2019-05-27, 14:12
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jo jag köper ditt argument och förstod att någon skulle skriva så. Men man borde ju ta ut de som är bäst just nu. Men det gör man ju typ aldrig, Guidetti ännu ett exempel på det.

Problemet med såna här populistuttagningar är just detta vi får se nu. Du och andra DIFare tycker att Danielsson minsann skulle bli uttagen istället medan AIKarna hade sagt samma sak om Danielsson blivit uttagen istället för P Karlsson.
Citera
2019-05-27, 14:13
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Problemet med såna här populistuttagningar är just detta vi får se nu. Du och andra DIFare tycker att Danielsson minsann skulle bli uttagen istället medan AIKarna hade sagt samma sak om Danielsson blivit uttagen istället för P Karlsson.
Nu svarade jag dock på argumentet om att någon/några tycker Karlsson är rimligare pga. att han "varit bra i flera år"
Citera
2019-05-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jo jag köper ditt argument och förstod att någon skulle skriva så. Men man borde ju ta ut de som är bäst just nu. Men det gör man ju typ aldrig, Guidetti ännu ett exempel på det.

Håller med dig i sak.

Tycker själv att vissa uttagningar har varit knepiga under jannes tid, men han får ju ihop ett satans starkt kollektiv så kan tänka mig att pertan även är uttagen för sin person, även om han enligt mig har förtjänat den här platsen bara på prestation.

Sannolikheten för speltid är ju trots allt minimal och då vill man nog få med hans karäkteristiska lugn och persona i träningsgruppen.
Citera
2019-05-27, 14:26
Medlem
Korders avatar
Fattar att Guidetti är uttagen eftersom Quaison kanske inte kan spela, men varför testar man inte någon annan? Har Guidetti gjort en enda bra landskamp de senaste 3-4 åren?

Annars har jag inte mycket att säga om truppen. Finns spelare jag hade velat se i den som inte är med osv, men inget som jag direkt uppfattar som ett felbeslut.

Vad säger för övrigt alla dårar som grinat om att Janne favoriserar spelare från Peking och Elfsborg nu när han har tagit ut en drös lirare som spelar/spelat i AIK de senaste åren?
Citera
2019-05-27, 14:32
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Vad säger för övrigt alla dårar som grinat om att Janne favoriserar spelare från Peking och Elfsborg nu när han har tagit ut en drös lirare som spelar/spelat i AIK de senaste åren?
Att han faktiskt tog ut väldigt många med Norrköpingsanknytning inledningsvis men nu när han är varm i kläderna kan se mer till ren och skär kvalitet?
Citera
2019-05-27, 14:34
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Fattar att Guidetti är uttagen eftersom Quaison kanske inte kan spela, men varför testar man inte någon annan? Har Guidetti gjort en enda bra landskamp de senaste 3-4 åren?
Guidetti har ju knappt fått spela i landslaget. Den klara majoriteten av hans landskamper är inhopp i slutet av matcherna. Dock är två starka landslagsinsatser han har gjort under Janne: 1-1-matchen mot Nederländerna hemma i VM-kvalet 2016, samt den knappa 1-2-förlusten borta mot Frankrike. Han startade både dessa matcher.

John Guidetti har inte gjort jättemånga tävlingsminuter i landslaget.
Citera
2019-05-27, 14:50
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Så du försöker hävda att så inte var fallet tidigare? Dåre.
Citera
2019-05-27, 15:01
Medlem
Guidetti kommer med som 5e (!) anfallare för att Quaison är skadad. Han kommer inte få spela till 99% och heller inte bli uttagen när våra vanliga 4 är hela. Förstår dock inte varför man itne tar in Antonsson eller något istället..

Per Karlsson var grymt oförväntat med.

Allt som allt kan jag väl inte gnälla för mycket direkt med tanke på situationen. Hade vart underbart om Quaison läckte som en gud och kunde lira men ja.. önsketänkande.

Gött att se en topp-formad Forsberg igen och att JJ är tillbaka. Kan tycka att Durmaz över Sema är kortsiktigt tänk och att ta med både JJ, Svensson & Larsson är överskott. Vad är syftet med alla 3 lixom?
Senast redigerad av znorlax 2019-05-27 kl. 15:33.
Citera
2019-05-27, 15:20
Medlem
Den halvskadade Granen som lunkat runt i AS så långt tycker jag inte man behöver sörja. Bättre att han blir frisk på riktigt, så kanske han kan göra sig rättvisa senare i kvalet. Quaison däremot hoppas jag verkligen hinner bli spelklar så bra som han var senast.

