2021-01-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook

Ja återkom gärna med lite filmtips, mer än gärna demonfilmer som sagt, så ska jag gallra av vilka jag har sett och vilka som jag finner har potential 😊

Hej @alwayslook

Här nedan kan du nu se, den av mig, till dig lovade uppställningen av nio ( 9 ) stycken skräckfilmer varav åtta ( 8 ) stycken handlar om demoner och demóniska krafter 👍

Efter som jag antar att du är en inbiten skräckfilms-fantast precis som jag är, så är nog det högst troligaste att du tidigare har sett alla dessa nedan nio
( 9 ) uppställda skräckfilmerna, men, jag kan ju inte vara helt säker och därför hoppas jag att du åtminstone kommer att kunna finna en, av de nio ( 9 ) filmerna nedan sett⬇

1 ) "Cameron's Closet" från året 1988 är faktiskt en sevärd skräckfilm som handlar om en liten ung pojke med psyko-kinetiska krafter.

Hans fader är Arkeolog och har en staty som en gång i tiden använts av djävulsdyrkare och som den unga pojken plötsligt en dag börjar att leka med. Lite "Pazuzu"-stil över det hela.

"Cameron's Closet" är en skräck- och demon-film som har två riktigt fina special-effekter varav den ena är riktigt kuslig och skrämmande 😲❗

2 ) "The Gate" från året 1987 är en sevärd skräck- och demon-film med väldigt fina special-effekter 👍

3 ) "Evil Dead" från året 1981, ursprungs-titel:
"The Book of The Dead" är också den en sevärd skräck- och demon-film.

Trotts att det är en B-Movie och som har komik-blandning, så har skräckfilmen många ruggiga små scener att bjuda tittaren på.

4 ) "Evil Dead" II: "Dead by Dawn" från året 1987 är också den en mycket sevärd skräck- och demon-film som består av många ruggigheter och detta, trotts sin blandning av komik.

5 ) "Fright Night" från året 1985 är en skräckfilms-komedi men trotts detta en suveränt bra och sevärd skräck- och vampyr-film med demoniséring.

Amanda Bearse som "Amy Peterson" i skräckfilmen "Fright Night" är en vampyrinna som genomgår en metamorfósis från en vampyrinna till en vampyr-demon och hon är häpnadsväckande ruggig och fantastisk, en av de absolut bästa vampyr-demoner som jag har sett på film 👍

6 ) "Thé Omen" från året 1976 är en suverän skräckfilm som handlar om "Satan" och demóniska krafter 👍

7 ) "Omen" II från året 1978, också den skräckfilmen har ett stort sevärde, och är ruskigt kuslig och väldigt spännande 👍

8 ) Den efter Stephen King's bok filmatiserade "IT" och på det Svenska språket "DET" om "The Demon-Clown Pennywise" från året 1990, är en väldigt spännande och mycket ruggig psykologisk skräckfilm vilken gjordes i två långfilmer. 👍

9 ) "Scream" från året 1996, regisserades av Wes Craven ("A Nightmare on Elm Street") är en psykologisk skräckfilms-thriller som har ett stort sevärde, Drew Barrymore som "Casey Becker" är mycket bra
i filmen 👍

Det var alla nio ( 9 ) stycken skräckfilmer, varav åtta har demoner och demóniska krafter.

Jag skall alldeles strax gå ner i min källare och titta i mitt skräckfilms-arkiv gällande ytterligare en demonfilm från 70-talet och jag skriver senare ett kortare inlägg om den filmen som ett tips och en rekommendation till dig.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-08 kl. 20:36.
Citera
2021-01-08, 20:43
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
.
Jokern, har du sett dessa två, och i sånt fall vad tycker du om dem?

"The Believers"
https://www.imdb.com/title/tt0092632/

"Bless the Child"
https://www.imdb.com/title/tt0163983/

Har inte sett dem på många år nu, men tänkte se om dem inom en snar framtid.
Citera
2021-01-08, 21:09
Medlem
Hej @alwayslook

Detta är en klassisk skräck- och demon-film som har titeln: "Stranger in Our House: "Summer of Fear" och är från året 1978.

