2021-01-12, 22:59
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @alwayslook 👀 👀

Jag börjar detta inlägget med att tacka dig för ditt svars-inlägg

Ja, du har helt rätt med vad du tidigare framfört, att den djupt psykologiska thrillerfilmen "The Hand That Rocks the Cradle" från året 1992 och med Rebecca De Mornay i huvudrollen är en fantastiskt bra film, en riktigt kuslig och väldigt obehaglig thrillerfilm med många obehagliga överraskningar, en riktig nagelbitare med andra ord sagt 👍

Ja du min gode/a @alwayslook, du skrev tidigare att du antar att det inte är så mycket som undgår @JokerMannen gällande skräckfilmer och ditt antagande, är korrekt.

Självklart har @JokerMannen sett filmen "5150, rue des Ormes" från året 2009 👍

Det är en Fransk-Kanadensisk och psykologisk skräckfilms-thriller samt ett drama som har titeln: "5150 Elm's Way" (Enligt Engelska)

Den psykologiska skräckfilms-thrillern är en Fransk-språkig film. 🔊👂👂

Studenten: "Yannick Bérubé"
(Marc-André Grondin) ... han gör eller begår det största misstaget i sitt liv när han faller av sin bike utanför nummer "5150 Elm's Way" och knackar ✊🚪på dörren till huset för att be om hjälp, sedan startar helvetet.

Filmen är enligt mig, känslomässigt frustrerande och störande och fångenskaps-berättande.

Schackspelaren 👍

Jag håller med dig @alwayslook, skräckfilms-thrillern "5150 Elm's Way" från 2009 har ett stort sevärde och är med andra ord sagt, en mycket bra film 👍

Fråga: Jag undrar om @alwayslook har sett skräck- och science fiction-filmen med titeln:
"Ghost in The Machine" från året 1993 och med Karen Allen och Chris Mulkey ?

Om du tidigare har sett filmen "Ghost in The Machine" från 1993 får du gärna berätta om vad du tyckte om filmen ?

Om du däremot sagt inte❗har sett filmen, så vill jag i sådant fall få rekommendera dig att se den.

Mvh/@JokerMannen

Haha de var som jag trodde da JokerMannen, du har sett det mesta
och du kan verkligen de mesta om skräckfilmer 😁👍
Ja den 5150 Elm's Way är bra och känslomässigt frustrerande och störande
precis som du säger 😉👍

Angående Ghost in The Machine, självklart har jag sett den,
jag såg den när den kom ut på VHS såklart
Mycket cool film då tyckte vi, den räknas väl som en klassiker idag 😊👍

Eftersom jag väntar på något nytt bra detta år så tänkte jag ju givetvis
fråga dig om vad du ser fram emot detta år? 🙂

Igår natt fastnade jag framför Voices https://www.imdb.com/title/tt8640928/?ref_=nv_sr_srsg_3

En liten lågmäld film, men overall helt ok tyckte jag.
En bra story som kanske kunde blivit bättre med en större budget 🙂
Citera
2021-01-13, 09:28
Avslutad
Mitt stora skräckfilmsmaraton börjar lida mot sitt slut. Runt mars 2019 bestämde jag mig för att titta på en hel dröse med skräckfilmer som jag aldrig tidigare sett. Jag använde listor såsom RT och denna tråd för att hitta nya filmer.

Här kommer några fler recensioner.

The taking of Deborah Logan (2014): En mokumentär om en äldre kvinna som har Alzheimers eller är besatt. Hade nog lite för höga förväntningar på denna film. Tyckte in den var särskilt spännande. Svår att sätta betyg på men fortsätter med min hårda linje. Betyg 2/5.

Kill List (2011): Brittisk skräckthriller om en lönmördare. Blev faktiskt positivt överraskad av filmen. Spännande och ett bra slut. Tyvärr ställer den fler frågor än vad den svarar på i filmen. Mycket sevärd. 4/5.

Berberian sound studio (2012): En skum film om en ljudtekniker som jobbar på en skräckfilm. Filmen innehåller ju ingen skräck alls. Höll på att somna. 2/5.

Cockneys vs zombies (2012): Skräckfilmskomedi som inte är rolig. 1/5.

Triangle (2009): Groundhogday-tema om ett gäng som blir fast på en öde båt i havet. Ingen imponerande film. 2/5.

Tragedy girls (2017): Skräckfilmskomedi om ett gäng tjejer som mördar för att få likes på sin blogg. Ganska så ointressant film. 2/5.

