2010-10-27, 22:21
Medlem
butangass avatar
Vad tror ni skulle hända om man stannade kvar längre?
t.ex. IVa med DMT i dropp?

Mer forskning måste bedrivas på DMT anser jag!
Senast redigerad av butangas 2010-10-27 kl. 22:25.
Citera
2010-10-28, 02:22
Medlem
Lacquer-heads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serdumånen
Här går vi in i defensivt läge ser jag, men jag förtjänar troligtvis det.

Var mest nyfiken eftersom de TEK's jag följt med bäst resultat inte har använt saltsyra. Är inte rädd för att ändra metoder om det är värt det, jag var bara tveksam eftersom jag hellre använder mindre kemikalier än lägger på fler.

Defensivt läge vad svamlar du om? Du frågade om det inte var onödigt att använda en riktig syra istället för matlagningsblask och jag svarade nej. Du kan väl få extrahera DMT ur hö med vinäger som syra och tavelkrita som bas om du vill men det är inte optimalt.

Vilka syror har dina teks använt? Saltsyra är väldigt vanligt använt och väl lämpat för denna typ av extrahering. Den enda skillnaden är att saltsyra jämfört med vinäger är effektivare och renare. Du kommer att få en bättre och renare produkt helt enkelt. Och är du inte helt efterbliven så är det tämligen riskfritt
Citera
2010-10-28, 09:50
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacquer-head
Defensivt läge vad svamlar du om? Du frågade om det inte var onödigt att använda en riktig syra istället för matlagningsblask och jag svarade nej. Du kan väl få extrahera DMT ur hö med vinäger som syra och tavelkrita som bas om du vill men det är inte optimalt.

Vilka syror har dina teks använt? Saltsyra är väldigt vanligt använt och väl lämpat för denna typ av extrahering. Den enda skillnaden är att saltsyra jämfört med vinäger är effektivare och renare. Du kommer att få en bättre och renare produkt helt enkelt. Och är du inte helt efterbliven så är det tämligen riskfritt

Haha en renare produkt, skulle insett tidigare att du var ett troll. =)
Citera
2010-10-28, 10:22
Medlem
Citat:
Tro gör man i kyrkan. Hade detta varit fallet hade folk hoppat i taket av lycka över att sina extraktioner blivit "missfärgade". Givetvis kan en viss missfärgning vara eftertraktat men jag tror att detta är brun sörja av fetter och andra saker du inte vill ha med.

Pope se pm...

Läs här

http://wiki.dmt-nexus.com/Jungle_Spice

Dock har du nog rätt då man inte verkar kunna extrahera jungle spice med naphta.

Det är nåt man gör efter man redan dragit ut allt ur mimosan, då tillsätter man istället nåt annat lösningsmedel för att dra ut det sk kallade jungle spicet, tydligen ska man kunna få ut ungefär samma mängd jungle spice som man redan dragit dmt med naphta
Citera
2010-10-28, 10:40
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxer
Läs här

http://wiki.dmt-nexus.com/Jungle_Spice

Dock har du nog rätt då man inte verkar kunna extrahera jungle spice med naphta.

Det är nåt man gör efter man redan dragit ut allt ur mimosan, då tillsätter man istället nåt annat lösningsmedel för att dra ut det sk kallade jungle spicet, tydligen ska man kunna få ut ungefär samma mängd jungle spice som man redan dragit dmt med naphta

Yep jag har läst där, annars hade mitt svar nog sett annorlunda ut.

Fast som jag skrev, det finns flera som anser att deras gulare DMT blir annorlunda från det helt vita. Är inte så insatt i det, fast MHRB verkar innehålla en del intressanta alkaloider, kanske något som heptan lyckas dra med sig i mindre omfattning.
Citera
2010-10-28, 11:04
Medlem
En vän som håller på med sånt har bara fått missfärgade kristaller, dettaverkar almänt vanligt om man använder färdigt pulver mimosa.

