2019-11-14, 02:35
Medlem
Zaxxons avatar
Herre jävlar vilken autist-fest tråden urartat i, med rekommendationer av typ alla skräckfilmer som gjorts ever...

Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook
Jag tyckte Mike Flanagan gjorde ett hyfsat bra jobb med Doctor Sleep.
Rebecca Ferguson glänser nog mest av alla skådespelare i filmen. Jag tror även Stephen King blev ganska nöjd med adaptionen.

7 trampbilar/10
Skoj att höra! En King-filmatisering som levererar efter IT och Tierkirchegarten-skiten. Flanagan gjorde ett sånt fint jobb med "The Haunting of Hill House" så jag ser verkligen fram mot denna.
Citera
2019-11-14, 16:10
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Herre jävlar vilken autist-fest tråden urartat i, med rekommendationer av typ alla skräckfilmer som gjorts ever...

😅😂😂😂

Skoj att höra! En King-filmatisering som levererar efter IT och Tierkirchegarten-skiten. Flanagan gjorde ett sånt fint jobb med "The Haunting of Hill House" så jag ser verkligen fram mot denna.

Ja verkligen, "The Haunting of Hill House” var helt klart i rätt riktning.

Tycker gott och väl han kan fortsätta med Stephen King adaptioner 😊👍

Är lite småsugen på någon science-fiction skräck, gärna något i stil med ”Fire in the sky”, ” Communion”, ”The Fourth Kind”

Hoppas de kommer något riktigt bra i den genren snart 😊
Citera
2019-11-14, 18:45
Medlem
Veckans klubbas avatar
Hur kan ni gilla The Haunting of Hill House, serien har ju nada att göra med Shirley Jacksons verk eller guldrullen från 1963? Serien med dess sega monologer påminner mig om när jag sitter på muggen dagen efter ha tryckt i mig en kebabtallrik från fel ställe. Skiten vill liksom aldrig ta slut.
Citera
2019-11-14, 21:06
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Hur kan ni gilla The Haunting of Hill House, serien har ju nada att göra med Shirley Jacksons verk eller guldrullen från 1963? Serien med dess sega monologer påminner mig om när jag sitter på muggen dagen efter ha tryckt i mig en kebabtallrik från fel ställe. Skiten vill liksom aldrig ta slut.

De var ju djävulen vad du sågade den da 😆
Kan inte påstå att jag har sett något bättre nu på sistone iaf 😂
Tycker nog allt den var bland de bättre som har kommit nu på senare tid. Gamla filmer och original är tack o lov inte alltid bäst 😉
Citera
2019-11-15, 17:18
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Heheh, jag som trodde du bara lade klubbor!! För min del är ett plus att den inte följer boken som jag fann ganska tråkig (lyssnade på ljudboken förvisso). Samma gäller filmen från 63 vilket var nått decennium sedan man såg, men mnins mest bara massa störigt jobbiga oljud och dörrhandtag som vrids om. Nyinspelningen från 99 är ingen höjdare heller, men gillar den mer än originalet iaf.

Rose Red bör väl nämnas också, som har typ samma upplägg. Den gillar jag desto mer.
Senast redigerad av Zaxxon 2019-11-15 kl. 17:23.
Citera
2019-11-15, 20:18
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Heheh, jag som trodde du bara lade klubbor!! För min del är ett plus att den inte följer boken som jag fann ganska tråkig (lyssnade på ljudboken förvisso). Samma gäller filmen från 63 vilket var nått decennium sedan man såg, men mnins mest bara massa störigt jobbiga oljud och dörrhandtag som vrids om. Nyinspelningen från 99 är ingen höjdare heller, men gillar den mer än originalet iaf.

Rose Red bör väl nämnas också, som har typ samma upplägg. Den gillar jag desto mer.

