Citat:
Ursprungligen postat av
Tombo88
Fast det där är ju ett problem. Det låter ju lite som det är ok att köra som en idiot för att man är ung. Varför ska man ha överseende med just fortkörning?
Vart någonstans skriver jag att det är OK att köra som en idiot för att man är ung?
Jag påstår däremot att de absolut flesta har kört som idioter i ung ålder. Vissa moraltanter här inne på forumet beter sig som att det är något nytt, att världen är påväg utför för att unga kör som rövhål.
Det finns statistik som säger att just unga är mer kapabla till idiotgrejer i trafiken, dels pga outvecklat konsekvenstänk men också pga ovana att manövrera ett tungt fordon som en bil.
Det är fortfarande förkassligt att personen kört såhär. Det är fruktansvärt för alla inblandade och jag har aldrig påstått något annat.
Om du tolkar det som att jag tycker det är OK att köra som en idiot för att man är ung är det du som är idioten hjärtat.
Det handlar ej om överseende. Det handlar om att kanske inte hälla bensin på en eld som svider på mångas hud just nu, däribland familj till offren.
Låt det gå en stund och vi får en bättre överblick över det hela innan vi börjar kasta ut förarens namn, uppgifter, privata liv osv.