2008-01-31, 23:00
Medlem
paywitpains avatar
Jag har läst om både salvia divinorum och DMT och tycker att drogerna verkar snarlika varandra, salvia verkar dock lite mer individuellt än DMT då det finns många som inte får det där spirituella galenskapsruset på salvia medans DMT alltid verkar funka. så jag undrar, vad är de konkreta skilldnaderna mellan substanserna? bortsett frånatt salvia är lättare och få tag på och inte alls lika mytomspunnet.
Citera
2008-01-31, 23:21
Medlem
Shine_s avatar
Har inte provat något av dem, men rusets längd skiljer ju sig avsevärt iaf!
Citera
2008-01-31, 23:26
Medlem
paywitpains avatar
jo, salviaruset är väl i regel minst dubbelt så långt men om detta skulle vara den största skilnaden så varför är folk isåf så galna i DMT men inte i salvia?
Citera
2008-01-31, 23:27
Medlem
bIZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paywitpain
jo, salviaruset är väl i regel minst dubbelt så långt men om detta skulle vara den största skilnaden så varför är folk isåf så galna i DMT men inte i salvia?

För att DMT är höjt till skyarna och svårare att fåtag i därför kan man drömma mer om det "Bästa ruset"...
Citera
2008-01-31, 23:37
Medlem
paywitpains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bIZong
För att DMT är höjt till skyarna och svårare att fåtag i därför kan man drömma mer om det "Bästa ruset"...

misstänkte att det låg till på det viset. men för er som testat båda, finns det skilldnader på tex bodyload och eufori..
Citera
2008-01-31, 23:52
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bIZong

lite OT nu, men som jag skrev i dmt tråden, förstår inte vad som är så svårt med att få tag i dmt? Är ju bara att lägga en order på ett Ayahuascapaket från elefanten och laga till...Skulle vara skönt om någon kunde bekräfta eller döda dmt myten
Citera
2008-01-31, 23:54
Medlem
paywitpains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
lite OT nu, men som jag skrev i dmt tråden, förstår inte vad som är så svårt med att få tag i dmt? Är ju bara att lägga en order på ett Ayahuascapaket från elefanten och laga till...Skulle vara skönt om någon kunde bekräfta eller döda dmt myten

i tråden så syftar jag främst på rökbar DMT vilket dessutom verkar va vad de flesta DMT fanatikerna är så sjukt kära i
Citera
2008-02-01, 01:00
Medlem
salvia rus = 2d
dmt rus = 3d

dmt är helt annurlunda går inte ens o jämföra för det första är salvia en växt och det verksamma ämnet i salvia är salvinorin A medan det aktiva ämnet DMT är en tryptamin, närmare bestämt N,N-dimethyltryptamine, DMT är så pass kraftigt och potent i sin rena form så att det är betydligt kraftfullare än salvias effekt.

och med dmt får du rena hallucinationer, ungefär som en dröm fast du ÄR i drömmen när du är medvetande, allt är klart och rent medan under en salviatripp är allt mer "förvrängt" på olika sätt.
Citera
2008-02-01, 06:29
Medlem
SpOeNdis avatar
salvia e läskigt :S men ska pröva det mer inför kommande dmt trip
Citera
2008-02-01, 08:42
Medlem
lab rats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrippedVisions
för det första är salvia en växt och det verksamma ämnet i salvia är salvinorin A medan det aktiva ämnet DMT är en tryptamin, närmare bestämt N,N-dimethyltryptamine, DMT är så pass kraftigt och potent i sin rena form så att det är betydligt kraftfullare än salvias effekt.

Salvia är en växt, visst, men Salvinorin A är inte en växt. Även DMT utvinns ur växter. Salvinorin A betraktas för övrigt som ett av de starkaste hallucinogena ämnena i världen, syntetiska ämnen inräknat.

Och påstå inte att Salvia och DMT skulle ge samma sorts rus, den som nu gjorde det. Varför påstår folk saker hela tiden utan att veta vad de pratar om? Det är väl inget svårare att få tag på DMT än det är att få tag på salvia för farao?!
Citera
2008-02-01, 11:29
Medlem
paywitpains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrippedVisions
salvia rus = 2d
dmt rus = 3d

dmt är helt annurlunda går inte ens o jämföra för det första är salvia en växt och det verksamma ämnet i salvia är salvinorin A medan det aktiva ämnet DMT är en tryptamin, närmare bestämt N,N-dimethyltryptamine, DMT är så pass kraftigt och potent i sin rena form så att det är betydligt kraftfullare än salvias effekt.

och med dmt får du rena hallucinationer, ungefär som en dröm fast du ÄR i drömmen när du är medvetande, allt är klart och rent medan under en salviatripp är allt mer "förvrängt" på olika sätt.

Beror inte hallucinationernas intensivitet på hur stor dos man tar? alltså, kan man inte få det du kallar ''3d'' hallisar med salvia även om man kör hästados 3000? Sen att DMT skulle vara ett klarare rus kan jag iofs tänka mig med tanke på hur mongo folk blir på salvia men att det skulle vara klart vägrar jag tro på.
Citera
2008-02-02, 19:43
Medlem
herr_mögels avatar
har testat att röka dmt en gång men i för liten dos så jag fick mer en vink om hur det egentligen känns med en fullskalig dmt tripp och känslan var mer som en lsdtripp x100. därimot så har jag stor erfarenhet av salvia och har rökt det runt 15-20 gånger och det finns inga som helst likheter mellan salvia och nån annan hallucinogen drog jag testat.vid ett starkt salviarus så har du ingen som helst aning om vem du egentligen är vilken värld du lever i eller vart du kommer ifrån. du vaknar helt enkelt upp i en helt ny värld och tror att du alltid levt där.ett salvia rus skiljer sej från person till person.har länge försökt att få tag i dmt i rent form efteråt men har aldrig stött på det.därimot så finns ju ayahuasca kit att köpa på de flesta esmartshops som tex hos elefanten men kvaliten ska tydligen skifta och pga av mao inhibitatorn som medföljer så är det viktigt att läsa igenom vad man bör äta och inte äta från 12 timmar innan trippen och 12 timmar efteråt och detta pga att inhibitatorn kan reagera med ämnen och få en att må brutalt illa och ge magont.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in