The signal (2007). Handlar om att alla tv-apparater börjar sända en mystisk signal som får alla att bli våldsamma. Börjar bra med fina vibbar från 28 days later. Filmen tappar tyvärr en hel del spänning och blir mer av en komedi. 2/5.
Citera
2021-01-13, 12:02
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Visste inte att det skulle komma en ny motorsågsmassakern detta år. postern var jävligt snygg.
Citera
2021-01-13, 20:30
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Visste inte att det skulle komma en ny motorsågsmassakern detta år. postern var jävligt snygg.

De hade man missat minsann 😃

Trailern såg helt ok ut faktiskt ✌️
Citera
2021-01-13, 21:16
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook
De hade man missat minsann 😃

Trailern såg helt ok ut faktiskt ✌️

Har inte kommit någon officel trailer?
Citera
2021-01-13, 21:38
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Har inte kommit någon officel trailer?

Haha 😅 du har så rätt.. de var ju en concept-trailer jag såg 😂
Sorry, trött här 🤪
Ser fram emot den dock 😊👍
Citera
2021-01-13, 21:55
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Haha 😅 du har så rätt.. de var ju en concept-trailer jag såg 😂
Sorry, trött här 🤪
Ser fram emot den dock 😊👍

Ingen fara på taket

Så 2021, ny tcm, ny scream och ny halloween :O fint år
Citera
2021-01-13, 22:07
Medlem
"The Texas Chainsaw Massacre" från året 1974 med "Leatherface" skall än en gång filmas i ny tappning, och kommer någon gång under året 2021.

Det kommer givet vis att bli spännande att få se denna skräckfilmen, "Motorsågsmassakren" när den kommer ut på DVD och Blu-Ray-Disk.

Själv kommer jag att köpa skräckfilmen direkt när den kommer ut 👍

Mvh/@JokerMannen
Citera
2021-01-14, 00:01
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
"The Texas Chainsaw Massacre" från året 1974 med "Leatherface" skall än en gång filmas i ny tappning, och kommer någon gång under året 2021.

Det kommer givet vis att bli spännande att få se denna skräckfilmen, "Motorsågsmassakren" när den kommer ut på DVD och Blu-Ray-Disk.

Själv kommer jag att köpa skräckfilmen direkt när den kommer ut 👍

Mvh/@JokerMannen

denna film ska vara en direkt uppföljare till den första filmen så jag antar att det kommer börja med att det komma en massa snutar till huset då tjejen lyckades fly?
Citera
2021-01-14, 21:54
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Om du råkar ha något nyare typ från år 2000 och framåt så kan jag mycket väl missat en hel del okändare filmer, dom mest kända har nog med största möjlighet beskådats 😁
Nämen hej där Always. Inte visste jag att du gillar horror också 😁
Då vill jag tipsa dig om en av de bättre läbbiga filmerna jag sett (gillar inte splatter).
Denna börjar sjukt töntigt, men om man orkar ta sig förbi det blir den kuslig som tusan.
Svår att släppa och liiiite svårt att somna efteråt 😁. Inget sånt töntigt heller, utan skulle mycket väl ha kunnat hända...eller kanske HAR hänt 😱

https://www.imdb.com/title/tt3612320/

Här näst blir det nya serien "Night Stalker – the hunt for a serial killer" på Netflix
Citera
2021-01-14, 22:29
Medlem
Citat:
Haha de var som jag trodde da JokerMannen, du har sett det mesta
och du kan verkligen de mesta om skräckfilmer 😁👍
Ja den 5150 Elm's Way är bra och känslomässigt frustrerande och störande
precis som du säger 😉👍

Angående Ghost in The Machine, självklart har jag sett den,
jag såg den när den kom ut på VHS såklart
Mycket cool film då tyckte vi, den räknas väl som en klassiker idag 😊👍

Eftersom jag väntar på något nytt bra detta år så tänkte jag ju givetvis
fråga dig om vad du ser fram emot detta år? 🙂

Igår natt fastnade jag framför Voices https://www.imdb.com/title/tt8640928/?ref_=nv_sr_srsg_3

En liten lågmäld film, men overall helt ok tyckte jag.
En bra story som kanske kunde blivit bättre med en större budget 🙂

Hej @alwayslook

Tack så mycket för din vänlighet

Nej @alwayslook, det stämmer inte riktigt att jag har sett det mesta när det gäller skräckfilmer.

Skräckfilmernas värld är mycket större än vad man faktiskt kan tro, det finns många filmer som jag ännu inte har sett.

Jag har faktiskt väldigt många olika sorters skräckfilmer i mitt stora och härliga film-arkiv nere i min källare, DVD-filmer och Blu-Ray-filmer som fortfarande är inplastade och på det viset osedda och det betyder, att jag har mycket kommande spänning att kunna se fram mot på skärmen 👍

Obs❗Det finns många olika typer av skräckfilmer, som några exempel:

1 ) Rena skräckfilmer.

2 ) Rena thrillerfilmer.

3 ) Skräck- och slasher-filmer.

