väl inte dessa risktagare? Men jag är realist, och om någon tar sig an en risk för att jag ska kunna njuta av denna underbara och ovanliga(iaf i sverige) drog, så betalar jag gärna för mig. Om det var överpris eller inte bryr jag mig inte om, jag har mer än 4gram kvar och jag har redan haft extremt värdefulla upplevelser på det. Jag är en sjukt nöjd kund helt enkelt.

Min poäng var mycket riktigt att det inte finns någon som vet vad den möjliga funktionen är, om det nu finns någon.
Det ville jag ställa i kontrast till det du skrev, som verkar så säker på din sak, men samtidigt narrar oss andra för att vi "tror" saker.
Huruvida några "väsen" är på riktigt eller ej ser jag inte som något intressant alls, men det har mer med min definition av verklighet att göra.
Min uppfattning är och förblir att vi lever i en illusion skapad av våran extremt begränsade uppfattningsförmåga.
Så i den stora bilden där vi kan uppfatta 3 dimensioner och enbart förnimma de övriga, tja...vad kan man vara säker på i den? Spelar det någon roll över huvud taget?
För mig är allting ett "väsen", it's allt är samma sak.
Därav tror jag på upplevelsen i sig, allt annat är irrelevant. Jag accepterar den för vad den är och validerar den inte heller för den delen. Jag låter den pulsera igenom mig... och jag är tacksam för vad jag än tar med mig, även om det bara är en kvardröjande känsla av helighet, för det är ändå en form av helighet.
Jag är inte heller den som gillar att anta saker om jag inte är helt säker på, och helt 100 är bara två sorters människor: Idioter och de som aldrig ställt några frågor.

Så till sist, du är en nöjd kund, det kan jag förstå. Det behöver inte alltid ligga något fel i det och jag vill inte på något sätt nedvärdera varken din upplevelse eller hur du har tillgodogjort dig den.

Men en sak vill jag få sagt:
Det ideella hade ju givetvis varit att någon hade gett dig produkten för en symbolisk "summa", vad än det må vara. Det är när lukrativa vinstintressen blir inblandade som det går åt pipsvängen för pengar lockar till sig parasiter.
Du skriver själv hur ovanligt det är och att det därför är värt en stor summa pengar.
Det jag säger är att visst är det smått ovanligt och själva anledningen varför är att alla letar efter någon att köpa det av istället för att inse att det bästa vore att ta saken i egna händer.

För att citera Shulgin: "DMT is everywhere"

Så varför leta efter och blanda in pengar i något som finns praktiskt taget överallt?

Som du själv skrev så är det ju helt off att betala för något som vatten som finns överallt och är livsnödvändigt.
Enda skillnaden när det gäller DMT är livsnödvändigheten, och det är inget annat än en definitionsfråga.
Senast redigerad av CamCameo 2010-10-21 kl. 01:27.
Citera
2010-10-21, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Om inte wikipedia duger som källa så är det bara att kolla upp deras källhänvisningar.

Tillägg: Det finns många intressanta och mer eller mindre sannolika spekulationer kring DMT's funktion(er) i kroppen:

Det argumenterade jag inte emot, det enda jag sa var att vi inte behöver något utomstående DMT för att överleva. Och att det därav inte är något moraliskt fel att göra affärer på det, precis som med andra substanser, men till exempel inte som vatten och luft.
Citera
2010-10-21, 03:00
Medlem
Citat:
Min poäng var mycket riktigt att det inte finns någon som vet vad den möjliga funktionen är, om det nu finns någon.
Det ville jag ställa i kontrast till det du skrev, som verkar så säker på din sak, men samtidigt narrar oss andra för att vi "tror" saker.
Huruvida några "väsen" är på riktigt eller ej ser jag inte som något intressant alls, men det har mer med min definition av verklighet att göra.
Min uppfattning är och förblir att vi lever i en illusion skapad av våran extremt begränsade uppfattningsförmåga.
Så i den stora bilden där vi kan uppfatta 3 dimensioner och enbart förnimma de övriga, tja...vad kan man vara säker på i den? Spelar det någon roll över huvud taget?
För mig är allting ett "väsen", it's allt är samma sak.
Därav tror jag på upplevelsen i sig, allt annat är irrelevant. Jag accepterar den för vad den är och validerar den inte heller för den delen. Jag låter den pulsera igenom mig... och jag är tacksam för vad jag än tar med mig, även om det bara är en kvardröjande känsla av helighet, för det är ändå en form av helighet.
Jag är inte heller den som gillar att anta saker om jag inte är helt säker på, och helt 100 är bara två sorters människor: Idioter och de som aldrig ställt några frågor.

