2019-05-27, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Larsson är ju inte bara innermittfältare utan tar även en av platserna som ytter (det är ju bara Forsberg, Claesson och Durmaz som är uttagna bland yttrar). Således enbart JJ och Gurra som enbart är uttagna som städgummor, och att ha mer än ett alternativ är väl rimligt. Jag håller ändå med om att mittfältet känns väldigt defensivt balanserat, men samtidigt är det en bortamatch mot Spanien som hägrar...

Att ta ut Seb som ytter för att klämma in både JJ & Gurra och sedan ta Durmaz över Sema låter ju även det dumdristigt? Ta ut Gurra och ta in Sema då. Jag ser inte logiken i detta alls. Jag tycker förövrigt Seb är KANON som städgumma och väldigt limiterad som ytter. Såg man även tydligt under Hamrén t.e.x men även senare.

Jag håller med om att mer än 1 alternativ är alltid rimligt. Det är därför jag inte förstår mig på varför han tar ut 3 städgummer varav 1 kan vikariera som ytter istället för att ta in en bra spännande ytter som är tillgänglig och ta bort 1 städgumma? Det är väldigt konstigt tänk där. Vi har t.o.m andra bra yttrar förutom Sema som Eliasson eller Peterson. För det är ju en offensivare ytter till vänsterkanten som ska fyllas iom att Claesson/Durmaz är till högern. Om man nu inte tänkt ännu mer komplicerat och tagit ut Durmaz som vänsteralternativ och Seb bakom Claesson? Nej jag köper det inte alls personligen. Men det är inte mig Janne behöver övertyga så det spelar ju mindre roll haha.

Annars är jag helt med dig, jag gillar 2 gubbar per roll principen. Den är stabil och det är vad vi kört med hittils.
Citera
2019-05-27, 17:09
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
För det är ju en offensivare ytter till vänsterkanten som ska fyllas iom att Claesson/Durmaz är till högern.
Tror man kan räkna Durmaz till reserv för både Claesson och Forsberg. Eftersom Claesson funkar utmärkt på båda sidorna så kommer han byta kant och Durmaz hoppa in på högern.

Så är nog resonemanget i alla fall, kan hålla med om att balansen är lite off annars.. Eller kan man tänka lite 4-5-1 mot Spanien? Seb på högerkanten, Claesson som anfallare/offensiv mitt framför JJ/Ekdal? Omöjligt är det kanske inte..
Citera
2019-05-27, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Tror man kan räkna Durmaz till reserv för både Claesson och Forsberg. Eftersom Claesson funkar utmärkt på båda sidorna så kommer han byta kant och Durmaz hoppa in på högern.

Så är nog resonemanget i alla fall, kan hålla med om att balansen är lite off annars.. Eller kan man tänka lite 4-5-1 mot Spanien? Seb på högerkanten, Claesson som anfallare/offensiv mitt framför JJ/Ekdal? Omöjligt är det kanske inte..
Det är visserligen sant med Claesson men även där tycker jag det är onödigt komplicerat och defensivt uttaget då för då har man alltså hellre flyttat våran bästa lirare i Claesson till sin 2a bästa position ifall Forsberg skulle bli skadad(han har spelat ett tag nu, i bra form utan skador så ingen risk) och spela limiterade, åldrande Durmaz eller Seb istället för att bara ta in 1 av våra tillgängliga presterande offensiva yttrar bakom Forsberg och låta höger kanten vara och inte kalla in 3 städgummor?

Jag har så svårt att se varför detta är bästa alternativet faktiskt. Onödigt meckigt och defensivt.

Aja gjort är gjort. Jag får bita ihop och gnälla med knyten näve i fickan och hoppas detta inte blir trenden iaf
Citera
2019-05-27, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Av dessa är det bara Marcus Antonsson som är en konkurrent till Guidetti. Janne gillar kontinuitet och kör på Guidetti som sprider positiv energi till gruppen. Jag köper detta. Guidetti har dessutom kommit igång i La Liga med speltid och något mål efter petningen i mars. John är även bekant med den spanska fotbollen vilket blir ett plus i den tuffa bortamatchen mot Spanien.

