Citat:
Ursprungligen postat av
Booomfalleralla
https://streamable.com/536xyj
Där har ni ev video från olycksplatsen igår. Av hänsyn till anhöriga så ville jag inte flasha med kameran i nyllet på dom som stod och sörjde. Men kan med egna ord säga att den där kurvan kan man ta i högre hastighet än 70. Och då har jag kört där innan olyckan i betydligt högre fart är 70km/h
Glömde nämna att jag åker i färdriktningen bilen färdades i
Gummispåren antyder att bilen hade sladd redan, det där är inte bromsspår utan sladdspår från en snedställd bil. Så bilen har åkt in i stolpen med bakdelen, varefter höger fram huggit i vägtrumman. et förklarar hur en av pojkarna kunnat hamna på andra sidan vägen.
Efter 4s så kommer sladdspåren som visar att höger framhjul sladdar (tvärställt åt vänster), sedan ser man spår från vänster fram och vänster bak också. Baserat på detta så kan två saker ha hänt:
1) panikbromsning samtidigt som ett kraftigt rattutslag mot vänster gjorts, detta får höger framdäck att tappa kontakt med asfalten
2) redan där filmen börjar har bilen gått ned i gruset och föraren lyckas ta upp höger framhjul på vägen, men inte bakvagnen och sedan sladdar bilen genom kurvan.
Svårt att avgöra om det är 1 eller 2 ovan utan att granska diket innan gummispåren börjar.
Det har gått snabbt i alla fall, utifrån hur spåren ser ut.