2011-11-25, 23:44
Medlem
SummerWines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeMaTerializer
Det är inte omöjligt att röka DMT i joint, har provat båda att blanda in Changa men även DMT kristaller i en joint och visst går det bra, man måste dock vara beredd på att lägga ner jointen på något ställe där den inte kan sätta eld på någonting när effekten börjar ta sig. Detta är dock väldigt mycket slöseri så som du sa, man bränner bort en del DMT men funkar gör det och helt okej också om jag ska vara ärlig. Men det är inget som kommer att få dig långt ut i hyperspace i första hand.

Ang. att röka DMT i bong/pipa, fungerar även det. Bättre än vad det gör i joint (du får i dig allt/större mängd snabbare, men här är också problemet med att bränna det, eldar man på lite försiktigt i början, helst med något som täcker DMT också.

Okey det visste jag faktiskt inte. Jag tycker det låter som otroligt med slöseri med det magiska pulvret om man inte ens kan ta sig igenom på det, tacka vet jag vaporizern

Changa och det där har jag ingen som helst erfarenhet i, jag är invand på min teknik med kristaller och vaporizer och tycker det funkar bra även om jag vet att det finns mer att utforska!

När jag röker räcker ett ordentligt bloss sen är jag borta i 10 minuter, ibland går det ju så snabbt att man knappt hinner lägga ifrån sig pipan men antar att det krävs några fler bloss på en joint då?
Citera
2011-12-08, 15:13
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummerWine
Okey det visste jag faktiskt inte. Jag tycker det låter som otroligt med slöseri med det magiska pulvret om man inte ens kan ta sig igenom på det, tacka vet jag vaporizern

Changa och det där har jag ingen som helst erfarenhet i, jag är invand på min teknik med kristaller och vaporizer och tycker det funkar bra även om jag vet att det finns mer att utforska!

När jag röker räcker ett ordentligt bloss sen är jag borta i 10 minuter, ibland går det ju så snabbt att man knappt hinner lägga ifrån sig pipan men antar att det krävs några fler bloss på en joint då?

Ja om du inte riktigt hamnar någonstans där ute så har du inte riktigt kommit in

Har någon testat röka dmt i mitten av en ayahuasca session? Låter annars som en lätt och spännande uppgift för den som har material
Citera
2011-12-09, 19:31
Medlem
SummerWines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Ja om du inte riktigt hamnar någonstans där ute så har du inte riktigt kommit in

Har någon testat röka dmt i mitten av en ayahuasca session? Låter annars som en lätt och spännande uppgift för den som har material

Jag kan tyvärr inte ta maoi så ayahuasca är uteslutet. Tillgång har jag dock^^

Förlåt men vad menar du med första meningen ?
Citera
2011-12-09, 19:35
Avstängd
makduis avatar
Citat:

Man vill väl hamna någonstans där ute, fast inne i en annan värld/dimension som det då kan se ut som

Jag tänkte att dmt+maoi boostar effekten dubbelt upp och jag tror det skulle bli rätt annorlunda om man rökte en stor dos dmt med maoi men vem skulle göra det... skulle slå på som mike tyson på sin boxningssäck men tar man det under en aya session så skulle man nog vara rätt beredd plus att det skulle nog vara rätt intressant att uppleva en ayatripp skruvas upp med dmt då man intagit maoi liksom
Senast redigerad av makdui 2011-12-09 kl. 19:42.
Citera
2011-12-09, 21:50
Avstängd
makduis avatar
Citat:

Oj missuppfattade det du skrev och trodde det var du som rökte joint och undrade ifall det krävdes mer men så är nog inte fallet .
Citera
2011-12-11, 23:18
Medlem
SummerWines avatar
Citat:
Man vill väl hamna någonstans där ute, fast inne i en annan värld/dimension som det då kan se ut som

Jag tänkte att dmt+maoi boostar effekten dubbelt upp och jag tror det skulle bli rätt annorlunda om man rökte en stor dos dmt med maoi men vem skulle göra det... skulle slå på som mike tyson på sin boxningssäck men tar man det under en aya session så skulle man nog vara rätt beredd plus att det skulle nog vara rätt intressant att uppleva en ayatripp skruvas upp med dmt då man intagit maoi liksom

Är inte helt insatt i hur maoi fungerar men det bör väl inte påverka effekten vid rökning alls?

Att röka under en aya tripp har jag inte förstått. Som om dmt i sig inte var nog liksom? :O
Citera
2011-12-12, 18:25
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Är inte helt insatt i hur maoi fungerar men det bör väl inte påverka effekten vid rökning alls?