Kommit igång med speltid hahahahahah? Du verkar inte ha någon koll överhuvudtaget
Citera
2019-05-27, 17:33
Bannlyst
Varför tar han inte ut Ken Sema eller Marcus Antonsson? Känns som janne inte är lika bra ´´polare´´ med Ken Sema som janne är med Gudetti. Tycker det är låg nivå att ta ut Guidetti när han petade honom senast... och sen sist har han inte fått mer speltid, nästan värre med speltid än före förra samlingen
Citera
2019-05-27, 18:14
Bannlyst
Om Watford-spelaren säger förbundskaptenen Janne Andersson:

- Ken saknas. Jag har haft ett snack med honom i dag och det var ett bra snack. Ken har haft en säsong som varit lite blandad. Det har blivit lite mindre speltid mot slutet. En del som vi värderar är speltiden. Tidigare har vi tagit ut nio eller tio mittfältare men den här gången har vi tagit ut åtta mittfältare. Den här gången är Ken inte med men han har alla möjligheter för att vara med framöver.

En del som vi värderar är speltiden? Jaha hur kan då Guidetti vara uttagen . Jaja tröttsamt Janne
Citera
2019-05-27, 18:26
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppbrorsan
Om Watford-spelaren säger förbundskaptenen Janne Andersson:

- Ken saknas. Jag har haft ett snack med honom i dag och det var ett bra snack. Ken har haft en säsong som varit lite blandad. Det har blivit lite mindre speltid mot slutet. En del som vi värderar är speltiden. Tidigare har vi tagit ut nio eller tio mittfältare men den här gången har vi tagit ut åtta mittfältare. Den här gången är Ken inte med men han har alla möjligheter för att vara med framöver.

En del som vi värderar är speltiden? Jaha hur kan då Guidetti vara uttagen . Jaja tröttsamt Janne
Guidetti sedan den senaste landslagsuttagningen där han nobbades spelat 7 matcher och gjort 2 mål. Detta i världens bästa liga. Guidetti är värd sin trupputtagning. Jämför detta med t ex Isaac Kiese Thelin som har stått för 0 matcher sedan samma marsuttagning. Janne vet även vad han får ut av John Guidetti till skillnad från Ken Sema som knappt har visat upp sig i landslagssammanhang.
Citera
2019-05-27, 18:57
Bannlyst
Citat:
Guidetti sedan den senaste landslagsuttagningen där han nobbades spelat 7 matcher och gjort 2 mål. Detta i världens bästa liga. Guidetti är värd sin trupputtagning. Jämför detta med t ex Isaac Kiese Thelin som har stått för 0 matcher sedan samma marsuttagning. Janne vet även vad han får ut av John Guidetti till skillnad från Ken Sema som knappt har visat upp sig i landslagssammanhang.

Spelat 7 matcher i la liga.. dom flesta är bara inhopp. Dom flesta är eniga att John inte passar i en landslagstrupp. Men han lär inte kunna glassa runt och bara nöja sig med bänken om han vill fortsätta i landslaget i framtiden.
Citera
2019-05-27, 19:34
Medlem
Readyfreddies avatar
Tycker man kunde krydda en trupp med en tillfälligt het allsvensk spelare när det inte finns några klart lysande förmågor ute i Europa. Hallenius tidigare, Jordan Larsson just nu.
Citera
2019-05-27, 19:34
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppbrorsan
Spelat 7 matcher i la liga.. dom flesta är bara inhopp. Dom flesta är eniga att John inte passar i en landslagstrupp. Men han lär inte kunna glassa runt och bara nöja sig med bänken om han vill fortsätta i landslaget i framtiden.
Visa mig en enda seriös tyckare som är tveksam till att John Guidetti är uttagen till denna landslagstrupp. Flashback-skribenter räknas inte.

Guidetti kommer hitta en ny lösning i sommar. Det kommer lossna för honom på klubblagsnivå igen snart. Hans landslagskarriär är knappast körd. Tvärtom har den snarare just börjat.
Citera
2019-05-27, 19:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Världens bästa liga? Vilken liga alla fyra finallagen i CL och EL?
Citera
2019-05-27, 19:55
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Världens bästa liga? Vilken liga alla fyra finallagen i CL och EL?
Jag använder mig av UEFA:s officiella ranking som källa: https://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/#/yr/2019
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in