Citat:
Ursprungligen postat av
Vistula
Sedan jag var barn. Blev förälskad i Fredagen den 13:e och följde alla filmer. Var även förtjust i Brain Dead och Evil Dead. På den tiden kämpade man för att hitta ocensurerade filmer :P
Själv då?
Ja 200 är en bra början. Bor lite trångt så har inte plats att behålla alla filmer i förpackningar. Använder cd-väskor istället.
Tjénix på sig @Vistula
Du har helt rätt i det som du tidigare framfört i ditt skrivna och postade inlägg, det vill säga,
skräck- och slasher-filmerna "Friday the 13th" är utan minsta tvekan sagt riktigt bra och dessutom, väldigt kusliga filmer så som väldigt spännande och nervpirrande 👍
När du nu tagit upp bland andra, "Friday the 13th" -filmerna med "Jason Voorhees" ... så vill jag tillägga att, i den andra skräck- och slasher-filmen "Friday the 13th" och part II från året 1981, så tycker jag att den så kallade "The Window Crach" -scenen är riktigt mäktig och härligt skrämmande 👍
"Brain Dead" ... "Dead Alive" från året 1992,
är en Nyzeeländsk skräck- och splatter-film samt en zombie-film, så och en komedi-skräckfilm och med många fantastiska special-effekter. 👍
Denna skräckfilms-komedin är så otroligt speciell i jämförelse med alla andra övriga skräckfilmer, så det finns en hel del för mig att skriva om gällande denna filmen, och därefter få läsa lite grann om vad du själv kommer att tycka och anse om det som jag vid ett senare tillfälle kommer att framföra i skräckfilms-tråden om filmen "Brain Dead" ... "Dead Alive från 1992.
Jag har i dagsläget en DVD med "Brain Dead" från 1992 vilken är en "Blood Edition" -utgåva som jag köpt via (Ebay) ... skräckfilmen är oklippt och bildformatet är 1:1,66, ljudet är "Dolby Digital" 5.1 och bildsystemet är PAL och Region 2. Denna DVD:n är en så kallad "GB-version"
En mycket fin digital video-disk med suverän bild- och ljud-kvalité 👍
Jag har också en "Cult Gore Movies" med DVD-filmen "Brain Dead" 1992 som jag köpt från (Amazon.com) och som är en så kallad "US-version"
Jag har även en "Cinema Cult" -DVD med skräckfilmen "Brain Dead" 1992 vilken är en så kallad "AU-version"
Bäst är, och utan minsta tvekan "Blood Edition" -utgåvan från Storbritannien = "GB-version"
"Evil Dead" från året 1981 och med sin ursprungs-titel:
"Book of The Dead" 💀💀💀📘 "De Dödas Bok" är en Amerikansk skräck- och demon-film samt en komedi-skräckfilm, filmen som sådan, har flera riktigt otäcka och ruggiga små scener, jag tycker att filmen är riktigt kuslig och skrämmande mellan varven. 👍
"Evil Dead" II "Dead by Dawn" från året 1987,
"Död vid Gryningen" 💀🌅💀 är också den skräck- och demon-filmen, riktigt kuslig och består av en hel del otäcka små naggande goda scener 👍
Obs❗i ett senare skrivet inlägg, skall jag berätta för dig och tipsa dig så som rekommendera dig hur du på det absolut bästa sättet skall sköta om dina digitala video-diskar för att på sätt kunna få behålla dem så länge som möjligt i absolut bästa skick.
Man skall vara mycket rädd om sina gamla skräckfilmer på DVD. En hel del DVD-utgåvor finns inte längre att få tag på, och DVD-filmerna var betydligt bättre förr än dom är i dag.
🌍"Universal Pictures" gav ut en del klassiska [gamla] skräckfilmer på DVD för många år sedan och bild- och ljud-kvalitén samt själva film-disken var av det absolut bästa, skräckfilmerna var också digitalt restaurérade samt remastrade, otroligt fina skräckfilmer att äga i sin samling i dag för mig 👍
Mvh/ @JokerMannen