2016-09-05, 15:33
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Kanske för att det är klapphattsevent arrat av en organisation som hatar riktiga fotbollssupporters och läktarkultur?

Jag har varit på en landskamp i mitt liv och det får räcka. Biljettpriset är helt oväsentligt för mig, det är inte en del av ekvationen.

Det är därför vi behöver sådana som dig. Infiltrera landskamperna och skapa en stämning de hatar
Citera
2016-09-05, 15:33
Medlem
junkbords avatar
Enligt Livescore.com ställer Sverige upp så här:
http://www.livescore.com/soccer/world-cup/uefa-qualification-group-a/sweden-vs-netherlands/1-2059268/

Ingen aning om hur trovärdig den sidan är dock.
Citera
2016-09-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cataphract
Ja för en fotbollsmatch måste ha bengaler och 99 % arbetarklassmän på läktarna för att vara underhållande.

Nej, inte nödvändigtvis. Det kan vara effektfullt, men är verkligen inte ett måste.

Och jag bryr mig inte vilken samhällsklass folk tillhör, om du har inbillat dig att det enbart är arbetare som går på fotboll och uppskattar levande läktare så är du nog ute och snurrar dock.

Det kan dock helt klart bli ett problem om/när fotbollen blir för kommersialiserad då det naturligtvis kan orsaka att en del av den aktiva kärnan helt enkelt inte har råd att närvara, vilket är negativt.
Citera
2016-09-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Det är därför vi behöver sådana som dig. Infiltrera landskamperna och skapa en stämning de hatar

Jag är en självhatande klapphatt, klappar sönder händerna regelbundet, dom har blivit härdade som fan, lika härdade som en arbetslös varvsarbetares.

Just det... I kid.
Citera
2016-09-05, 15:54
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Olsen,
Lustig-Granen-VNL-Wendt,
Rhodén-Fransson-Hiljemark-Forsberg,
Berg-Guidetti

Så skriver fotbollskanalen att de tror Janne kommer ställa upp laget i morgon.
Orutinerat lag men vi får hoppas på det bästa!

Helt utan shining överhuvudtaget!
Citera
2016-09-05, 16:24
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Helt utan shining överhuvudtaget!

Tur det. då kanske vi faktiskt kan vinna matcher som dessa för en gångs skull Ska bli väldigt spännande att se hur vi står oss defensivt. Holland kommer förmodligen vara det bollförande laget, så högt press-spel och få misstag hoppas jag vi får se.
Citera
2016-09-05, 16:38
Medlem
Signaturums avatar
Förmodligen den svenskaste startelvan vi har sett sedan Söderbergs tid.
Är Janne rasist måntro?

Skämt och politik åsido, ser spännande ut.
Byt ut Berg mot Zlatan och det är förmodligen på detta viset många andra hade velat se startelvan i morgondagens match.

HEJA SVERIGE!
Citera
2016-09-05, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JFT
Vem tar tröja nr 10? Är det bekräftat? hittar ingenting på svenskfotboll sidan.

Om inte redan bekräftat, vem tycker ni förtjänar den?
Offentliggörs ju när det är dags för match. Antagligen tar Guidetti, Berg eller Forsberg över den.
Citera
2016-09-05, 17:22
Medlem
Apropå tröjnummer så hoppas jag att det blir lite uppstyrt nu med Janne. Inga mer spelare med #6 på kanten och #9 på det defensiva mittfältet. Om det blir den väntade elvan hoppas jag på följande nummer.

1 Olsen
2 Lustig, 3 Lindelöf, 4 Granqvist, 5 Wendt
7 Rohdén, 6 Hiljemark, 8 Fransson, 11 Forsberg
9 Berg, 10 Guidetti
Citera
2016-09-05, 17:31
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Tror det svenska landslaget kommer gå in i en rätt spännande period där man trots spelarmaterialet ändå kommer få se en hel del fina matcher. Jag är faktiskt lite hypad och sugen på det svenska landslaget nu, var jag inte sen typ efter första EM där med Hamrén där luften gick ur mig efter hans fadäser och "roliga fotboll".
Citera
2016-09-05, 18:11
Medlem
De 4:a där bak är jag säker på kommer funka rätt bra, anfallet känns dock som våran akilleshäl, vem fan skall göra målen, Berg som behöver 10 chanser för varje mål eller Guidetti med sina meningslösa tjurrusningar.

Mittfältet är kanske den mest spännande lagdelen, där har vi ändå en del gubbar som man har vissa förhoppningar på.

Isaksson var ovärderlig.
Citera
2016-09-05, 18:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
De 4:a där bak är jag säker på kommer funka rätt bra, anfallet känns dock som våran akilleshäl, vem fan skall göra målen, Berg som behöver 10 chanser för varje mål eller Guidetti med sina meningslösa tjurrusningar.

Mittfältet är kanske den mest spännande lagdelen, där har vi ändå en del gubbar som man har vissa förhoppningar på.

Isaksson var ovärderlig.
Isaksson som tjoffade bollar upp på läktaren var och vartannat skott, som aldrig tog en straff i hela sin landslagskarriär (kanske hela proffskarriären klubblag inkluderat?), och som helt saknade pondus i luftrummet i HANS område.

Ingen kommer sakna honom, förvisso är Olsen ingen uppgradering, snarare +/- 0 typ, men Sverige har verkligen usla målvakter, så vad kan man göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in