2016-02-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Annars är jag sugen på något som tex, The burning eller kanske My bloody valentine.

Stage Fright, The Town That Dreaded Sundown, Maniac, Deep Red, Torso, Peeping Tom. Dom kanske vore något?
Citera
2016-02-05, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Annars är jag sugen på något som tex, The burning eller kanske My bloody valentine.

Förutom de redan nämnda så skulle jag lägga till The Slumber Party Massacre, den är jävligt fet.
Citera
2016-02-06, 00:36
Medlem
spknoises avatar
Black Christmas är en klassiker och en av de bästa rysarna från 70-talet. Grymt underskattad!

http://www.imdb.com/title/tt0071222/
Citera
2016-02-06, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Black Christmas är en klassiker och en av de bästa rysarna från 70-talet. Grymt underskattad!

Riktigt, riktigt bra, stundtals även rätt obehaglig! Sen så är det ju ett plus att stenhårda John Saxon är med!
Citera
2016-02-06, 10:13
Medlem
spknoises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Riktigt, riktigt bra, stundtals även rätt obehaglig! Sen så är det ju ett plus att stenhårda John Saxon är med!

https://www.youtube.com/watch?v=aOp_BF3VAVE
Citera
2016-02-06, 15:37
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Three...Extremes 1 och 2 är väl de jag vet om. Har bara sett förstark dock och den är väl helt okej.
Jo dom har jag givetvis sett, tyvärr är dom inte lika bra som Phobiarullarna som är mer mystiska eftersom dom inte är lika hypade som 3Xtremes.
Citera
2016-02-06, 16:19
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:

Black Christmas vs. Halloween - vem vinner? Måste ju vara världens absolut svåraste fråga, genom tiderna.
Citera
2016-02-06, 16:42
Medlem
spknoises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Black Christmas vs. Halloween - vem vinner? Måste ju vara världens absolut svåraste fråga, genom tiderna.

Det jag gillar med Black Christmas är att man aldrg får reda på vem mördaren är utan lämnar fantasin till tittaren ist
Citera
2016-02-06, 16:44
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Halloween i min bok. Men det kan delvis bero på att jag har sett den fler gånger och har den på dvd sedan länge och numera en fin Blu-ray-utgåva.

BC har jag nog på en vhs någonstans, men ska nog se om den någon dag på Youtubelänken (ja, ni hör ju hur oddsen är emot den om man pratar optimal upplevelse) som postades ovan.

Å andra sidan, man behöver inte välja. Ena ute sluter inte andra.
Citera
2016-02-06, 19:13
Medlem
Kalender-mannens avatar
Sett Dreamscape ännu?

En man med telepatiska egenskaper måste försöka rädda USAs president från att bli mördad av en hitman i sina drömmar. Ja du läste det rätt första gången, mördad i sina drömmar.

Det finns något charmigt i denna och den bjuder på allt från lite romans till flumskräck med praktiska effekter till GTA-jakter på motorcross. Dreamscape har visserligen såklart dåligt skådespel och hade behövt lite mera budget men den lyckas ändå att vara inne och petar på flera genrer samtidigt och gör det på ett mysigt sätt.

Jag tycker att Denis Quaid känns också väldigt sympatisk som huvudrollen och att Max von Sydow gästar är inget minus.
Senast redigerad av Kalender-mannen 2016-02-06 kl. 19:26.
Citera
2016-02-06, 20:29
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Det jag gillar med Black Christmas är att man aldrg får reda på vem mördaren är utan lämnar fantasin till tittaren ist

Älskar det också!

Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Halloween i min bok. Men det kan delvis bero på att jag har sett den fler gånger och har den på dvd sedan länge och numera en fin Blu-ray-utgåva.

BC har jag nog på en vhs någonstans, men ska nog se om den någon dag på Youtubelänken (ja, ni hör ju hur oddsen är emot den om man pratar optimal upplevelse) som postades ovan.

Å andra sidan, man behöver inte välja. Ena ute sluter inte andra.

Jag kan verkligen inte "bestämma mig" alls. De ligger fan på samma nivå. Kan tycka att Bob Clarkes regi är lite mer kreativ än Carpenters minimalistiska stil, och att skådespeleriet samt manuset är starkare i Black Christmas. Men Halloween känns mycket mer ikonisk och spänningen som Carpenter får till med hjälp av musiken och klippningen är out of this world!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Sett Dreamscape ännu?

En man med telepatiska egenskaper måste försöka rädda USAs president från att bli mördad av en hitman i sina drömmar. Ja du läste det rätt första gången, mördad i sina drömmar.

Det finns något charmigt i denna och den bjuder på allt från lite romans till flumskräck med praktiska effekter till GTA-jakter på motorcross. Dreamscape har visserligen såklart dåligt skådespel och hade behövt lite mera budget men den lyckas ändå att vara inne och petar på flera genrer samtidigt och gör det på ett mysigt sätt.

Jag tycker att Denis Quaid känns också väldigt sympatisk som huvudrollen och att Max von Sydow gästar är inget minus.

Måste jag fan kolla in! Verkar cool!
Citera
2016-02-07, 00:50
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Det var länge sen jag såg någon av dem, men jag säger Halloween utan större tvekan. Det enda som gnager mig är att Curtis, som jag minns, var störigt kass skådis. Halloween tycker jag annars har en klockren atmosfär, story och speciellt soundtrack.

Black Christmas har jag inte fastnat för. POV-scenen på vinden med 110% galenskap är oförglömlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in