Citat:
Ursprungligen postat av Toffs
är det någon som kan redogöra exakt vilken rökteknik som är bäst? Och är vaporizern överlägset bästa sättet att bryta igenom på?
Ta en 1.5l PET och såga av botten och gör ett "tjo-bang hål" nere på flaskan. Tag ett stycke folie och gör en liten kopp i den med den trubbiga delen av en penna.
Ta väl pulveriserat DMT och lägg i koppen.
Sätt fast folien med en gummisnodd på botten av flaskan.
Värm med en tändare under och röken som utvecklas av en dos räcker till två fulla lungor. DMT är mycket lättantändligt så genom att bara värma upp folien en aning börjar det plötsligt bolma intensivt.
DMT skall rökas ordentlig eller inte alls.
Dels så är det inte så skönt att underdosera utan man vill se till att dra iväg ordentligt. Sedan är det någonting man inte gärna gör många gånger och med täta mellanrum, så till at det räknas då du väl gör det.
Själv skulle jag aldrig köra helsyntetisk utan det skall vara kristaller från plantextrakt. Inte lätt att få tag på dock
Själv hade jag turen för en massa år sedan att få tag på mycket potenta kristaller som jag har för mig skulle varit från Australiensisk akacia.
Jag rökte på sättet jag beskrev och så fort röken kom in i lungorna började effekten krypa på.
Min tanke var.."fasiken...jag är mer svängd än jag någonsin varit tidigare i hela mitt liv....hur skall jag palla en lungfull till av detta".
Jag kan tillägga att jag var ungefär så långt ifrån oskuld på hallucinogener man kan komma.
Min kompis hade dock förklarat att man verkligen skall se till att få i sig hela dosen, så jag körde på.
Kroppen lade av och polaren tog flaskan och jag lade mig ner.
Jag hörde ett ljud med extremt hög frekvens som på något vis skapade en förbindelse från mitt tredje öga och ut i rymden.
Jag började surfa iväg på ljudvågen och det kände ungefär som jag kan tänka mig att det är att lyfta med en rymdraket....en sanslös hastighet och långt ifrån bekvämt.
Till slut så stannade ljudet och hastigheten av och en känsla som jag skulle beskriva som att ligga i livmodern i omlopp kring jorden infann sig.
Istället för det högfrekventa och stressiga ljudet hörde jag nu ett mjukt lugnande kluckande.
Plötsligt blev jag medveten om att jag befann mig på något ställe som jag skulle beskriva som en flygplats. Det var fullt av liv runtomkring mig och det kändes som en massa individer på väg någonstans.
Plötsligt blev jag konfronterad med några väsen som jag tolkade som värdinnor av något slag.
De kommunicerade med mig och förklarade att jag måste undersökas innan jag kunde gå vidare. Klyschigt som det låter så var det inte kommunikation på något specifikt språk utan telepati.
De började granska mig och fråga like olika frågor. En lustig fråga jag minns var om jag kände Grateful Dead. Jag är inte direkt ett dead head eller GD fantast och tyckte att frågan var lite lustig, men jag har varit på en konsert med dem och förklarade det vilket de noterade intresserat.
Efter sin analys så förklarade de att det var något skumt med min mage och jag kunde tyvärr inte släppas vidare. Jag förmodade att det berodde på att jag ätit vegetariskt och inte druckit på flera månader men för några timmar tidigare ätit en massiv älgstek och druckit snaps och öl....så jag kände mig helt klart inte normal i kistan.
Jag låg kvar och insöp atmosfären en liten stund till innan jag beslöt mig för att öppna ögonen och på ett ögonblick var jag tillbaka i verkligheten och i princip helt nykter.
Några dagar senare gjorde jag en till resa, och kort sammanfattat kan jag säga att jag tycket ljudet lät rätt tjatigt och enerverande. Väl uppe på "flygplatsen" så möttes jag inte av några vänliga värdinnor.
Däremot var det några väsen som inte adresserade mig direkt utan diskuterade med varandra och undrade vad jag var för typ och varför jag var tillbaka.
Plötsligt konfronterade en av dem mig och satte sitt ansikte någon cm från mitt och frågade mig vad jag vill.
Jag tänkte efter noga och konstaterade skamset att jag inte hade något bra svar på den frågan och var strax tillbaka i denna dimension igen.
Någon sade tidigare..."DMT är inte knark...det är på riktigt".
Mycket bra konstaterat tycker jag. Det är ingenting man gör för att fördriva några minuter eller bli lite väck. Det är ett besök till en annan dimension och skall självfallet hanteras med yttersta respekt.
Jag vet en hel del folk som har kört det, och jag har inte hört någon som har haft en snetripp på första resan. Men de jag vet som kört det upprepat har haft liknande upplevelser som den jag hade och de väsen man träffar verkar helt enkelt bli irriterade.
Och de flesta av dem har spårat ut rätt hårt då de envisats med att köra på ändå.
För mig var den helt klart den viktigaste upplevelsen i mitt liv.
Jag vet att det finns en annan dimension och jag är övertygad om att man besöker den efter kroppen har dött.
Det gav mig en enorm frid och efter min upplevelse hade jag plötsligt inget intresse av att t.ex. ränna på krogen eller ta syntetiska droger utan jag blev väldigt fokuserad på mina intressen och färdigheter och vaknade av mig själv tidigt på morgnarna.
Så det är helt klart något jag kan rekommendera om man är intresserad av psykedeliska droger, men räkna inte med att det är något man kan köra regelbundet som svamp eller syra, så då ni gör det gör det ordentligt = bra kvalitet, bra fysisk och psykisk kondition och bra rökteknik.