2012-08-30, 20:01
  #1369
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Mycket tacksam för ditt svar. Någon fler här som har åsikter eller är det mesta nämnt?

Självklart är detta ett besluta jag själv ska ta. Mer kött på benen är dock aldrig fel anser jag.

Fler chanser kommer jag definitivt att få. The ones who seek shall find, hehehe.

Det är bara doppa tårna i sjön innan du hoppar i där ingen kan simma så ta inga råd.. Efter en minidos så vet du själv vad du ska göra.. "Slappna av" säger kanske nån.. Men det kanske inte vore nå bra ifall du redan är föööör avslappnad.. Ta det helst när du är tillräckligt ren från icke hallucinogena droger kan garantera att det kommer gå bättre då.. Men även där beror det på iof.. Lite läskigt att ge råd till folk så där
__________________
Senast redigerad av makdui 2012-08-30 kl. 20:07.
Citera
2012-08-30, 20:28
  #1370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Mycket tacksam för ditt svar. Någon fler här som har åsikter eller är det mesta nämnt?

Självklart är detta ett besluta jag själv ska ta. Mer kött på benen är dock aldrig fel anser jag.

Fler chanser kommer jag definitivt att få. The ones who seek shall find, hehehe.

vad ere för shaman om jag får fråga? har hört från många håll att det dykt up sk kallade shamaner som tar hutlösa överpriser för att man ska sitta i nån snubbes vardagsrum o dricka nån blaskig syrian rue/mimosa sörja med dom sittandes där o räkna sedlar.


Min point e att shamaner i sverige låter som en kass grej o vill man verkligen dricka med en shaman så åk ner till sydamerika.

Riktig ayahuasca kan du beställa helt lagligt för runt 100kr per dos.
Citera
2012-08-30, 20:57
  #1371
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heptan
vad ere för shaman om jag får fråga? har hört från många håll att det dykt up sk kallade shamaner som tar hutlösa överpriser för att man ska sitta i nån snubbes vardagsrum o dricka nån blaskig syrian rue/mimosa sörja med dom sittandes där o räkna sedlar.


Min point e att shamaner i sverige låter som en kass grej o vill man verkligen dricka med en shaman så åk ner till sydamerika.

Riktig ayahuasca kan du beställa helt lagligt för runt 100kr per dos.

Japp.. Det finns dock shamaner som åkt ner och lärt sig grejjorna i sydamerika för att sen återvända hit vilket jag själv tänker göra.. Men det krävs liksom flera år mmh.. En bra shaman tar inga stora summor.. han tar det han behöver för att klara sig.. En del shamaner vägrar ta emot betalning om det inte gäller speciella föremål och sådär.. En bra shaman dricker ej alkohol det är helt enkelt uteslutet.. Ja stöter man på en shaman så får man analysera snubben lite sådär och ställa lite frågor.. Precis som bra doktorer så vet dom vad dom sysslar med så har dom ett visst flow och tar patienten på allvar liksom..
Citera
2012-08-31, 02:12
  #1372
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Det är bara doppa tårna i sjön innan du hoppar i där ingen kan simma så ta inga råd.. Efter en minidos så vet du själv vad du ska göra.. "Slappna av" säger kanske nån.. Men det kanske inte vore nå bra ifall du redan är föööör avslappnad.. Ta det helst när du är tillräckligt ren från icke hallucinogena droger kan garantera att det kommer gå bättre då.. Men även där beror det på iof.. Lite läskigt att ge råd till folk så där

Förstår dig precis. Tack för svar ändå. Söker inte råd - det var nog fel sätt att säga det på. Mest ventilation jag var ute efter.

Citat:
Ursprungligen postat av heptan
vad ere för shaman om jag får fråga? har hört från många håll att det dykt up sk kallade shamaner som tar hutlösa överpriser för att man ska sitta i nån snubbes vardagsrum o dricka nån blaskig syrian rue/mimosa sörja med dom sittandes där o räkna sedlar.


Min point e att shamaner i sverige låter som en kass grej o vill man verkligen dricka med en shaman så åk ner till sydamerika.

Riktig ayahuasca kan du beställa helt lagligt för runt 100kr per dos.

