Hej @alwayslook
Tack så mycket för din vänlighet
Nej @alwayslook, det stämmer inte riktigt att jag har sett det mesta när det gäller skräckfilmer.
Skräckfilmernas värld är mycket större än vad man faktiskt kan tro, det finns många filmer som jag ännu inte har sett.
Jag har faktiskt väldigt många olika sorters skräckfilmer i mitt stora och härliga film-arkiv nere i min källare, DVD-filmer och Blu-Ray-filmer som fortfarande är inplastade och på det viset osedda och det betyder, att jag har mycket kommande spänning att kunna se fram mot på skärmen 👍
Obs❗Det finns många olika typer av skräckfilmer, som några exempel:
1 ) Rena skräckfilmer.
2 ) Rena thrillerfilmer.
3 ) Skräck- och slasher-filmer.
4 ) Skräck- och thriller-filmer.
5 ) Skräck- och science fiction-filmer.
6 ) Psykologiska skräckfilmer.
7 ) Psykologiska thrillerfilmer.
8 ) Psykologiska skräck- och thrillerfilmer.
9 ) Paranormala skräckfilmer.
10 ) Haunted House-skräckfilmer.
I mitt skräckfilms-arkiv nere i källaren, har jag en blandning av olika sorters filmer enligt ovan uppställda.
Obs❗ En thrillerfilm eller en psykologisk thrillerfilm som är riktigt bra, kan faktiskt vara betydligt mer skrämmande än en ren skräckfilm 👍
@alwayslook, i går kväll såg jag en Amerikansk och psykologisk thrillerfilm samt ett melodrama som har titeln:
"The Fifth Floor" och är från året 1978.
Många riktigt suveräna skådespelare 👍
som⬇
Robert Englund ("A Nightmare on Elm Street"
Mr: "Freddy Krueger") och Anthony James, mycket bra 👍

.... Bo Hopkins, totalt suverän i denna
filmen 👍

.... vidare,
Mel Ferrer, Tracey Walter, Michael Berryman,
Sharon Farrell, Dianne Hull och Julie Adams ....
............ med flera ........
Det var faktiskt hela ofattbara tio ( 10 ) år sedan som jag såg denna psykologiska thrillerfilmen sist ("The Fifth Floor") och jag njöt i fulla drag ifrån början och till filmen slutade, en stor skål fylld med super-smarriga och hemmalagade popcorn (välsaltade) och en väl avkyld Coca Cola som ut-togs från kylskåpet cirka 30 minuter före filmens slut, en underbar njutning 👍
"The Fifth Floor" från året 1978.
Att felaktigt råka hamna bakom dörrarna till en mental institution för psykiatrivård, är någonting fruktansvärt.
En diskotek-dansör (Dianne Hull) tas in på ett vanligt sjukhus, på sjukhuset, dit hon först anländer tror man att hon lider av en mental sjukdom och hon blir därför inlagd på den psykiatriska mottagningen som ligger på den 5:e våningen, en mycket speciell plats med väldigt speciella vårdare samt läkare, en mycket spännande och nervkittlande psykologisk thrillerfilm 👍
@alwayslook, jag har gjort en uppställning nedan sett på ett antal skräckfilmer vilka är från åren 2019 samt 2020 och min fråga till dig lyder följande, har du sett någon, några eller alla dessa uppställda skräckfilmerna ?
1 ) Det är en Brittisk skräck-komedi som har titeln: "Are We Dead Yet" och är från året 2019.
2 ) Det är en Amerikansk och övernaturlig skräckfilm som har titeln: "Behind You" och är från året 2020.
3 ) Det är en Amerikansk skräckfilm med besatthet som har titeln: "Dreamkatcher" och är från året 2020.
4 ) Det är en Brittisk skräck- och thriller-film som har titeln: "Thé Unfamilar" och är från året 2020.
5 ) Det är en Amerikansk polis-processuell skräckfilm som har titeln: "Body Cam" och är från året 2020.
6 ) Det är en Amerikansk thrillerfilm med Alfred Hitchcock-stil som har titeln: "Last Moment of Clarity" och är från året 2020.
Obs❗Den Amerikanska skräck- och drama-thriller-filmen "The Voices" från året 2020 som du tidigare framfört i ditt skrivna inlägg, den filmen har jag också sett, och den påminner faktiskt lite om den Amerikanska thrillerfilmen med titeln: "The Sixth Sense" från året 1999 med den suveräne Bruce Willis i huvudrollen tillsammans med Cole Sear.
"The Sixth Sense" (1999) är en totalt suverän thrillerfilm och väldigt skrämmande samt skräckinjagande 👍
"The Voices" (2020) är också den, en bra skräckfilms-thriller och ett bra drama
Mvh/@JokerMannen