Så till sist, du är en nöjd kund, det kan jag förstå. Det behöver inte alltid ligga något fel i det och jag vill inte på något sätt nedvärdera varken din upplevelse eller hur du har tillgodogjort dig den.

Men en sak vill jag få sagt:
Det ideella hade ju givetvis varit att någon hade gett dig produkten för en symbolisk "summa", vad än det må vara. Det är när lukrativa vinstintressen blir inblandade som det går åt pipsvängen för pengar lockar till sig parasiter.
Du skriver själv hur ovanligt det är och att det därför är värt en stor summa pengar.
Det jag säger är att visst är det smått ovanligt och själva anledningen varför är att alla letar efter någon att köpa det av istället för att inse att det bästa vore att ta saken i egna händer.

För att citera Shulgin: "DMT is everywhere"

Så varför leta efter och blanda in pengar i något som finns praktiskt taget överallt?

Som du själv skrev så är det ju helt off att betala för något som vatten som finns överallt och är livsnödvändigt.
Enda skillnaden när det gäller DMT är livsnödvändigheten, och det är inget annat än en definitionsfråga.

Livsnödvändigt är det säkert, men enbart i naturliga mängden som vi har inom oss naturligt. Jag tycker bara det är fjantigt att sätta sig på nån slags hög häst och säga att det borde spridas gratis för att det är så vackert och "verkligt". Jag tycker att allt ska vara gratis och att vårt monetära system ska läggas ner, men det betyder ju inte att jag dömer folk som försöker överleva i det systemet.
Citera
2010-10-21, 03:47
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WR2009
Livsnödvändigt är det säkert, men enbart i naturliga mängden som vi har inom oss naturligt. Jag tycker bara det är fjantigt att sätta sig på nån slags hög häst och säga att det borde spridas gratis för att det är så vackert och "verkligt". Jag tycker att allt ska vara gratis och att vårt monetära system ska läggas ner, men det betyder ju inte att jag dömer folk som försöker överleva i det systemet.

Jag har varken sagt att det är vackert eller verkligt, inte heller har jag sagt att det bör vara gratis av de anledningarna.

Så dmt är inte livsnödvändigt utöver den kroppsegna mängden, men för att överleva i det monetära systemet måste du köpa 5 gr för 12.000 kr?

Var i min text dömer jag någon utöver knarklangare som vill tjäna en snabb peng?
Citera
2010-10-21, 12:28
Medlem
Citat:
Jag har varken sagt att det är vackert eller verkligt, inte heller har jag sagt att det bör vara gratis av de anledningarna.

Så dmt är inte livsnödvändigt utöver den kroppsegna mängden, men för att överleva i det monetära systemet måste du köpa 5 gr för 12.000 kr?

Jag skrev absolut ingenting som ens snuddade på att man måste köpa 5g för 12k för att överleva, förstår inte vart du får det ifrån alls.

Citat:
Var i min text dömer jag någon utöver knarklangare som vill tjäna en snabb peng?

Det gör du inte, men jag tycker det är fel att döma ut dem mer än man dömer ut någon annan som säljer nånting. Överpriser existerar överallt, och det är det monetära systemets fel, inte individens. Att dom bara kan tjäna snabba pengar på det beror ju nämligen på våra lagar. I mina ögon gör dealers absolut inget moraliskt fel så länge dom säljer det dom utlovar, samt inte säljer till minderåriga. Kan även tycka att det är lite fel att göra reklam för beroende framkallande substanser/upplevelser.
Citera
2010-10-21, 13:15
Medlem
butangass avatar
Att röka en hit DMT och tillsammans med den här låten flyga iväg måste vara helt underbart.
http://www.youtube.com/watch?v=JNG_Kn-m73M Heavy Metal (Takin a ride) med Don Felder

Jag ska ge mig fan på att försöka få tag det! Antingen får jag extrahera själv eller så får jag försöka leta upp någon som har, kan bli svårt eftersom det verkar vara djävulskt sällsynt.

Det verkar så galet underbart, fuck cannabis och hela den skiten. DMT verkar vara som en gåva från gud till människorna.
Enligt vissa, verkar DMT vara enda sättet att komma i kontakt med utomjordisk liv.

Jag längtar....
Citera
2010-10-21, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butangas
Att röka en hit DMT och tillsammans med den här låten flyga iväg måste vara helt underbart.
http://www.youtube.com/watch?v=JNG_Kn-m73M Heavy Metal (Takin a ride) med Don Felder

Herrejösses
Citera
2010-10-21, 15:42
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypergalaxy
Herrejösses

Ändå finns det folk som inte förstår varför den inte ska säljas som en vanlig drog...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in