2019-05-27, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Guidetti... fy fan vad tröttsamt.

Och alla tyckte jag var korkad som trodde John Skulle vara med igen. Komedi på er som skrev att John gjort sitt i landslaget.
Citera
2019-05-27, 12:37
Bannlyst
Såg att även Quasion var med, så vems plats har John tagit?
Citera
2019-05-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppbrorsan
Såg att även Quasion var med, så vems plats har John tagit?
Ingen, tagit ut en extra anfallare på grund utav att Quaisson är skadad. Så Janne tar alltså ut John och en skadad Quaison, låg nivå Janne...
Citera
2019-05-27, 12:52
Medlem
BarryHeros avatar
Truppen i sin helhet:

Citat:
Sveriges EM-kvaltrupp mot Malta och Spanien (25 man):

MÅLVAKTER (3): Karl-Johan Johnsson (Guingamp), Kristoffer Nordfeldt (Swansea), Robin Olsen (Roma).

FÖRSVARARE (9): Ludwig Augustinsson (Werder Bremen), Andreas Granqvist (Helsingborgs IF), Filip Helander (Bologna), Niklas Hult (AEK Aten), Pontus Jansson (Leeds), Per Karlsson (AIK), Emil Krafth (Amiens), Mikael Lustig (Celtic), Alexander Milosevic (Nottingham Forest).

MITTFÄLTARE (8): Viktor Claesson (Krasnodar), Jimmy Durmaz (Toulouse), Albin Ekdal (Sampdoria), Emil Forsberg (RB Leipzig), Jakob Johansson (Rennes), Sebastian Larsson (AIK), Kristoffer Olsson (Krasnodar), Gustav Svensson (Seattle Sounders).

ANFALLARE (5): Sebastian Andersson (Union Berlin), Alexander Isak (Dortmund), Robin Quaison (Mainz), Marcus Berg (Al-Ain), John Guidetti (Alaves)

https://www.fotbollskanalen.se/sverige/guidetti-tillbaka---aik-back-stora-overraskningen-i-jannes-landslagstrupp/
Senast redigerad av BarryHero 2019-05-27 kl. 13:01.
Citera
2019-05-27, 13:04
Medlem
BarryHeros avatar
Någon mer som reagerar på att Janne Andersson tar ut den 33-årige AIK-backen Per Karlsson med två januarikamper i bagaget och inget utlandsspel framför alternativ som Sotiris Papagiannapolous som spelar i FCK samt har varit med förut och kanske framför allt Parma-stjärnskottet Riccardo Gagliolo?

Inget ont om Per Karlsson annars. Kul för honom att få denna uppskattning. Ser det dock som en oerhörd skräll.

Heller ingen Ken Sema i truppen. Lite trist.

De som klagar på John Guidetti: vem skulle ha varit med i stället?
Citera
2019-05-27, 13:26
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
De som klagar på John Guidetti: vem skulle ha varit med i stället?
Ken Sema, Marcus Antonsson, Alexander Fransson, Daleho Irandust, Mattias Svanberg. Vem som helst egentligen.
Citera
2019-05-27, 13:42
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Ni vet väl varför Guidetti är med? Så Maja Lindelöf inte ser till att Viktor stannar hemma när han är frisk igen.

För övrigt sjukt att ta med Per Karlsson istället för Marcus Danielsson som varit allsvenskans bästa back. Jag må vara färgad då jag är Djurgårdare men seriöst, finns det någon som på allvar tycker att Karlsson förtjänar det mer än Danielsson?
Citera
2019-05-27, 14:01
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Ken Sema, Marcus Antonsson, Alexander Fransson, Daleho Irandust, Mattias Svanberg. Vem som helst egentligen.
Av dessa är det bara Marcus Antonsson som är en konkurrent till Guidetti. Janne gillar kontinuitet och kör på Guidetti som sprider positiv energi till gruppen. Jag köper detta. Guidetti har dessutom kommit igång i La Liga med speltid och något mål efter petningen i mars. John är även bekant med den spanska fotbollen vilket blir ett plus i den tuffa bortamatchen mot Spanien.
Citera
2019-05-27, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ni vet väl varför Guidetti är med? Så Maja Lindelöf inte ser till att Viktor stannar hemma när han är frisk igen.

För övrigt sjukt att ta med Per Karlsson istället för Marcus Danielsson som varit allsvenskans bästa back. Jag må vara färgad då jag är Djurgårdare men seriöst, finns det någon som på allvar tycker att Karlsson förtjänar det mer än Danielsson?

Finns många som anser att Per Karlsson går före i kön.
Hur länge har Danielsson levererat?
Per Karlsson har varit top-3 i allsvenskan i nästan 10 år.
Citera
2019-05-27, 14:07
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Finns många som anser att Per Karlsson går före i kön.
Hur länge har Danielsson levererat?
Per Karlsson har varit top-3 i allsvenskan i nästan 10 år.
Jo jag köper ditt argument och förstod att någon skulle skriva så. Men man borde ju ta ut de som är bäst just nu. Men det gör man ju typ aldrig, Guidetti ännu ett exempel på det.
Citera
2019-05-27, 14:10
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Av dessa är det bara Marcus Antonsson som är en konkurrent till Guidetti. Janne gillar kontinuitet och kör på Guidetti som sprider positiv energi till gruppen. Jag köper detta. Guidetti har dessutom kommit igång i La Liga med speltid och något mål efter petningen i mars. John är även bekant med den spanska fotbollen vilket blir ett plus i den tuffa bortamatchen mot Spanien.
Om det tvunget ska vara en anfallare: Mikael Ishak, Marcus Antonsson, Jordan Larsson, Benjamin Nygren, Robin Söder, Alexander Jeremejeff, m fl. Vem som helst egentligen. Truppbalansen hade dock inte påverkats nämnvärt om Guidetti ersattes med t ex Sema, Svanberg eller Fransson.

Guidetti har inte kommit igång i La Liga. Lika dåligt med speltid som resten av säsongen. Men, visst, han har fördubblat sin målskörd (från ett till två mål).
Senast redigerad av Samizdat 2019-05-27 kl. 14:13.
Citera
2019-05-27, 14:12
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jo jag köper ditt argument och förstod att någon skulle skriva så. Men man borde ju ta ut de som är bäst just nu. Men det gör man ju typ aldrig, Guidetti ännu ett exempel på det.
Pertan är snabb och explosiv vilket man inte kan kalla varken Danielsson eller de andra mittbackarna som blev uttagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in