Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-02, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Ok. Ja, jag tycker det känns lite lamt faktiskt. Men är det plats för fem personer så kan man utesluta att det är fler än fem tydligen. Större mirakel har ju inte hänt. Förrän nu! Sex personer i en bil för fem. Helt otroligt! Jag menar...hallå..jobbar man så snävt som någon skriker är självklart, då vet jag inte...

Det är väl möjligt att missa ibland även för en trafikpolisen. Killen kanske låg under vattnet och ingen hade hört av sig och saknade honom förrän före 12?
Men kepsen är fortfarande inte ok att lämna kvar i träden runt bilen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Okej. Så polis jobbar. Det som verkar logiskt gäller.
De försökte sannolikt rädda liv till 100%, då avsätter man resurser enligt principen att man arbetar metodiskt, leta döda personer under eller ute i skogen skulle nog väldigt få avsätta resurser till i första hand, när man inte klarar av att hantera situationen med de man ser ens. Statistiskt sett har de som slungats från ett bilvrak eller hamnat under bilen i svåra olyckor nära nog noll överlevnadschanser, så det är inte prio ett

Det är fullt rimligt att man missade personen som låg i skogen., svår terräng och mörker, en bil för 5 personer, fem svårt skadade och döda, ingen är talbar troligtvis. Fullt logiskt i min bok
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XXA
Varför skjutsar hon sina kompisar i 150 kilometer i timmen? Var hon kissnödig?

Det stod att de var på väg till stöde för att släppa av folk, om de sedan skulle hem till Hälsingland efter det så hade de ju flera timmars körning framför sig. Så det var nog lockande att stå på lite extra på gasen på en rak och fin väg utan trafik.
Citera
2020-06-02, 00:44
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleplum
En liten enkel sammanfattning som vi kan föra in i tråden så vi slipper spekulationer!

Max l*rsson *a
Emi* Idh * l
Milt*n westman *
Fel*x Persson *i
Är döda

Lovis* is*ksson öberg är den 19 åriga kvinnan som vårdas på umeåuniversitetssjukhus , hon är föraren som även använt sin pappas audi 2010
Det är ingen alkohol eller droger med i bilden, de hade varit på cruising i hassela och lovisa skulle vara snäll och skjutsa hem 2 st till stöde. Julia hellma*n satt på passagerar sätet och lyckas bli den som klarar sig bäst i dagsläget och vårdas på uppsala sjukhus.
Alla vuxna människor har ett ansvar här!!! Skyll inte bara på chauffören!

Men det är chauffören som framför bilen och om denne har körkort, framföra bilen på ett för situationen säkert sätt. Om föraren låter sig påverkas/hetsas att köra fortare än denne inte mogen att framföra bilen. Allt sådant man lär sig på körskolan..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc
Ja vad hemskt att räddningsinsatsen inriktades på personerna, att försöka rädda liv. Återigen har vi de svagbegåvad eute, försöka leta fel. Fixa era egna liv och bidra till samhället. men det är väl för mycket begärt.
De 2 som var vid liv flyttades. Sen var det många många timmar av tid när de slarviga borde dammsugit platsen.
Citera
Medlem
Citat:
Det är din åsikt och du har inte försökt att förstå varför det hände - eller så är du dum i huvudet. Jag har tidigare förklarat varför jag tror det skedde. Jag kan dra det igen.

Bilen påträffas, i ganska tät vegetation, på natten. Man finner fem personer i eller i när anslutning till bilen, avsedd för max fem personer och inriktar sig på att avtransportera dem till sjukhus ASAP.

Senare så efterfrågar anhöriga sex personer och det stämmer inte. Den som farit ut ur bilen och hittades sist har knappast varit nära bilen, så som man jobbar vid en sådan olycksplats hade han återfunnits isåfall. Han har troligen haft en rejäl flygtur eller hamnat under vatten i bäcken.

Det är svårt att gissa att det var sex personer i bilen avsedd för fem och återigen det var natt, även om solen hade börjat att gå upp och det är inte ett öppet fält som olyckan inträffat på.
Det är helt förklarliga skäl och inte särskilt konstigt, det händer. Jag vet om en påkörningsolycka där två personer blev påkörda i hög hastighet (aldrig lyckats med bestämdhet klargöras hur hög) på en 50 sträcka. Som jag minns det återfanns den ena personen 20 meter bort, kan vara längre. Han hade slungats en bra bit bort och av vägen, det var natt och man förstod inte att det var två förrän en anhörig efterfrågade sin man.

Många av er här har en väldigt märklig bild av hur verkligheten fungerar. Allt ser inte ut som i filmer, TV-serier eller dataspel. Man har inte alla ingångsvärden. Om man, försöker, fundera lite så bör det vara en självklarhet.
Det intressanta är, att de som är snabba på att gnälla, speciellt på blåljuspersonal, är just de människorna med en begåvning under medel.... Go figure.

Ok. Då har liknande saker hänt fler gånger då alltså. Folk ligger längre bort än vad man tror. Tycker du det talar mindre för att det var lite oproffsigt?

Du verkar vara väldigt gnällig själv..och på det skrikig och bråkig. Fundera lite på det.
Citera
2020-06-02, 00:45
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KHR
Som nattkötande tradarchaffis kan jag garantera att den här tiden på året och så långt upp i landet så är det klockan 3 och strax efter 3 som man verkligen riskerar att bli bländad av solen.
Ja, kanske. Står solen i NO kl 03? Där vägen rätas ut över bäcken är riktningen mer O än N. Men det kanske stämmer med tidpunkten för händelsen att solen krupit upp över horisonten just i raksträckans förlängning, och bländade från krönet vid idrottsplatsen.
Citera
2020-06-02, 00:45
Medlem
Citat:
Varför skjutsar hon sina kompisar i 150 kilometer i timmen? Var hon kissnödig?
Hon kanske gillade en av killarna och ville visa hur duktig hon var.?
Citera
2020-06-02, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Ja, kanske. Står solen i NO kl 03? Där vägen rätas ut över bäcken är riktningen mer O än N. Men det kanske stämmer med tidpunkten för händelsen att solen krupit upp över horisonten just i raksträckans förlängning, och bländade från krönet vid idrottsplatsen.
Tror mer på för hög fart, det räcker gott för att köra i diket
Citera
2020-06-02, 00:47
Medlem
Citat:
Ja vad hemskt att räddningsinsatsen inriktades på personerna, att försöka rädda liv. Återigen har vi de svagbegåvad eute, försöka leta fel. Fixa era egna liv och bidra till samhället. men det är väl för mycket begärt.

Herregud, du var en arg liten jävel..

Vi diskuterade inte räddningsarbetet, utan sökarbetet som pågick efteråt.
Citera
2020-06-02, 00:48
Medlem
Varför skjutsar hon sina kompisar i 150 kilometer i timmen? Var hon kissnödig? Spelar det dig någon roll? Jag tänker inte spekulera, det är polisens sak att utreda, och det kommer att visa sig!
Citera
2020-06-02, 00:49
Medlem
Citat:
Är ena tjejen verkligen allvarligt skadad när hon orkar hålla på och instagramma redan?
Nej sjukhuset ljuger till Polisen som vidarebefordrar lögnen till media. För att de tycker det är kul. Eller för att de vill se hur grottmongon på Flashback kommenterar det.

Jag har aldrig sett denna skala eller motsvarande där man som allvarligt skadad helt plötsligt förlorar förmågan att knappra på en touch-screen.
Men definera "allvarligt skadad" för mig, för du måste ju känna till vad det innebär då du kan avgöra att man inte kan "instagramma" när man är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in