Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-02, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronRoevpanna
Njaa..
Sällan det sker.
Bensin tar inte eld så lätt.

Bilar som börjar brinna vid krasch gör det oftast pga motorolja eller plast som trycks mot grenrör/turbo eller andra mycket varma detaljer.

Fel. Inte så sällan. Sett många brända bilar längst med vägen i mina dar. Haft körkort sedan 93
Citera
2020-06-02, 10:06
Medlem
Booomfallerallas avatar
https://streamable.com/536xyj
Där har ni ev video från olycksplatsen igår. Av hänsyn till anhöriga så ville jag inte flasha med kameran i nyllet på dom som stod och sörjde. Men kan med egna ord säga att den där kurvan kan man ta i högre hastighet än 70. Och då har jag kört där innan olyckan i betydligt högre fart är 70km/h

Glömde nämna att jag åker i färdriktningen bilen färdades i
Senast redigerad av Booomfalleralla 2020-06-02 kl. 10:11. Anledning: Lägga till
Citera
2020-06-02, 10:07
Medlem
Tragiskt, tycker synd om anhöriga. Tur att ingen annan kom till skada. Ska man leka med bilar får man göra det någon annanstans än på allmän väg. Fördelen med självkörande bilar. Då slipper man väl sån här idioti. Men det är nog lååångt bort.
Citera
2020-06-02, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Och det lär finnas lagrat i bilen

Ja, vet inte exakt vad en CPU från 2009 registrerar, är hastighet med och burken hel, är ju saken klar. Det är f.ö. inte säkert att det gick megafort, flera med lokalkännedom har vittnat om feldosering och många tidigare avåkningar där, kanske främst på vintern.
Citera
2020-06-02, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitch4ever
Fel. Inte så sällan. Sett många brända bilar längst med vägen i mina dar. Haft körkort sedan 93

Jo det är väldigt sällan. Jag tror att du har sett för mycket actionfilm och för lite verklighet. Men tillsammans med resten av flashback så sitter väl du på "sanningen" antar jag?
Citera
2020-06-02, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Jo det är väldigt sällan. Jag tror att du har sett för mycket actionfilm och för lite verklighet. Men tillsammans med resten av flashback så sitter väl du på "sanningen" antar jag?

Oftast är det väl folk som tröttnat på att se bilvrak som sätter eld på den. Eller försäkringsbedrägeri.
Citera
2020-06-02, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, vet inte exakt vad en CPU från 2009 registrerar, är hastighet med och burken hel, är ju saken klar. Det är f.ö. inte säkert att det gick megafort, flera med lokalkännedom har vittnat om feldosering och många tidigare avåkningar där, kanske främst på vintern.

Bara kolla på bilen så förstår du att det inte gått überfort, men hon kan ju ha legat i 80-90 i själva kraschögonblicket? Med tanke på vad det är som tar "emot" så tar det ju tvärstopp och då räcker det ibland med 70 för att du ska dö. Det är gigantiska krafter inblandat och när det är träd som tar emot så tar det tvärstopp. Värre än en frontalkrock eftersom träden inte "fjädrar".

Den största anledningen till att fyra personer dog var nog att de var fyra personer i baksätet när det smällde. Svårt att uttala sig om hastigheten men den lär ju inte ha varit överväldigande. Titta på vraket bara, kupén är ganska intakt trotts allt.
Citera
2020-06-02, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REEEEEE
jag vet det

Sök hennes namn på merinfo och säg igen att hon är 15 år. Idiot
Citera
2020-06-02, 10:13
Medlem
Bromsningen och dikesfärden måste ju ha sänkt farten något.
Citera
2020-06-02, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback

Som Fredrik säger så sparar nog airbagens styrdon sånt.
Sedan så sparas hastighet vid en del andra fel också, och felkoder lär det blivit en del.
ABS skulle ju kunna vara nåt som gav en felkod i tidigt skede.
Senast redigerad av Kattfarssas 2020-06-02 kl. 10:16.
Citera
2020-06-02, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booomfalleralla
https://streamable.com/536xyj
Där har ni ev video från olycksplatsen igår. Av hänsyn till anhöriga så ville jag inte flasha med kameran i nyllet på dom som stod och sörjde. Men kan med egna ord säga att den där kurvan kan man ta i högre hastighet än 70. Och då har jag kört där innan olyckan i betydligt högre fart är 70km/h

Glömde nämna att jag åker i färdriktningen bilen färdades i

Ja, det ser helt klart ut så, det enda problemet är om en förare har blicken strax framför huven, och inte ser att kurvan blir snävare mot slutet, kan både fart och sen upptäckt leda till "fel" reaktion, speciellt med en oerfaren förare.
Citera
2020-06-02, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zypox
Det är en tonårstjej som varit med om ett trauma och sannolikt lämnar ett chocktillstånd.
Uppmärksamhetssökande?
Get real ffs

Det kan vara ett sätt att försöka förstå. Ett sätt att bearbeta ett svårt trama.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in