4 ) Skräck- och thriller-filmer.

5 ) Skräck- och science fiction-filmer.

6 ) Psykologiska skräckfilmer.

7 ) Psykologiska thrillerfilmer.

8 ) Psykologiska skräck- och thrillerfilmer.

9 ) Paranormala skräckfilmer.

10 ) Haunted House-skräckfilmer.

I mitt skräckfilms-arkiv nere i källaren, har jag en blandning av olika sorters filmer enligt ovan uppställda.

Obs❗ En thrillerfilm eller en psykologisk thrillerfilm som är riktigt bra, kan faktiskt vara betydligt mer skrämmande än en ren skräckfilm 👍

@alwayslook, i går kväll såg jag en Amerikansk och psykologisk thrillerfilm samt ett melodrama som har titeln:

"The Fifth Floor" och är från året 1978.

Många riktigt suveräna skådespelare 👍
som⬇

Robert Englund ("A Nightmare on Elm Street"
Mr: "Freddy Krueger") och Anthony James, mycket bra 👍 .... Bo Hopkins, totalt suverän i denna
filmen 👍 .... vidare,

Mel Ferrer, Tracey Walter, Michael Berryman,
Sharon Farrell, Dianne Hull och Julie Adams ....
............ med flera ........

Det var faktiskt hela ofattbara tio ( 10 ) år sedan som jag såg denna psykologiska thrillerfilmen sist ("The Fifth Floor") och jag njöt i fulla drag ifrån början och till filmen slutade, en stor skål fylld med super-smarriga och hemmalagade popcorn (välsaltade) och en väl avkyld Coca Cola som ut-togs från kylskåpet cirka 30 minuter före filmens slut, en underbar njutning 👍

"The Fifth Floor" från året 1978.

Att felaktigt råka hamna bakom dörrarna till en mental institution för psykiatrivård, är någonting fruktansvärt.

En diskotek-dansör (Dianne Hull) tas in på ett vanligt sjukhus, på sjukhuset, dit hon först anländer tror man att hon lider av en mental sjukdom och hon blir därför inlagd på den psykiatriska mottagningen som ligger på den 5:e våningen, en mycket speciell plats med väldigt speciella vårdare samt läkare, en mycket spännande och nervkittlande psykologisk thrillerfilm 👍

@alwayslook, jag har gjort en uppställning nedan sett på ett antal skräckfilmer vilka är från åren 2019 samt 2020 och min fråga till dig lyder följande, har du sett någon, några eller alla dessa uppställda
skräckfilmerna ?

1 ) Det är en Brittisk skräck-komedi som har titeln: "Are We Dead Yet" och är från året 2019.

2 ) Det är en Amerikansk och övernaturlig skräckfilm som har titeln: "Behind You" och är från året 2020.

3 ) Det är en Amerikansk skräckfilm med besatthet som har titeln: "Dreamkatcher" och är från året 2020.

4 ) Det är en Brittisk skräck- och thriller-film som har titeln: "Thé Unfamilar" och är från året 2020.

5 ) Det är en Amerikansk polis-processuell skräckfilm som har titeln: "Body Cam" och är från året 2020.

6 ) Det är en Amerikansk thrillerfilm med Alfred Hitchcock-stil som har titeln: "Last Moment of Clarity" och är från året 2020.

Obs❗Den Amerikanska skräck- och drama-thriller-filmen "The Voices" från året 2020 som du tidigare framfört i ditt skrivna inlägg, den filmen har jag också sett, och den påminner faktiskt lite om den Amerikanska thrillerfilmen med titeln: "The Sixth Sense" från året 1999 med den suveräne Bruce Willis i huvudrollen tillsammans med Cole Sear.

"The Sixth Sense" (1999) är en totalt suverän thrillerfilm och väldigt skrämmande samt skräckinjagande 👍

"The Voices" (2020) är också den, en bra skräckfilms-thriller och ett bra drama

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-14 kl. 22:45.
Citera
2021-01-14, 22:41
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Nämen hej där Always. Inte visste jag att du gillar horror också 😁
Då vill jag tipsa dig om en av de bättre läbbiga filmerna jag sett (gillar inte splatter).
Denna börjar sjukt töntigt, men om man orkar ta sig förbi det blir den kuslig som tusan.
Svår att släppa och liiiite svårt att somna efteråt 😁. Inget sånt töntigt heller, utan skulle mycket väl ha kunnat hända...eller kanske HAR hänt 😱

https://www.imdb.com/title/tt3612320/

Här näst blir det nya serien "Night Stalker – the hunt for a serial killer" på Netflix

Haha 😆 klart man gillar skräckfilm 😄👍

Såg den där filmer Within för nån vecka sedan, den var helt ok faktiskt 😊👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in