2021-01-10, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Jag såg just Possessor regisserad av David Cronenbergs son, Brandon.
Jag är fortfarande lite tagen måste jag säga, länge sedan jag såg en skräckfilm som stack ut.
Den här kan jag rekommendera skräckfilmsfantaster. Intelligent och väldigt blodig.
Bra story och bra skådespelare. Jag kommer att se den igen, garanterat.

Trevligt. Den är på min lista att se. Ser även fram emot St. Maud, The Lodge och Host.
Citera
2021-01-10, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Hej Jokermannen. Hur många skräckfilmer har du i ditt arkiv?

Hej @Vistula

Jag har för länge sedan slutat med att räkna mina DVD- och Blu-Ray-filmer, det är inte av något större intresse för mig att hålla reda på antalet skräckfilmer, vad som däremot sagt är intressant, det är att se filmerna och få njuta av dom på skärmen 👍

Jag äger i dag tusentals och åter tusentals skräck- och thriller-filmer och rena skräckfilmer så som skräck- och slasher-filmer även många psykologiska skräckfilmer och rena thrillers så som paranormala skräckfilmer ... med mera.

Jag har i dag väldigt många inplastade DVD-filmer och Blu-Ray-filmer vilka är på så sätt fortfarande osedda för mig och dom har jag snyggt och prydligt förvarade i mitt stora skräckfilms-arkiv nere i min källare bland alla mina gastar och spöken 👻👻 👻👻

Det är alltid väldigt spännande att ha osedda skräckfilmer på lagar som jag kan plocka fram och titta på när känslan faller på 👍

Det blir faktiskt oftast så att jag ser om många skräckfilmer som jag inte har sett på några år och det är alltid härligt och njutbart, speciellt de skräckfilmer som är riktigt bra och har ett högt sevärde.

Fråga: Hur många skräckfilmer har @Vistula på DVD och Blu-Ray-Diskar i sitt skräckfilms-arkiv ? ... eller kanske att du bara och endast streamar de skräckfilmer som du vill titta på ?

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-10 kl. 19:51.
Citera
2021-01-10, 20:51
Medlem
Citat:

Ser även fram emot St. Maud, The Lodge och Host.

1 ) "The Lodge" är en Amerikánsk-Brittisk samt psykologisk skräckfilms-thriller från året 2019.

Skräckfilmen är väldigt spännande och i vissa stunder väldigt bra 👍

2 ) "Saint Maud" är en Brittisk och psykologisk skräckfilm från året 2019.

"Saint Maud" är en förnyad variant av William Friedkin's demóniska skräckfilm
"Thé Exorcist" från året 1973 med Linda Blair i huvudrollen som "Regan "Rex" MacNeil"

Tillägg: Psyko-arkitekturen ramar in denna skräckfilmen "The Lodge" väldig bra 👍

3 ) "Host" ("The Spirit World") är en Brittisk skräck- och mysterie-film från året 2020.

"Host" är enligt mig en liten knepig och konstig skräckfilm.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2021-01-11, 08:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fråga: Hur många skräckfilmer har @Vistula på DVD och Blu-Ray-Diskar i sitt skräckfilms-arkiv ? ... eller kanske att du bara och endast streamar de skräckfilmer som du vill titta på ?

Mvh/ @JokerMannen

Så avundsjuk jag blir. Har precis börjat bygga upp ett eget litet arkiv. Kanske 200 filmer än så länge.
Citera
2021-01-11, 11:06
Medlem
Citat:
Så avundsjuk jag blir. Har precis börjat bygga upp ett eget litet arkiv. Kanske 200 filmer än så länge.

Hej @Vistula

Avundsjuk skall du absolut inte bli eller vara, snarare tvärtom, du har ju verkligen något mycket spännande att se fram mot, det vill säga, att du under många långa år framåt skall kunna bygga upp ett alldeles eget stort skräckfilms-arkiv 👍 👍

Sådant och sådan sysselsättning ger spänning och tillfredsställelse samt aktiverar ens tankar.

