2018-10-14, 11:46
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleepdealer
Tycker förövrigt att Janne borde cementera Hiljemark-Ekdal som den centrala mittfälltskedjan nu, och ge´t förtroende så det förhoppningsvis är inspelat och fungerar tills EM-kvalet börjar. Med K. Olsson och G. Svensson som offensivt respektive defensivt alternativ.

Tycker du inte att vi ska ge Jakob Johansson chansen att komma igen efter sin skada? Nu spelar han ju igen, och med tanke på att han gjorde det bra i landslaget före skadan så borde han definitivt vara aktuell i högre grad framöver än t.ex Gustav Svensson (äldre, mindre potential och i sämre liga).
Citera
2018-10-14, 14:31
Medlem
Eldarn.s avatar
Kristoffer Olsson och Sebastian Andersson verkar få chansen från start mot Slovakien.

Mikael Ishak har lämnat truppen för skadekänning.

http://www.fotbolldirekt.se/2018/10/14/kristoffer-olsson-kan-fa-landslagschans/
Citera
2018-10-14, 17:08
Medlem
Hunden007s avatar
hatar tv-styrda matchtider. men förbundet borde börjda försöka få spela vid 18 istället för 20:45 tror mer hade gått isåfall.
Citera
2018-10-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Kristoffer Olsson och Sebastian Andersson verkar få chansen från start mot Slovakien.

Mikael Ishak har lämnat truppen för skadekänning.

http://www.fotbolldirekt.se/2018/10/14/kristoffer-olsson-kan-fa-landslagschans/
Grymt synd för Ishak. Gör ont att höra.

Intressant är inte bara att Olsson verkar få starta.. utan att verkar få göra det jämte Ekdal. D.v.s ett väldigt offensivt innermittfält och mittfält generellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
hatar tv-styrda matchtider. men förbundet borde börjda försöka få spela vid 18 istället för 20:45 tror mer hade gått isåfall.
Håller med men just på tisdag skulle det krocka på U21s avgörande EM kvalmatch.
Citera
2018-10-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Tycker du inte att vi ska ge Jakob Johansson chansen att komma igen efter sin skada? Nu spelar han ju igen, och med tanke på att han gjorde det bra i landslaget före skadan så borde han definitivt vara aktuell i högre grad framöver än t.ex Gustav Svensson (äldre, mindre potential och i sämre liga).
Hur bra var Jakob Johansson när han fick chansen utöver det där målet? Jag har ingen klar bild ärligt talat.

Får han någon speltid i Rennais?
Citera
2018-10-14, 22:21
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Ingen jätteföreställning igår, men såg stabilt ut bakåt.

Vilka tror ni Janne Andersson ger chansen mot Slovakien? Fortsätter han med en ordinarie elva eller luftar han reserver? Min gissning är att han fortsätter med en hyfsat ordinarie elva, men släpper in ett par nya spelare.
Nordfeldt (Johnsson, 45 min)
Krafth - Granqvist (Papagiannopoulos, 45 min) - Lindelöf - Augustinsson
Claesson - Hiljemark (K. Olsson (45 min) - Rohdén - Forsberg (Durmaz, 55 min)
Guidetti (Peterson, 60 min) - Ishak (Andersson, 70min)
Känns detta som en rimlig elva tillsammans med 6 byten? Man vilar alltså Sebastian Larsson, Isaac Kiese Thelin, Martin Olsson, Gustav Svensson, Robin Olsen, och Marcus Berg helt.

Jag hade bytt Augustinsson mot Martin Olsson också. Bra med konkurrenssituation och hålla upp modet på ersättarna. I övrigt verkar din 11 rimlig.
Citera
2018-10-14, 22:22
Medlem
Citat:
Hur bra var Jakob Johansson när han fick chansen utöver det där målet? Jag har ingen klar bild ärligt talat.

JJ var ruggigt bra och med honom på planen hade vi bättre uppspel då han var lite bolltryggare än alternativen samtidigt som han var bra städgumma och stark.
Målet i all ära men det är verkligen inte varför han förtjänar sin cred.

Han har precis börjat få speltid igen, har dock itne sett det. Han har rehabbat till 100% innan han gav sig på speltid så det har dröjt tills nyligen.
Citera
2018-10-14, 22:56
Medlem
Korders avatar
Citat:

Han var helt okej i landslaget. Sämre än Ekdal och Larsson, bättre än övriga alternativ.

Gjorde sin första match i Rennes för tio dagar sedan, då som inhoppare i EL. Hoppade sedan även in i ligamatchen mot Monaco. Därefter kom landslagsuppehållet.
Citera
2018-10-15, 10:48
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Jag hade bytt Augustinsson mot Martin Olsson också. Bra med konkurrenssituation och hålla upp modet på ersättarna. I övrigt verkar din 11 rimlig.
Har missat att Albin Ekdal nu har anslutit efter sin graviditet.

Antar att han startar istället för Rohdén på mitten då.
Citera
2018-10-15, 10:53
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Har missat att Albin Ekdal nu har anslutit efter sin graviditet.

Antar att han startar istället för Rohdén på mitten då.

Jag vill gärna se Rohden från start, högerkanten då kanske. Slitvargar bör inte underskattas.
Citera
2018-10-15, 14:56
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ingen jätteföreställning igår, men såg stabilt ut bakåt.

Vilka tror ni Janne Andersson ger chansen mot Slovakien? Fortsätter han med en ordinarie elva eller luftar han reserver? Min gissning är att han fortsätter med en hyfsat ordinarie elva, men släpper in ett par nya spelare.
Nordfeldt (Johnsson, 45 min)
Krafth - Granqvist (Papagiannopoulos, 45 min) - Lindelöf - Augustinsson
Claesson - Hiljemark (K. Olsson (45 min) - Rohdén - Forsberg (Durmaz, 55 min)
Guidetti (Peterson, 60 min) - Ishak (Andersson, 70min)
Känns detta som en rimlig elva tillsammans med 6 byten? Man vilar alltså Sebastian Larsson, Isaac Kiese Thelin, Martin Olsson, Gustav Svensson, Robin Olsen, och Marcus Berg helt.

Det blir tydligen följande elva imorgon:
Citat:
Karl-Johan Johnsson/Kristoffer Nordfeldt
Emil Krafth, Pontus Jansson, Andreas Granqvist, Martin Olsson
Jimmy Durmaz, Kristoffer Olsson, Albin Ekdal, Oscar Hiljemark
Sebastian Andersson, John Guidetti.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Rx0rda/klart-sa-staller-sverige-upp-mot-slovakien
Hade missat att även Pontus Jansson är tillbaka i truppen. Ishak står över pga skada. Hiljemark ska tydligen spela yttermittfältare. Vilka kommer in? Vilar Forsberg och Lindelöf helt?
Citera
2018-10-15, 15:39
Medlem
Citat:
Det blir tydligen följande elva imorgon:

Hade missat att även Pontus Jansson är tillbaka i truppen. Ishak står över pga skada. Hiljemark ska tydligen spela yttermittfältare. Vilka kommer in? Vilar Forsberg och Lindelöf helt?

Va? Den sege Hiljemark på yttern? Varför spelar man inte en riktig ytter? Tror han att Hiljemark gör ett bättre jobb där än Sema, Sam Larsson etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in