Att röka under en aya tripp har jag inte förstått. Som om dmt i sig inte var nog liksom? :O

Jo det påverkar effekten vid rökning och även av andra hallucinogener.

Har man druckit ayahuasca typ 50 gånger så kan det vara spännande med lite extra krydda i grytan Hör vad som hände terence mckenna när han blandade lsd+dmt http://www.youtube.com/watch?v=YGYa2frO2LM
Citera
2011-12-17, 00:05
Medlem
SummerWines avatar
Citat:
Jo det påverkar effekten vid rökning och även av andra hallucinogener.

Har man druckit ayahuasca typ 50 gånger så kan det vara spännande med lite extra krydda i grytan Hör vad som hände terence mckenna när han blandade lsd+dmt http://www.youtube.com/watch?v=YGYa2frO2LM

Jag har aldrig varit ett fan av den där snubben. Jag har förstått att han är något av en ikon men aldrig varför.

Kan man inte dosera ayahuasca så du får en helt fucked up tripp på bara det?
Citera
2011-12-17, 09:59
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Jag har aldrig varit ett fan av den där snubben. Jag har förstått att han är något av en ikon men aldrig varför.

Kan man inte dosera ayahuasca så du får en helt fucked up tripp på bara det?

Klart man kan ta ayahuasca i större doser men det kan vara svårt att få ner och rätt jobbigt att klämma upp och dessutom så ska en viss hög dos av ayahuasca vara rätt obehagligt enligt vad jag har läst. Dom visuella effekterna brukar vara rätt annorlunda mellan att vaporisera endast molekylen och att dricka dmt:et ihop med en maoi hämmare och jag tror nog inte att det skulle kunna bli lika intensivt på en högre dos ayahuasca.

Ja du vissa finner det Terence har att säga intressant och andra inte. Jag ser han mer som en bra förespråkare och en rolig talare men inte en ikon.
Fucked up? Vad är du för ena Jag vill inte uppleva en fucked up tripp
Senast redigerad av makdui 2011-12-17 kl. 10:10.
Citera
2011-12-17, 17:42
Medlem
Citat:

Jo det är slöseri enligt mig också. Anledningen till att jag provade röka i joint vad för att jag hade en liten röd/gul smet som inte blev till kristaller efter extraktionen så bestämde mig för att lösa upp det i isopropylalkohol och låta B.Caapi suga upp det. Jag röker i princip alltid med vaporizer men ville prova att röka i joint.
Det krävdes att röka halva jointen (ingen aning om hur många mg) innan jag inte visste vad en joint var längre så det ger ingen blast-off.
Citera
2011-12-17, 22:32
Medlem
SummerWines avatar
Citat:
Klart man kan ta ayahuasca i större doser men det kan vara svårt att få ner och rätt jobbigt att klämma upp och dessutom så ska en viss hög dos av ayahuasca vara rätt obehagligt enligt vad jag har läst. Dom visuella effekterna brukar vara rätt annorlunda mellan att vaporisera endast molekylen och att dricka dmt:et ihop med en maoi hämmare och jag tror nog inte att det skulle kunna bli lika intensivt på en högre dos ayahuasca.

Ja du vissa finner det Terence har att säga intressant och andra inte. Jag ser han mer som en bra förespråkare och en rolig talare men inte en ikon.
Fucked up? Vad är du för ena Jag vill inte uppleva en fucked up tripp

Du tar alltså ayahuasca och röker dmt men hävdar att du inte strävar efter en fucked up tripp....?

Citat:
Ursprungligen postat av DeMaTerializer
Jo det är slöseri enligt mig också. Anledningen till att jag provade röka i joint vad för att jag hade en liten röd/gul smet som inte blev till kristaller efter extraktionen så bestämde mig för att lösa upp det i isopropylalkohol och låta B.Caapi suga upp det. Jag röker i princip alltid med vaporizer men ville prova att röka i joint.
Det krävdes att röka halva jointen (ingen aning om hur många mg) innan jag inte visste vad en joint var längre så det ger ingen blast-off.

Okey det förstår jag. Dmt är ju oftast rätt trevligt oavsett dos men ibland är det frustrerande att inte komma iväg, antar att det var något liknande den gången?
Citera
2011-12-18, 10:36
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Du tar alltså ayahuasca och röker dmt men hävdar att du inte strävar efter en fucked up tripp....? ?

Nej själv har jag aldrig testat kombinationen av oralt intag av dmt och rökt dmt men jag har testat originella "changa" vilket är vaporiserad dmt ihop med en maoi-hämmare men det är rätt svårt att vara beredd på vad som sker då hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in