Du kan ju köpa någon eller några skräckfilmer varje månad och på det sättet kunna få se hur ditt skräckfilms-arkiv växer sig allt större för varje månad som går till ända och därefter blir till år, en härlig känsla och dessutom en mycket fin hobby att samla på skräckfilmer.

Allting tar sin tid, det vill säga, det tar lång tid att bygga upp ett skräckfilms-arkiv och det är precis vad det har gjort för mig

Du kan köpa dina DVD- och Blu-Ray-filmer från
(Amazon.co.uk) och (Amazon.com) så som från (Ginza.se) och (Discshop.se) och även från (CDon.com) så som från (Disclord.se) och (Ebay.co.uk) samt även från (Amazon.se) och (Fruugo.se) ..... med flera .....

Ginza.se brukar för det mesta att ha skräckfilmer till bra priser så som Discshop.se. Jag har själv köpt många skräckfilmer, framförallt på DVD från Ginza.se och Discshop.se.

Tillägg: Gällande de digitala video-diskarna så ligger det till på det sättet att, ju mörkbrunare DVD-foliet är hos film-disken desto högre kvalité har DVD:n och desto längre håller filmen.

Pressade digitala video-diskar, framför allt från 🌍Universal Pictures har flera klassiska skräckfilmer vilka diskar är försedda med mörkbrunt folie och har en fantastisk kvalité, men, i just detta fallet gäller det att kunna få tag på rätt DVD-utgåva som tidigare pressats.

Därutöver finns en del digitala video-diskar som har ett sämre folie och på det sättet har en sämre kvalité, detta brukar efter ett tag leda till en så kallad bildpunkts-upplösning hos vissa ställen i filmen och det resulterar också i att bilden blir fryst, jag har råkat ut för ett antal sådana DVD-filmer, framför allt när det har gällt DVD-boxar som innehåller flera DVD-filmer.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2021-01-11, 11:18
Medlem
Citat:

Jag tycker att cirka 200 skräckfilmer är en riktigt bra början 👍

Allting växer med tiden 👍

Fråga: Hur länge har du varit intresserad av skräckfilmer ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2021-01-11, 14:49
Medlem
alwayslooks avatar
Kollade upp lite filmer som jag verkar ha missat..

The Cottage https://www.imdb.com/title/tt0465430/

Dread https://www.imdb.com/title/tt1331307/

The Shrine https://www.imdb.com/title/tt1341710/

Walled In https://www.imdb.com/title/tt1104006/

YellowBrickRoad https://www.imdb.com/title/tt1398428/

Är de nån som har sett dom här?
Citera
2021-01-11, 18:48
Avslutad
Citat:
Jag tycker att cirka 200 skräckfilmer är en riktigt bra början 👍

Allting växer med tiden 👍

Fråga: Hur länge har du varit intresserad av skräckfilmer ?

Mvh/ @JokerMannen

Sedan jag var barn. Blev förälskad i Fredagen den 13:e och följde alla filmer. Var även förtjust i Brain Dead och Evil Dead. På den tiden kämpade man för att hitta ocensurerade filmer :P

Själv då?

Ja 200 är en bra början. Bor lite trångt så har inte plats att behålla alla filmer i förpackningar. Använder cd-väskor istället.
Citera
2021-01-11, 23:01
Medlem
Citat:
Sedan jag var barn. Blev förälskad i Fredagen den 13:e och följde alla filmer. Var även förtjust i Brain Dead och Evil Dead. På den tiden kämpade man för att hitta ocensurerade filmer :P

Själv då?

Ja 200 är en bra början. Bor lite trångt så har inte plats att behålla alla filmer i förpackningar. Använder cd-väskor istället.

