2009-03-01, 01:38
Medlem
x-dreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theseeker
Vad anser ni som är erfarna inom psykadeliska droger att hoppa över LSD för att prova DMT direkt som första psykadeliska drog?

Har ingen erfarenhet av psykadeliska förrutom några svamptrippar.
Har läst på en hel del om DMT trippar och ska fortsätta utbilda mig om DMT innan jag provar och jag vet att hur mycket man än förbereder sig kommer man aldrig bli förberedd på det som väntar

Skulle nog säga att DMT e bättre/säkrare första drog än både svamp och LSD då effekten inte vara i timmar utan endas några minuter.
Citera
2009-03-01, 02:53
Medlem
jimmypages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-dream
Skulle nog säga att DMT e bättre/säkrare första drog än både svamp och LSD då effekten inte vara i timmar utan endas några minuter.

Du tänker nog på salvia. DMT verkar längre än så.
Citera
2009-03-01, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmypage
Du tänker nog på salvia. DMT verkar längre än så.

Salvia brukar hålla mellan 5-10 min
DMT är nånstans mellan 7-12 min

Ayahuasca, svamp, LSD, meskalin, håller i 6-12 timmar.

Sen så förstår jag inte hur man snear på DMT. Om man fortfarande är sig själv, om hjärnan, känslorna, tankarna inte orsakas av DMT såsom det gör på svamp, LSD och andra hallucinogena droger, hur snear man då?
Senast redigerad av Pulse82 2009-03-01 kl. 05:39.
Citera
2009-03-01, 11:48
Medlem
x-dreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Sen så förstår jag inte hur man snear på DMT. Om man fortfarande är sig själv, om hjärnan, känslorna, tankarna inte orsakas av DMT såsom det gör på svamp, LSD och andra hallucinogena droger, hur snear man då?

Precis.

jimmypage: har du testat dmt ens?
Citera
2009-03-01, 12:08
Medlem
zoN-s avatar
Dra igenom alla terrence mckennas videos från youtube om DMT; han vet vad han pratar om .

Verkar som den mest magiska drog som existerar.
Citera
2009-03-01, 16:51
Bannlyst
Citat:

Ayahuasca är ju för bövelen DMT, fast med MAO-hämmare. När du säger att DMT varar 7-12 min så gäller ju det endast när man röker det. Oralt varar betydligt längre
Citera
2009-03-01, 17:20
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Ayahuasca är ju för bövelen DMT, fast med MAO-hämmare. När du säger att DMT varar 7-12 min så gäller ju det endast när man röker det. Oralt varar betydligt längre
faktum är att det känns som en rätt vanlig missförståelse
Citera
2009-03-01, 17:34
Medlem
Hur är DMT jämfört med Salvia (rökning som intagningssätt) ?

Liknar dom varandra eller helt olika ?

EDIT.
hittade:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=615117
Senast redigerad av naknejanne 2009-03-01 kl. 18:07.
Citera
2009-03-01, 18:54
Medlem
x-dreams avatar
Tror att 99% av alla som kör rent dmt röker det nog utan maoi därav sägs det oftast att det varar ett par minuter.
Citera
2009-03-01, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo

Men herregud. När du använder DMT oralt så heter det Ayahuasca. Och när du röker det så röker du DMT.

När jag säger att DMT varar i 7-12 minuter så VET den kunnige vad jag pratar om, den okunnige som inte vet hur man använder google eller läsa på sin läxa kommer istället med sina motargument och försöker rätta till folk.

DMT varar 7-12 min
Ayahuasca varar 6-12 timmar.
Citera
2009-03-01, 23:08
Bannlyst
Citat:
Men herregud. När du använder DMT oralt så heter det Ayahuasca. Och när du röker det så röker du DMT.

När jag säger att DMT varar i 7-12 minuter så VET den kunnige vad jag pratar om, den okunnige som inte vet hur man använder google eller läsa på sin läxa kommer istället med sina motargument och försöker rätta till folk.

DMT varar 7-12 min
Ayahuasca varar 6-12 timmar.

Nu yrar du allt i nattmössan. Tar man DMT oralt så heter det DMT. Ayahuasca är en dryck (brygd kanske är ett bättre ord) som tillagas av olika växter innehållandes DMT och MAO-hämmare.
Den kunnige behöver du inte lära nånting, efter som han redan är kunnig. Det är dom som inte vet som behöver lära sig. Visst är det bra att du säger att ruset håller i sig i ca en kvart, men du kunde ju ha sagt vilket intagningssätt det gällde
Citera
2009-03-02, 11:41
Medlem
Citat:

Föreställ dig att aliens kidnappar dig samtidigt som du dör och att hela världen vänds ut och in på sätt som du aldrig någonsin skulle kunna föreställa dig och än mindre beskriva för någon annan. Förstår du då att vissa personer skulle kunna uppfatta det som "obehagligt" och snea trots att man "är sig själv" (whatever that means) ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in