Regissören: Wes Craven ("A Nightmare on Elm Street with Freddy Krueger")

I huvudrollen: Linda Blair ("Thé Exorcist 1973) som "Rachel Bryant. 👍

Lee Purcell som kusin "Julie Grant" och
The Demonized Girl. 👍

Om du tidigare inte har sett denna skräck- och demon-filmen från 1978 så är det mitt tips och min rekommendation till dig.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2021-01-08, 21:11
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Hej @alwayslook

Här nedan kan du nu se, den av mig, till dig lovade uppställningen av nio ( 9 ) stycken skräckfilmer varav åtta ( 8 ) stycken handlar om demoner och demóniska krafter 👍

Efter som jag antar att du är en inbiten skräckfilms-fantast precis som jag är, så är nog det högst troligaste att du tidigare har sett alla dessa nedan nio
( 9 ) uppställda skräckfilmerna, men, jag kan ju inte vara helt säker och därför hoppas jag att du åtminstone kommer att kunna finna en, av de nio ( 9 ) filmerna nedan sett⬇

1 ) "Cameron's Closet" från året 1988 är faktiskt en sevärd skräckfilm som handlar om en liten ung pojke med psyko-kinetiska krafter.

Hans fader är Arkeolog och har en staty som en gång i tiden använts av djävulsdyrkare och som den unga pojken plötsligt en dag börjar att leka med. Lite "Pazuzu"-stil över det hela.

"Cameron's Closet" är en skräck- och demon-film som har två riktigt fina special-effekter varav den ena är riktigt kuslig och skrämmande 😲❗

2 ) "The Gate" från året 1987 är en sevärd skräck- och demon-film med väldigt fina special-effekter 👍

3 ) "Evil Dead" från året 1981, ursprungs-titel:
"The Book of The Dead" är också den en sevärd skräck- och demon-film.

Trotts att det är en B-Movie och som har komik-blandning, så har skräckfilmen många ruggiga små scener att bjuda tittaren på.

4 ) "Evil Dead" II: "Dead by Dawn" från året 1987 är också den en mycket sevärd skräck- och demon-film som består av många ruggigheter och detta, trotts sin blandning av komik.

5 ) "Fright Night" från året 1985 är en skräckfilms-komedi men trotts detta en suveränt bra och sevärd skräck- och vampyr-film med demoniséring.

Amanda Bearse som "Amy Peterson" i skräckfilmen "Fright Night" är en vampyrinna som genomgår en metamorfósis från en vampyrinna till en vampyr-demon och hon är häpnadsväckande ruggig och fantastisk, en av de absolut bästa vampyr-demoner som jag har sett på film 👍

6 ) "Thé Omen" från året 1976 är en suverän skräckfilm som handlar om "Satan" och demóniska krafter 👍

7 ) "Omen" II från året 1978, också den skräckfilmen har ett stort sevärde, och är ruskigt kuslig och väldigt spännande 👍

8 ) Den efter Stephen King's bok filmatiserade "IT" och på det Svenska språket "DET" om "The Demon-Clown Pennywise" från året 1990, är en väldigt spännande och mycket ruggig psykologisk skräckfilm vilken gjordes i två långfilmer. 👍

9 ) "Scream" från året 1996, regisserades av Wes Craven ("A Nightmare on Elm Street") är en psykologisk skräckfilms-thriller som har ett stort sevärde, Drew Barrymore som "Casey Becker" är mycket bra
i filmen 👍

Det var alla nio ( 9 ) stycken skräckfilmer, varav åtta har demoner och demóniska krafter.

Jag skall alldeles strax gå ner i min källare och titta i mitt skräckfilms-arkiv gällande ytterligare en demonfilm från 70-talet och jag skriver senare ett kortare inlägg om den filmen som ett tips och en rekommendation till dig.

Mvh/ @JokerMannen

Tackar för dina tips 🙏

Mycket riktigt så har jag sett alla dessa sjysta filmer 😊👍

Jag hade faktiskt en Omen-dag för inte så längesedan och såg om hela serien, dom funkar alltid 😁👋🏻

Om du råkar ha något nyare typ från år 2000 och framåt så kan jag mycket väl missat en hel del okändare filmer, dom mest kända har nog med största möjlighet beskådats 😁

Tänkte ge The Quiet Ones https://m.imdb.com/title/tt2235779/?ref_=nv_sr_srsg_0
en chans här nu 😊
Citera
2021-01-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Jokern, har du sett dessa två, och i sånt fall vad tycker du om dem?

"The Believers"
https://www.imdb.com/title/tt0092632/

"Bless the Child"
https://www.imdb.com/title/tt0163983/

Har inte sett dem på många år nu, men tänkte se om dem inom en snar framtid.

Tjénix på sig "Spökensteiner" 👻👊😠👊👻
Hur har du det med dina envetna
sängkammarspöken ?

1 ) De Sju Makterna: "The Believers" från året 1987 är en Kanadensisk och Amerikansk skräckfilms-thriller som jag själv har sett.