Tjénix på sig @Vistula

Du har helt rätt i det som du tidigare framfört i ditt skrivna och postade inlägg, det vill säga,

skräck- och slasher-filmerna "Friday the 13th" är utan minsta tvekan sagt riktigt bra och dessutom, väldigt kusliga filmer så som väldigt spännande och nervpirrande 👍

När du nu tagit upp bland andra, "Friday the 13th" -filmerna med "Jason Voorhees" ... så vill jag tillägga att, i den andra skräck- och slasher-filmen "Friday the 13th" och part II från året 1981, så tycker jag att den så kallade "The Window Crach" -scenen är riktigt mäktig och härligt skrämmande 👍

"Brain Dead" ... "Dead Alive" från året 1992,

är en Nyzeeländsk skräck- och splatter-film samt en zombie-film, så och en komedi-skräckfilm och med många fantastiska special-effekter. 👍

Denna skräckfilms-komedin är så otroligt speciell i jämförelse med alla andra övriga skräckfilmer, så det finns en hel del för mig att skriva om gällande denna filmen, och därefter få läsa lite grann om vad du själv kommer att tycka och anse om det som jag vid ett senare tillfälle kommer att framföra i skräckfilms-tråden om filmen "Brain Dead" ... "Dead Alive från 1992.

Jag har i dagsläget en DVD med "Brain Dead" från 1992 vilken är en "Blood Edition" -utgåva som jag köpt via (Ebay) ... skräckfilmen är oklippt och bildformatet är 1:1,66, ljudet är "Dolby Digital" 5.1 och bildsystemet är PAL och Region 2. Denna DVD:n är en så kallad "GB-version"

En mycket fin digital video-disk med suverän bild- och ljud-kvalité 👍

Jag har också en "Cult Gore Movies" med DVD-filmen "Brain Dead" 1992 som jag köpt från (Amazon.com) och som är en så kallad "US-version"

Jag har även en "Cinema Cult" -DVD med skräckfilmen "Brain Dead" 1992 vilken är en så kallad "AU-version"

Bäst är, och utan minsta tvekan "Blood Edition" -utgåvan från Storbritannien = "GB-version"

"Evil Dead" från året 1981 och med sin ursprungs-titel:

"Book of The Dead" 💀💀💀📘 "De Dödas Bok" är en Amerikansk skräck- och demon-film samt en komedi-skräckfilm, filmen som sådan, har flera riktigt otäcka och ruggiga små scener, jag tycker att filmen är riktigt kuslig och skrämmande mellan varven. 👍

"Evil Dead" II "Dead by Dawn" från året 1987,
"Död vid Gryningen" 💀🌅💀 är också den skräck- och demon-filmen, riktigt kuslig och består av en hel del otäcka små naggande goda scener 👍

Obs❗i ett senare skrivet inlägg, skall jag berätta för dig och tipsa dig så som rekommendera dig hur du på det absolut bästa sättet skall sköta om dina digitala video-diskar för att på sätt kunna få behålla dem så länge som möjligt i absolut bästa skick.

Man skall vara mycket rädd om sina gamla skräckfilmer på DVD. En hel del DVD-utgåvor finns inte längre att få tag på, och DVD-filmerna var betydligt bättre förr än dom är i dag.

🌍"Universal Pictures" gav ut en del klassiska [gamla] skräckfilmer på DVD för många år sedan och bild- och ljud-kvalitén samt själva film-disken var av det absolut bästa, skräckfilmerna var också digitalt restaurérade samt remastrade, otroligt fina skräckfilmer att äga i sin samling i dag för mig 👍

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-11 kl. 23:14.
Citera
2021-01-12, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook
Kollade upp lite filmer som jag verkar ha missat..

The Cottage https://www.imdb.com/title/tt0465430/

Dread https://www.imdb.com/title/tt1331307/

The Shrine https://www.imdb.com/title/tt1341710/

Walled In https://www.imdb.com/title/tt1104006/

YellowBrickRoad https://www.imdb.com/title/tt1398428/

Är de nån som har sett dom här?

Hej @alwayslook

Jag har sett samtliga skräckfilmer som du tidigare framfört i ditt skrivna och postade inlägg.

1 ) "The Cottage" från året 2008 är en Brittisk halv-slasher-film och en skräckfilms-komedi.