Sen är det väl så att ska man ha ett skadehelvete någon kvalsamling är det denna. Malta ska vi slå oavsett och Spanien borta är mer en bonusmatch.
Citera
2019-05-27, 15:27
Medlem
Vanstertrollets avatar
Jo, det är minst sagt märkligt att man helt plötsligt bestämmer sig för att ta med Per Karlsson som knappt ens varit aktuell tidigare när han faktiskt spelat bra (grym förra säsongen, tveksam säsongsinledning i år) och som dessutom inte är någon spelare för framtiden. Hade varit betydligt mer givande att ta med en sån som Carl Starfelt som är relativt ung och gjort det riktigt bra hittills i år. Lär ju ändå inte bli aktuellt med speltid.
Citera
2019-05-27, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Jo, det är minst sagt märkligt att man helt plötsligt bestämmer sig för att ta med Per Karlsson som knappt ens varit aktuell tidigare när han faktiskt spelat bra (grym förra säsongen, tveksam säsongsinledning i år) och som dessutom inte är någon spelare för framtiden. Hade varit betydligt mer givande att ta med en sån som Carl Starfelt som är relativt ung och gjort det riktigt bra hittills i år. Lär ju ändå inte bli aktuellt med speltid.
Det och sedan är jag helt förbryllad över mittfältet.

Man har tagit ut både Seb, Gurra & JJ för städgumme rollen samtidigt som man har Ekdal & Olsson för den andra rollen.

3 st för den förstnämna känns overkill som fan. JJ borde rakt av ersätta 1 av dem (Gurra sett till speltid i Landslaget).

Dessutom tycker jag Durmaz istället för Sema är så kortsiktigt och meningslöst.

Och det finns bättre anfallare i Allsvenskan att ta in som 5e val & Joker, än Guidetti.

Älskar Janne och vad han gjort hittils men hans uttagningar lämnar en del att önska alltså.
Citera
2019-05-27, 16:28
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Att han faktiskt tog ut väldigt många med Norrköpingsanknytning inledningsvis men nu när han är varm i kläderna kan se mer till ren och skär kvalitet?

Hur många är "väldigt många"? Hur många Peking/fd Peking-spelare har som mest setts i en landslagstrupp under Janne? Tre? Och detta då när Peking var svenska mästare? Det är sex spelare/fd spelare från MFF respektive AIK uttagna i truppen idag. Fyra från IFK Göteborg. När var senaste gången ett svenskt mästarlag inte lyckades få några lirare som var med och tog guldet uttagna i någon landslagstrupp?

Luktar skitsnack.

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Guidetti har ju knappt fått spela i landslaget. Den klara majoriteten av hans landskamper är inhopp i slutet av matcherna. Dock är två starka landslagsinsatser han har gjort under Janne: 1-1-matchen mot Nederländerna hemma i VM-kvalet 2016, samt den knappa 1-2-förlusten borta mot Frankrike. Han startade både dessa matcher.

John Guidetti har inte gjort jättemånga tävlingsminuter i landslaget.

Och tur är väl det, att han inte har gjort jättemånga minuter. Karln gör absolut 0 avtryck på planen. Han gjorde en okej arbetarinsats mot Frankrike. Dålig mot Holland. Det är också det enda han bidrar med; löpmeter. Självklart är det svårare att prestera som inhoppare, men det ursäktar inte att man är totalt osynlig snudd på varenda gång. Jämför förslagsvis med IKT, en annan spelare i samma sits; startar väldigt sällan matcher men används flitigt som inhoppare. Till och med en dussinlirare som honom har presterat betydligt bättre i landslagströjan. Vi kanske får agree to disagree.

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Så du försöker hävda att så inte var fallet tidigare? Dåre.

Det vill till en idiot för att påstå annorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Det och sedan är jag helt förbryllad över mittfältet.

Man har tagit ut både Seb, Gurra & JJ för städgumme rollen samtidigt som man har Ekdal & Olsson för den andra rollen.

3 st för den förstnämna känns overkill som fan. JJ borde rakt av ersätta 1 av dem (Gurra sett till speltid i Landslaget).

Dessutom tycker jag Durmaz istället för Sema är så kortsiktigt och meningslöst.

Och det finns bättre anfallare i Allsvenskan att ta in som 5e val & Joker, än Guidetti.

Älskar Janne och vad han gjort hittils men hans uttagningar lämnar en del att önska alltså.

Larsson är ju inte bara innermittfältare utan tar även en av platserna som ytter (det är ju bara Forsberg, Claesson och Durmaz som är uttagna bland yttrar). Således enbart JJ och Gurra som enbart är uttagna som städgummor, och att ha mer än ett alternativ är väl rimligt. Jag håller ändå med om att mittfältet känns väldigt defensivt balanserat, men samtidigt är det en bortamatch mot Spanien som hägrar...
Senast redigerad av Korder 2019-05-27 kl. 16:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in