Harris Yulin, topp-skådespelare 👍

Martin Sheen, mycket bra 👍

Robert Loggia, mycket bra 👍

Richard Masur, mycket bra 👍

Skräck- och thriller-filmen "The Believers" från 1987 har enligt mig ett stort sevärde med fyra riktigt suveräna skådespelare 👍

Det är en självklarhet att "Spökensteiner" skall se om filmen på nytt igen 👍
Glöm för allt i världen inte bort hemmalagade popcorn och en väl avkyld Coca Cola på glasflaska innan du startar upp filmen 👍

2 ) Skräck- och thriller-filmen "Bless the Child" från året 2000 med Kim Basinger, det är faktiskt så pass många år sedan som jag såg den skräckfilmen senast att jag ärligt talat inte minns någonting av den filmen.

Jag har endast sett "Bless the Child" från 2000 en gång och jag har den fortfarande på DVD.

Jag skall gå ner i källaren och plocka fram just den skräckfilmen "Bless the Child" och jag skall inom kort se den för andra gången, sedan därefter skall jag återkomma till skräckfilms-tråden och berätta vad jag tyckte om filmen.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-08 kl. 22:03.
Citera
2021-01-09, 00:03
Medlem
Citat:

Jag hade faktiskt en Omen-dag för inte så längesedan och såg om hela serien, dom funkar alltid 😁👋🏻

Hej @alwayslook

Du berättade för "JokerSkräcken" tidigare i ditt skrivna och postade inlägg att du för inte så länge sedan hade en "Omen-dag" 👍

Då skulle jag vilja ställa några frågor till dig gällande dessa Omen-filmerna.

Fråga 1 ) Vilken av alla de Omen-filmerna tycker du är den absolut bästa som du
har sett ?

Fråga 2 ) Berätta vilken scen i just den Omen-filmen som du tycker är den absolut bästa av dem alla ... och berätta mer än gärna vad, i sådant fall, som gör att just du tycker att den scenen i filmen är väldigt speciell ?

Fråga 3 ) Vad tycker du om musiken i skräckfilmen "Thé Omen" från året 1976 ?

Fråga 4 ) Vad tycker du om musiken i "Omen" II från året 1978 ?

Fråga 5 ) Vilket betyg ger du "Thé Omen" från 1976 i antalet stjärnor av fem ( 5 ) möjliga ?

Fråga 6 ) Vilket betyg ger du den andra skräckfilmen, "Omen" II från 1978 ?

Fråga 7 ) Vilken av de tre skådespelarna i Omen-filmerna 1, 2 samt den 3:e filmen tycker du är den bästa skådespelaren ?

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-09 kl. 00:09.
Citera
2021-01-09, 01:08
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Hej @alwayslook

Du berättade för "JokerSkräcken" tidigare i ditt skrivna och postade inlägg att du för inte så länge sedan hade en "Omen-dag" 👍

Då skulle jag vilja ställa några frågor till dig gällande dessa Omen-filmerna.

Fråga 1 ) Vilken av alla de Omen-filmerna tycker du är den absolut bästa som du
har sett ?

Fråga 2 ) Berätta vilken scen i just den Omen-filmen som du tycker är den absolut bästa av dem alla ... och berätta mer än gärna vad, i sådant fall, som gör att just du tycker att den scenen i filmen är väldigt speciell ?

Fråga 3 ) Vad tycker du om musiken i skräckfilmen "Thé Omen" från året 1976 ?

Fråga 4 ) Vad tycker du om musiken i "Omen" II från året 1978 ?

Fråga 5 ) Vilket betyg ger du "Thé Omen" från 1976 i antalet stjärnor av fem ( 5 ) möjliga ?

Fråga 6 ) Vilket betyg ger du den andra skräckfilmen, "Omen" II från 1978 ?

Fråga 7 ) Vilken av de tre skådespelarna i Omen-filmerna 1, 2 samt den 3:e filmen tycker du är den bästa skådespelaren ?

Mvh/ @JokerMannen

Hej JokerMannen 👻

Gällande filmen Omen 1976
så är det en hel del jag gillar med den filmen. Fantastiska skådespelare, en riktigt gripande scary story overal.
Jerry Goldsmiths musik är härligt skrämmande ”Ave Satani” 😈
Det mesta är på topp ”miljöerna” spänning rakt igenom.

En scen man aldrig glömmer utan att spoila för mycket är ju givetvis under Damiens födelsedag när nannyn ser rottweilern och går upp på vinden och står vid fönstret och säger - Damien, look at me. I'm over here. Damien, I love you. Look at me, Damien. It's all for you 😁🤘

Jag skulle kunna ge den full pott vid vissa tillfällen för att den har så oerhört mycket av vad som krävs för att just ge den full pott.