Lite "Jason Voorhees-stil" i denna skräckfilmen, men utan hockey-mask för sitt ansikte, hans hår på sitt huvud påminner en hel del om håret på "Jason Voorheeś" huvud i den andra skräck- och slasher-filmen, det vill säga, "Friday the 13th" part II från året 1981 samt i scenen "The Window Crach"

2 ) "Dread" från året 2009 är en Brittisk och en ren psykologisk skräckfilm med slasher-inslag.

3 ) "The Shrine" från året 2010 är en Kanadensisk och psykologisk skräckfilms-thriller med övernaturliga fenomen så som monster och besatthet.

4 ) "Walled In" från året 2009 är en Kanadensisk skräckfilms-thriller samt en klaustrofóbisk skräckfilm.

5 ) "YellowBrickRoad" från året 2010 är en Amerikansk skräck- och thriller-film och handlar om farorna i skogen.

Med anledning av att jag antar, att du inte har sett dessa fem ( 5 ) skräckfilmerna som du tidigare framfört, så vill jag inte avslöja någonting om vad som händer i filmerna utan istället rekommenderar jag dig att du ser samtliga skräckfilmer och sedan återkommer till skräckfilms-tråden och berättar lite grann om vad du tyckte om filmen.

Du får mer än gärna svara på de skräckfilms-frågorna som jag tidigare ställde till dig.

Var god se mitt tidigare skrivna och postade inlägg på sidan: 2.876 samt # 34.510.

Gällande: 1 ) "Trilogy of Terror" från 1975.

En antologi-skräckfilm med Karen Black i huvudrollen.

2 ) "The Hand That Rocks the Cradle" från 1992.

En psykologisk thrillerfilm med Rebecca De Mornay i huvudrollen och Annabella Sciorra.

3 ) "Dressed to Kill" från 1980.

En psykologisk skräck- och slasher-thriller med Angie Dickinson och Michael Caine, Keith Gordon ... med flera ...

4 ) "Little Shop of Horrors" från 1960.

En skräckfilms-komedi med Jack Nicholson och Jonathan Haze.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2021-01-12, 15:34
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Hej @alwayslook

Jag har sett samtliga skräckfilmer som du tidigare framfört i ditt skrivna och postade inlägg.

1 ) "The Cottage" från året 2008 är en Brittisk halv-slasher-film och en skräckfilms-komedi.

Lite "Jason Voorhees-stil" i denna skräckfilmen, men utan hockey-mask för sitt ansikte, hans hår på sitt huvud påminner en hel del om håret på "Jason Voorheeś" huvud i den andra skräck- och slasher-filmen, det vill säga, "Friday the 13th" part II från året 1981 samt i scenen "The Window Crach"

2 ) "Dread" från året 2009 är en Brittisk och en ren psykologisk skräckfilm med slasher-inslag.

3 ) "The Shrine" från året 2010 är en Kanadensisk och psykologisk skräckfilms-thriller med övernaturliga fenomen så som monster och besatthet.

4 ) "Walled In" från året 2009 är en Kanadensisk skräckfilms-thriller samt en klaustrofóbisk skräckfilm.

5 ) "YellowBrickRoad" från året 2010 är en Amerikansk skräck- och thriller-film och handlar om farorna i skogen.

Med anledning av att jag antar, att du inte har sett dessa fem ( 5 ) skräckfilmerna som du tidigare framfört, så vill jag inte avslöja någonting om vad som händer i filmerna utan istället rekommenderar jag dig att du ser samtliga skräckfilmer och sedan återkommer till skräckfilms-tråden och berättar lite grann om vad du tyckte om filmen.

Du får mer än gärna svara på de skräckfilms-frågorna som jag tidigare ställde till dig.

Var god se mitt tidigare skrivna och postade inlägg på sidan: 2.876 samt # 34.510.

Gällande: 1 ) "Trilogy of Terror" från 1975.

En antologi-skräckfilm med Karen Black i huvudrollen.