😀😅😂

Ja Rose Red var ju riktigt najs när den kom 😃

Jag håller nog ”The Changeling” fortfarande som min favorit bland skräck-hus-filmerna 😄👍

Undrar hur många skräck-hus-filmer man egentligen har missat
p g a dåliga recensioner, handling etc etc 🤔
Citera
2019-11-15, 20:25
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:

Ja, Rose Red är bättre än den nya Haunting-serien i mitt tycke.
Citera
2019-11-15, 21:02
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Jag håller nog ”The Changeling” fortfarande som min favorit bland skräck-hus-filmerna 😄👍

Undrar hur många skräck-hus-filmer man egentligen har missat
p g a dåliga recensioner, handling etc etc 🤔
Ja den är en goding. Scenen med bollen-nedför-trappan är oförglömlig.

Angående spökhusfilmer blev jag så glad för ett tag sedan då jag såg en ny filmatisering av Henry James spökhus-novell "The Turn of the Screw" skulle göras: The Turning (2020): https://www.imdb.com/title/tt7510346/reference

Sen ser man på imdb: PG-13
Senast redigerad av Zaxxon 2019-11-15 kl. 21:08.
Citera
2019-11-15, 23:25
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ja den är en goding. Scenen med bollen-nedför-trappan är oförglömlig

😁👍

[QUOTE
Angående spökhusfilmer blev jag så glad för ett tag sedan då jag såg en ny filmatisering av Henry James spökhus-novell "The Turn of the Screw" skulle göras: The Turning (2020): https://www.imdb.com/title/tt7510346/reference

Sen ser man på imdb: PG-13[/quote]

Låter spännande 😊👍

Har du några okända skapliga skräck-hus-filmer på lager?

Inte alltid så lätt o googla sig till precis allt, sen vill man ju helst veta så lite som möjligt egentligen då trailers nuförtiden visar ”i stort sett allt” 😄😑
Citera
2019-11-16, 01:28
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Har du några okända skapliga skräck-hus-filmer på lager?

Inte alltid så lätt o googla sig till precis allt, sen vill man ju helst veta så lite som möjligt egentligen då trailers nuförtiden visar ”i stort sett allt” 😄😑
Vill ställa dig i samma dilemma och fråga samma sak!

Börjar med att sticka ut skallen med en liten guilty pleasure. En TV-produktion av den ovan nämnda novellen "The Turn of the Screw". The Haunting of Helen Walker (1995): https://www.imdb.com/title/tt0113271/reference
Regissören är ingen mindre än Tom McLoughlin, som stod för den bästa Fredagen den 13:e-filmen (dvs. del 6 sååååklart).

Burnt Offerings (1976) haru väl sett antar jag. SadEyes har en retrolista några sidor bak också. Skulle själv behöva beta flera därifrån : (FB) Den stora kusliga tråden om skräckfilmer

Night of the Demons (1988) kanske? https://www.imdb.com/title/tt0093624/reference
Citera
2019-11-16, 10:06
Medlem
Veckans klubbas avatar
The Legend of Hell House är ett givet kort om man inte har sett den. Sedan gjordes det en TV-film kallad The Haunted (1991) som jag vill minnas hade rätt bra scener, men den kanske kan vara svår att få tag på.
Citera
2019-11-17, 17:52
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Vill ställa dig i samma dilemma och fråga samma sak!

Börjar med att sticka ut skallen med en liten guilty pleasure. En TV-produktion av den ovan nämnda novellen "The Turn of the Screw". The Haunting of Helen Walker (1995): https://www.imdb.com/title/tt0113271/reference
Regissören är ingen mindre än Tom McLoughlin, som stod för den bästa Fredagen den 13:e-filmen (dvs. del 6 sååååklart).

Burnt Offerings (1976) haru väl sett antar jag. SadEyes har en retrolista några sidor bak också. Skulle själv behöva beta flera därifrån : (FB) Den stora kusliga tråden om skräckfilmer

Night of the Demons (1988) kanske? https://www.imdb.com/title/tt0093624/reference

Japp, sett dom och de flesta på listan, sjysta filmer verkligen 😊👍

Citat:
The Legend of Hell House är ett givet kort om man inte har sett den. Sedan gjordes det en TV-film kallad The Haunted (1991) som jag vill minnas hade rätt bra scener, men den kanske kan vara svår att få tag på.

Oxå två bra filmer 😊👍

Kanske ”The Sentinel” Ondskans redskap på svenska från 1977, en helt ok rulle.

En till från 1977 är ju ”Hausu” asiatisk skräckkomedi 😊👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in