Citat:
Hej @alwayslook
Här nedan kan du nu se, den av mig, till dig lovade uppställningen av nio ( 9 ) stycken skräckfilmer varav åtta ( 8 ) stycken handlar om demoner och demóniska krafter 👍
Efter som jag antar att du är en inbiten skräckfilms-fantast precis som jag är, så är nog det högst troligaste att du tidigare har sett alla dessa nedan nio
( 9 ) uppställda skräckfilmerna, men, jag kan ju inte vara helt säker och därför hoppas jag att du åtminstone kommer att kunna finna en, av de nio ( 9 ) filmerna nedan sett⬇
1 ) "Cameron's Closet" från året 1988 är faktiskt en sevärd skräckfilm som handlar om en liten ung pojke med psyko-kinetiska krafter.
Hans fader är Arkeolog och har en staty som en gång i tiden använts av djävulsdyrkare och som den unga pojken plötsligt en dag börjar att leka med. Lite "Pazuzu"-stil över det hela.
"Cameron's Closet" är en skräck- och demon-film som har två riktigt fina special-effekter varav den ena är riktigt kuslig och skrämmande 😲❗
2 ) "The Gate" från året 1987 är en sevärd skräck- och demon-film med väldigt fina special-effekter 👍
3 ) "Evil Dead" från året 1981, ursprungs-titel:
"The Book of The Dead" är också den en sevärd skräck- och demon-film.
Trotts att det är en B-Movie och som har komik-blandning, så har skräckfilmen många ruggiga små scener att bjuda tittaren på.
4 ) "Evil Dead" II: "Dead by Dawn" från året 1987 är också den en mycket sevärd skräck- och demon-film som består av många ruggigheter och detta, trotts sin blandning av komik.
5 ) "Fright Night" från året 1985 är en skräckfilms-komedi men trotts detta en suveränt bra och sevärd skräck- och vampyr-film med demoniséring.
Amanda Bearse som "Amy Peterson" i skräckfilmen "Fright Night" är en vampyrinna som genomgår en metamorfósis från en vampyrinna till en vampyr-demon och hon är häpnadsväckande ruggig och fantastisk, en av de absolut bästa vampyr-demoner som jag har sett på film 👍
6 ) "Thé Omen" från året 1976 är en suverän skräckfilm som handlar om "Satan" och demóniska krafter 👍
7 ) "Omen" II från året 1978, också den skräckfilmen har ett stort sevärde, och är ruskigt kuslig och väldigt spännande 👍
8 ) Den efter Stephen King's bok filmatiserade "IT" och på det Svenska språket "DET" om "The Demon-Clown Pennywise" från året 1990, är en väldigt spännande och mycket ruggig psykologisk skräckfilm vilken gjordes i två långfilmer. 👍
9 ) "Scream" från året 1996, regisserades av Wes Craven ("A Nightmare on Elm Street") är en psykologisk skräckfilms-thriller som har ett stort sevärde, Drew Barrymore som "Casey Becker" är mycket bra
i filmen 👍
Det var alla nio ( 9 ) stycken skräckfilmer, varav åtta har demoner och demóniska krafter.
Jag skall alldeles strax gå ner i min källare och titta i mitt skräckfilms-arkiv gällande ytterligare en demonfilm från 70-talet och jag skriver senare ett kortare inlägg om den filmen som ett tips och en rekommendation till dig.
Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-08 kl. 20:36.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-08 kl. 20:36.