Haru du även läst denna tråd?

https://www.dmt-nexus.com/forum/default.aspx?g=posts&t=1115&p=4

mycket spekulationer om vad det kan vara i det,

Tydligen är mimosa oraltaktivt utan maoi om man gör en kall vatten extraction, var någotnytt för mig.
Citera
2010-10-28, 11:44
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxer
En vän som håller på med sånt har bara fått missfärgade kristaller, dettaverkar almänt vanligt om man använder färdigt pulver mimosa.

Haru du även läst denna tråd?

https://www.dmt-nexus.com/forum/default.aspx?g=posts&t=1115&p=4

mycket spekulationer om vad det kan vara i det,

Tydligen är mimosa oraltaktivt utan maoi om man gör en kall vatten extraction, var någotnytt för mig.

Tror färgen påverkas mycket av frysutfällningen med, men jag tror det är ganska svårt att verkligen få perfekta kristaller. Har själv inga ambitioner att överdriva reningen eftersom det mest känns som man blir av med massa spice som fastnar här och där.. Ser färgen på DMT lite som färgen på tänderna, är de rent missfärgade är det inte så trevligt, men några gula nyanser är inte värt en blekning, då de funkar lika bra som helt vita.

Har inte fördjupat mig i djunglespicet så grundligt, fortfarande mycket kvar att lära. Så det är DMT n-oxide som folk har uppfattat som annorlunda. ( Om vi nu bortser från extraktioner som eftersträvar full spektrum.)

Another very common form of colored spice results from people evaporating their nonpolar solvent instead of freeze-precipitating.9,28 The yellow pigment contained in spice that has been extracted with an aliphatic hydrocarbon and collected by evaporation appears to just be inconsequential trace impurities. Most likely these are fats from the root bark. It is reportedly harsher to smoke, but roughly the same potency as white spice.9,28 This yellow fraction can be removed from the spice by recrystallization.24 There doesn't seem to be any indication that this sort of yellow spice has any biologically active chemicals besides DMT.

It appears that there is another form of yellow spice that can be obtained by evaporating off the solvent, depending on the evaporation conditions. People report a much more yellow oily product when the solvent is evaporated with high airflow from a fan, particularly with warmer temperatures.9,24 Others have obtained yellow crystals by melting off-white spice in an attempt to do a "solvent-less recrystallization".32 Yellow crystals obtained in this fashion are reported to be qualitatively different than plain spice, and slightly more potent.9,28,32 Based on this information, it sounds like these methods are producing DMT which contains the type of yellow oil I suspect to be DMT N-oxide. Delafonze19 has reported happening on a method for reliably converting white DMT to the potent yellow oil (see III.4 Delafonze19's Preparation of Yellow Spice Oil).32
Senast redigerad av Serdumånen 2010-10-28 kl. 11:56.
Citera
2010-10-28, 13:41
Medlem
Det några är inne på i den tråden är att det finns folk som har fått maoi effekt av att röka jungle spice.

Tex folk som testat o röka tex 20mg jungle och sen rökt 50mg vanligt dmt och fått trippar på flera timmar.

Detta plus att flera rapporterar om att fårödbruna kristaller som är starkare än rent vit dmt
Citera
2010-10-28, 23:19
Medlem
butangass avatar
Ska försöka få en burk Circadin 2mg utskrivet imorgon.
Har en idé att om man tillsätter lite extra melatonin, så får man en jävla mer effekt. Detta är dock bara en teori, ska undersökas.
Citera
2010-10-29, 10:22
Medlem
butangass avatar
Verkar som att läkare nästan vägrar skriva ut melatonin om man inte är 100 år gammal typ.
Beställer från utlandet, 21kr för en burk på 200 stycken 3mg
Citera
2010-10-29, 17:13
Medlem
Lacquer-heads avatar
Citat:
Ser färgen på DMT lite som färgen på tänderna, är de rent missfärgade är det inte så trevligt, men några gula nyanser är inte värt en blekning, då de funkar lika bra som helt vita.

Vilken logisk jämförelse! Du måste vara utbildad kemist va?
Citera
2010-10-31, 00:23
Medlem
Får ni också en jättestor grop i halsen, pirr i magen och nästintill maxpuls innan ni ska röka? Händer mig varje gång haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in