Citat:
Larsson är ju inte bara innermittfältare utan tar även en av platserna som ytter (det är ju bara Forsberg, Claesson och Durmaz som är uttagna bland yttrar). Således enbart JJ och Gurra som enbart är uttagna som städgummor, och att ha mer än ett alternativ är väl rimligt. Jag håller ändå med om att mittfältet känns väldigt defensivt balanserat, men samtidigt är det en bortamatch mot Spanien som hägrar...
Att ta ut Seb som ytter för att klämma in både JJ & Gurra och sedan ta Durmaz över Sema låter ju även det dumdristigt? Ta ut Gurra och ta in Sema då. Jag ser inte logiken i detta alls. Jag tycker förövrigt Seb är KANON som städgumma och väldigt limiterad som ytter. Såg man även tydligt under Hamrén t.e.x men även senare.
Jag håller med om att mer än 1 alternativ är alltid rimligt. Det är därför jag inte förstår mig på varför han tar ut 3 städgummer varav 1 kan vikariera som ytter istället för att ta in en bra spännande ytter som är tillgänglig och ta bort 1 städgumma? Det är väldigt konstigt tänk där. Vi har t.o.m andra bra yttrar förutom Sema som Eliasson eller Peterson. För det är ju en offensivare ytter till vänsterkanten som ska fyllas iom att Claesson/Durmaz är till högern. Om man nu inte tänkt ännu mer komplicerat och tagit ut Durmaz som vänsteralternativ och Seb bakom Claesson? Nej jag köper det inte alls personligen. Men det är inte mig Janne behöver övertyga så det spelar ju mindre roll haha.
Annars är jag helt med dig, jag gillar 2 gubbar per roll principen. Den är stabil och det är vad vi kört med hittils.