2 ) "The Hand That Rocks the Cradle" från 1992.

En psykologisk thrillerfilm med Rebecca De Mornay i huvudrollen och Annabella Sciorra.

3 ) "Dressed to Kill" från 1980.

En psykologisk skräck- och slasher-thriller med Angie Dickinson och Michael Caine, Keith Gordon ... med flera ...

4 ) "Little Shop of Horrors" från 1960.

En skräckfilms-komedi med Jack Nicholson och Jonathan Haze.

Mvh/ @JokerMannen

Hej JokerMannen o tusen tack för dina svar 🧛‍♂️😁

Jag känner igen alla filmer på din lista, fast den jag kommer ihåg mest är
nog Handen som gungar vaggan som jag såg på bio på det glada nittiotalet 🙂

Den var bra kommer jag ihåg.

Jag har ett bra filmtips till dig, du kan mycket väl ha sett den,
inte mycket som undgår JokerMannen antar jag

Denna har jag rekommenderat till ett flertal, en mycket bra film 😉

5150, rue des Ormes https://www.imdb.com/title/tt1331291/

Kolla upp den för all del, jag gillade den skarpt 😊👍
Citera
2021-01-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook
Hej JokerMannen o tusen tack för dina svar 🧛‍♂️😁

Jag känner igen alla filmer på din lista, fast den jag kommer ihåg mest är
nog Handen som gungar vaggan som jag såg på bio på det glada nittiotalet 🙂

Den var bra kommer jag ihåg.

Jag har ett bra filmtips till dig, du kan mycket väl ha sett den,
inte mycket som undgår JokerMannen antar jag

Denna har jag rekommenderat till ett flertal, en mycket bra film 😉

5150, rue des Ormes https://www.imdb.com/title/tt1331291/

Kolla upp den för all del, jag gillade den skarpt 😊👍

Hej @alwayslook 👀 👀

Jag börjar detta inlägget med att tacka dig för ditt svars-inlägg

Ja, du har helt rätt med vad du tidigare framfört, att den djupt psykologiska thrillerfilmen "The Hand That Rocks the Cradle" från året 1992 och med Rebecca De Mornay i huvudrollen är en fantastiskt bra film, en riktigt kuslig och väldigt obehaglig thrillerfilm med många obehagliga överraskningar, en riktig nagelbitare med andra ord sagt 👍

Ja du min gode/a @alwayslook, du skrev tidigare att du antar att det inte är så mycket som undgår @JokerMannen gällande skräckfilmer och ditt antagande, är korrekt.

Självklart har @JokerMannen sett filmen "5150, rue des Ormes" från året 2009 👍

Det är en Fransk-Kanadensisk och psykologisk skräckfilms-thriller samt ett drama som har titeln: "5150 Elm's Way" (Enligt Engelska)

Den psykologiska skräckfilms-thrillern är en Fransk-språkig film. 🔊👂👂

Studenten: "Yannick Bérubé"
(Marc-André Grondin) ... han gör eller begår det största misstaget i sitt liv när han faller av sin bike utanför nummer "5150 Elm's Way" och knackar ✊🚪på dörren till huset för att be om hjälp, sedan startar helvetet.

Filmen är enligt mig, känslomässigt frustrerande och störande och fångenskaps-berättande.

Schackspelaren 👍

Jag håller med dig @alwayslook, skräckfilms-thrillern "5150 Elm's Way" från 2009 har ett stort sevärde och är med andra ord sagt, en mycket bra film 👍

Fråga: Jag undrar om @alwayslook har sett skräck- och science fiction-filmen med titeln:
"Ghost in The Machine" från året 1993 och med Karen Allen och Chris Mulkey ?

Om du tidigare har sett filmen "Ghost in The Machine" från 1993 får du gärna berätta om vad du tyckte om filmen ?

Om du däremot sagt inte❗har sett filmen, så vill jag i sådant fall få rekommendera dig att se den.

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-12 kl. 19:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in