Jag nöjer mig med en stark fyra av fem, det är en odödlig klassiker i mina ögon 😊

Jag har absolut inget emot några av uppföljarna, musiken är generellt världsklass i alla av filmerna
😊🤘

Både Gregory och Lee är fantastiska, och ingen kan ersätta lilla Harvey som Damien.

Overall fina prestationer från alla inblandade 😊👍

De är egentligen vad jag kan säga om Omen från 1976 😊
Citera
2021-01-09, 19:53
Medlem
alwayslooks avatar
Det lutar åt en klassiker, The Prophecy https://www.imdb.com/title/tt0114194/

Det var verkligen inte igår man såg den
Citera
2021-01-09, 20:42
Medlem
Hej 👀 @alwayslook 👀

Jag kommer att vid ett senare tillfälle svara på ditt tidigare skrivna och postade OMEN-inlägg,
# 34.508 (klockan 01:08) ... Jag kommer att ta upp lite speciella saker i just det inläggs-svaret gällande om skräckfilmen "Thé Omen" från året 1976 👍

Med anledning av att du och jag är två inbitna skräckfilms-fantaster så skall jag gå vidare och ställa några fler skräck- och thriller-films-frågor till dig, och jag utgår ifrån att du tidigare har sett alla dessa skräck- och thriller-filmerna som jag har tagit upp i detta inlägget nedan sett⬇

1 ) Detta är en så kallad antologi-skräckfilm som är uppdelad i tre ( 3 ) film-segment vilken har titeln: "Trilogy of Terror" och från året 1975.

Huvudrolls-skådespelerskan är ingen mindre än Karren Black, och hon har huvudrollen i samtliga tre ( 3 ) skräckfilms-segment.

Segment 1:a ) "Julie" ... handlar om en skol-lärare. Enligt mig, ett mycket bra film-segment med ett litet oväntat slut 👍

Segment 2:e ) "Millicent and Therese" ... lite doppelganger-stil över detta film-segmentet.
Enligt mig, ett väldigt bra segment ... också i detta segment, ett litet oväntat slut 👍

Segment 3:e ) "The Zùni Fetish Doll"
Enligt mig endast okey, men inte mer än så.

Om du nu har sett denna antologi-skräckfilmen, vilket jag absolut antar att du har gjort, så skulle jag gärna vilja veta vad du tyckte om de tre skräckfilms-segmenten ?

2 ) Detta är verkligen en djup psykologisk thrillerfilm med många riktigt otäcka och väldigt spännande scener i sitt innehåll, thrillerfilmens titel: "The Hand That Rocks the Cradle" och som är från året 1992.

Huvudrolls-skådespelerskan: Rebecca De Mornay som "Mrs Mott" är enligt mig, totalt suveräna
och makalös 👍

Den andra kvinnliga skådespelaren: Annabella Sciorra som makan "Claire Bartel" ... är också hon, riktigt suverän 👍

Om du har sett denna psykologiska thrillerfilmen "The Hand That Rocks the Cradle" från 1992, så vill jag mer än gärna få veta vad du tyckte om filmen ?

3 ) Detta är en tung mysterie- och slasher-thriller-film som har titeln: "Dressed to Kill" och är från året 1980. Filmen har några riktigt fina skådespelare⬇

Angie Dickinson /

("The Poliswoman" 1974)

Nancy Allan /

("Blow Out" 1981) mysterie-thriller.
("Carrie" 1976) skräckfilm. ("Terror of the Aisles" 1984) skräckfilm och dokumentär.

Keith Gordon / 🚘

(Stephen King's "Christine 1983) skräckfilm.

Michael Caine och Dennis Franz.

Om du har sett filmen "Dressed to Kill" från 1980 så vill jag mycket gärna att du berättar vad du tyckte om filmen ?

Tillägg till ovan: Mysterie-thrillern med titeln: "Blow Out" från 1981 är enligt mig, en suveränt spännande film med härliga överraskningar, en mycket
sevärd film 👍

4 ) Detta är en skräck- och komedi-film som har titeln: "Little Shop of Horrors" och är från året 1960.

Jack Nicholson / ("The Shining" 1980)

Jonathan Haze som "Seymour Krelborn"

Pojken som odlar fram en köttätande växt, och som under sin uppväxt livnärar sig på mänskligt blod, växten döper han
till "Audrey Jr" 🌿😲❗

Om du har sett denna skräckfilms-komedin, "Little Shop of Horrors" från 1960, får du gärna berätta lite för @JokerMannen vad du ansåg och tyckte om filmen ?