Det här är en kille som flygs in av ett gäng från Amazonas. Sessionen kommer inte att hållas i ett vardagsrum hos någon svensk random som säger sig vara solgudens närmaste hand, utan detta är the real deal så vitt jag förstått. Alltså - det är en riktig shaman.
Citera
2012-08-31, 15:03
  #1373
Medlem
strategasiats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topsid
Vet du ens vad changa är? Det är ju kristaller blandat med en MAO-hämmare. Ruset är väldigt likt det man får när man endast röker dmt men det håller i sig längre.

Kan inte tyda några kristaller i det jag har fått, det är bara brun bark
Citera
2012-08-31, 15:12
  #1374
Medlem
Chaco Substrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Kan inte tyda några kristaller i det jag har fått, det är bara brun bark
DMT har lösts upp i t ex aceton som sedan MAO-hämmarböset fått suga upp. När lösningsmedlet dunstat är barken infuserad med DMT. Du får alltså i dig samma sak som när du vaporiserar kristall, med skillnaden att du samtidigt röker MAO-hämmare.

Dessutom är det väl lättare att, om man röker rent kristall-DMT, vappa upp en glödlampa full med ånga som man drar i sig, medan med changa är det svårare att få i sig lika mycket åt gången om du inte puffar på rejält. Tänk på att hålla inne röken en bra stund dessutom, mycket längre än när du röker gräs t ex.
Citera
2012-09-03, 13:10
  #1375
Medlem
Går det att äta rökbar DMT?

Går det alltid att äta rökbart DMT (tillsammans med MAO-hämmare då) eller finns det DMT som endast går att röka?
Citera
2012-09-03, 13:22
  #1376
Medlem
BigFatCones avatar
Infogade ett par DMT-trådar.

Mvh,
BFC, moderator
Citera
2012-09-04, 10:36
  #1377
Medlem
Är mimosa bark hållbart och håller sig alkaloiderna intakta i ett par år eller tappar det potensen snabbt?

Försöker få tag på lite bark för att göra en medicin vill gärna ha tips från någon vart man kan skaffa
växtdelen.Finns det inrikes då det inte är olagligt?
Citera
2012-09-05, 13:13
  #1378
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeEmber
Går det alltid att äta rökbart DMT (tillsammans med MAO-hämmare då) eller finns det DMT som endast går att röka?

Det är ätbart.
Citera
2012-09-11, 09:19
  #1379
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Tänkte prova röka DMT freebasepulver för första gången och har några noobfrågor. Funkar det att röka i fribaspipa eller glödlampsvaporizer? Elle MÅSTE man köpa en riktig vaporizer för att få en bra tripp? Vad är en bra nybörjardos? 20mg? Och det är ett bloss som gäller va? Eller kan man andas ut och ta ett till direkt om inte det första slår tillräckligt? Hur är det att ligga/runka på DMT?

Hoppas någon orkar ta sig tid att svara. Synd att det inte finns någon FAQ. Tack på förhand iaf.

Edit: Kräver DMT en hör temperatur för att vaporizeras? Är stormtändare och, förr eller senare spruckna glaspipor, något som hör till?
__________________
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2012-09-11 kl. 10:00.
Citera
2012-09-11, 10:26
  #1380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Tänkte prova röka DMT freebasepulver för första gången och har några noobfrågor. Funkar det att röka i fribaspipa eller glödlampsvaporizer? Elle MÅSTE man köpa en riktig vaporizer för att få en bra tripp? Vad är en bra nybörjardos? 20mg? Och det är ett bloss som gäller va? Eller kan man andas ut och ta ett till direkt om inte det första slår tillräckligt? Hur är det att ligga/runka på DMT?

Hoppas någon orkar ta sig tid att svara. Synd att det inte finns någon FAQ. Tack på förhand iaf.

Edit: Kräver DMT en hör temperatur för att vaporizeras? Är stormtändare och, förr eller senare spruckna glaspipor, något som hör till?
Hellu. Det funkar absolut att röka i fribaspipa, dock är en vaporizer att föredra. En klockren apparat är Glass Sherlock VG http://www.vaporgenie.com/Glass.html det går mindre DMT till spillo och röken smakar inte bränt plast. Bara fördelar alltså. 20 mg låter bra för en första resa och jupp ett bloss är optimalt. Ifall det inte skulle slå på så kan du ta mer direkt ja, no problemo, men sikta på att få i dig allt direkt. Att ha sex medan du peakar är meningslöst i min mening, men direkt efter du landat så kan det vara helt underbart. GL HF.

EDIT: Stormtändare funkar bra, bara håll lågan ifrån glaset och använd sunt förnuft så slipper du sprucket glas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in