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-09 kl. 21:03.
Citera
2021-01-09, 20:47
Medlem
Tips på skräck utan pop-up? Vet inte vad det kallas men den där billiga typen av skräck med BU! effekter.
Citera
2021-01-09, 21:35
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Hej 👀 @alwayslook 👀

Jag kommer att vid ett senare tillfälle svara på ditt tidigare skrivna och postade OMEN-inlägg,
# 34.508 (klockan 01:08) ... Jag kommer att ta upp lite speciella saker i just det inläggs-svaret gällande om skräckfilmen "Thé Omen" från året 1976 👍

Med anledning av att du och jag är två inbitna skräckfilms-fantaster så skall jag gå vidare och ställa några fler skräck- och thriller-films-frågor till dig, och jag utgår ifrån att du tidigare har sett alla dessa skräck- och thriller-filmerna som jag har tagit upp i detta inlägget nedan sett⬇

1 ) Detta är en så kallad antologi-skräckfilm som är uppdelad i tre ( 3 ) film-segment vilken har titeln: "Trilogy of Terror" och från året 1975.

Huvudrolls-skådespelerskan är ingen mindre än Karren Black, och hon har huvudrollen i samtliga tre ( 3 ) skräckfilms-segment.

Segment 1:a ) "Julie" ... handlar om en skol-lärare. Enligt mig, ett mycket bra film-segment med ett litet oväntat slut 👍

Segment 2:e ) "Millicent and Therese" ... lite doppelganger-stil över detta film-segmentet.
Enligt mig, ett väldigt bra segment ... också i detta segment, ett litet oväntat slut 👍

Segment 3:e ) "The Zùni Fetish Doll"
Enligt mig endast okey, men inte mer än så.

Om du nu har sett denna antologi-skräckfilmen, vilket jag absolut antar att du har gjort, så skulle jag gärna vilja veta vad du tyckte om de tre skräckfilms-segmenten ?

2 ) Detta är verkligen en djup psykologisk thrillerfilm med många riktigt otäcka och väldigt spännande scener i sitt innehåll, thrillerfilmens titel: "The Hand That Rocks the Cradle" och som är från året 1992.

Huvudrolls-skådespelerskan: Rebecca De Mornay som "Mrs Mott" är enligt mig, totalt suveräna
och makalös 👍

Den andra kvinnliga skådespelaren: Annabella Sciorra som makan "Claire Bartel" ... är också hon, riktigt suverän 👍

Om du har sett denna psykologiska thrillerfilmen "The Hand That Rocks the Cradle" från 1992, så vill jag mer än gärna få veta vad du tyckte om filmen ?

3 ) Detta är en tung mysterie- och slasher-thriller-film som har titeln: "Dressed to Kill" och är från året 1980. Filmen har några riktigt fina skådespelare⬇

Angie Dickinson /

("The Poliswoman" 1974)

Nancy Allan /

("Blow Out" 1981) mysterie-thriller.
("Carrie" 1976) skräckfilm. ("Terror of the Aisles" 1984) skräckfilm och dokumentär.

Keith Gordon / 🚘

(Stephen King's "Christine 1983) skräckfilm.

Michael Caine och Dennis Franz.

Om du har sett filmen "Dressed to Kill" från 1980 så vill jag mycket gärna att du berättar vad du tyckte om filmen ?

Tillägg till ovan: Mysterie-thrillern med titeln: "Blow Out" från 1981 är enligt mig, en suveränt spännande film med härliga överraskningar, en mycket
sevärd film 👍

4 ) Detta är en skräck- och komedi-film som har titeln: "Little Shop of Horrors" och är från året 1960.

Jack Nicholson / ("The Shining" 1980)

Jonathan Haze som "Seymour Krelborn"

Pojken som odlar fram en köttätande växt, och som under sin uppväxt livnärar sig på mänskligt blod, växten döper han
till "Audrey Jr" 🌿😲❗

Om du har sett denna skräckfilms-komedin, "Little Shop of Horrors" från 1960, får du gärna berätta lite för @JokerMannen vad du ansåg och tyckte om filmen ?

Mvh/ @JokerMannen

Hehe ok JokerMannen🃏 😁👍

Jag återkommer om dom ok 😁✌️

Citat:
Ursprungligen postat av Todesengel
Tips på skräck utan pop-up? Vet inte vad det kallas men den där billiga typen av skräck med BU! effekter.

Testa The House of the Devil 2009 vetja 😁👍
Citera
2021-01-09, 21:36
Medlem
Citat:
Testa The House of the Devil 2009 vetja 😁👍
Har du lust att utveckla lite om handling, osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in