2021-09-03, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Varför säga så när det inte stämmer? Jag såg inget av det under förra landslagssamlingen. Där var Zlatan tungan på vågen och den direkt avgörande faktorn att vi faktiskt fick håll på Georgien. Det är inte Hamrén som styr skutan längre och låter enskilda spelare styra laget. Det är Janne som gör det och alla ska rätta sig in i ledet. Om Janne anser att det är rätt att ha med Zlatan så är jag övertygad om att det är rätt beslut.

Zlatan skulle möjligtvis kunna vara inhoppare eller släpande forward, men jag vill inte att han ska utmana våra två anfallare på topp, ska vi kunna utmana större nationer så behöver vi fart i kontringspelet likt igår och en långsam 40 åring kommer enbart sabotera detta.
Citera
2021-09-03, 12:40
Medlem
MordFustangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tysklandsmatchen i 2013/14? står ännu högre i min bok.
Det var en fin match men frågan var nu när vi senast slog ett så bra motstånd.
Citera
2021-09-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MordFustang

Frankrike i kval till vm 2018 när toivonen sköt från halva plan.
Citera
2021-09-03, 13:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MordFustang
Af, fan. Glömde givetvis att den slutade 4-4...
Citera
2021-09-03, 14:15
Medlem
Kung_Ingentings avatar
https://footystats.org/international/spain-national-team-vs-sweden-national-team-h2h-stats#1200372

Dom som tänker att Sverige dominerade matchen igår får nog ta och tänka om lite. Vi spelade väldigt bra, använde våra styrkor på bästa sätt, men det var genom klassiskt lagspel, mycket kämpande och hjärta som vi vann. Och tur.
Citera
2021-09-03, 14:34
Medlem
MordFustangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Frankrike i kval till vm 2018 när toivonen sköt från halva plan.
Visst fan! Toivonen har stått för en hel del avgörande mål för oss när man tänker efter förövrigt.
Citera
2021-09-03, 14:59
Medlem
OvissFramtids avatar
Vilken grym match laget gör! Måste säga att jag blev förvånad över resultatet. Trodde tomrummet efter Berg, Larsson, Lustig osv med så mycket rutin skulle vara svårt att fylla men det är bara att konstatera att grabbarna på första bästa chans verkligen tar för sig och gör ett jättejobb. Av spelare som inte varit med jättemycket innan tycker jag man kan hylla Helander men också Krafth efter sina insatser. Otroligt viktigt för självförtroendet att i en sån här viktig match mot självaste Spanien täppa igen bakåt förutom ett insläppt mål. Krafth var visserligen lite skakig men han hade några fina moment. Lagets uppoffringar var dock mäkta imponerande.
Citera
2021-09-03, 15:11
Medlem
Sidleds Danne hade varit gjuten på Spaniens mittfält om han var spanjor och i sin prime..
Citera
2021-09-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Sidleds Danne hade varit gjuten på Spaniens mittfält om han var spanjor och i sin prime..

Sant. Sån jävla skitfotboll de spelar Spanien. De tror att fotboll är handboll.
Citera
2021-09-03, 17:12
Medlem
twoeggss avatar
Ryser när jag hör Janne Andersson säga att det finns många bra spelare i anfallet och att han gärna laborerar med Quaison och Zlatan.. Hoppas han kommer på bättre tankar. Nu efter Spanienmatchen vet vi vilka som ska spela från start
Citera
2021-09-03, 17:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Kan bara hålla med. Spela in VNL/Helander ordentligt nu. Det här var väl den helt ordinarie bästa elvan vi har (nu räknar jag inte in Zlatan), och den fungerade väldigt väl!

Ut med frk Olsson och in med Svanberg. Z ska vara så långt ifrån landslaget som möjligt. VNL/Helander är det bästa mittbacksparet.
Citera
2021-09-03, 17:58
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ut med frk Olsson och in med Svanberg. Z ska vara så långt ifrån landslaget som möjligt. VNL/Helander är det bästa mittbacksparet.

Nu vann man matchen men det är sjukligt hur dåligt frk Olsson kan spela i varje match och ändå vara den som blir först uttagen varje match.

All heder åt Janne. Har aldrig sett Sverige prestera såhär innan speciellt inte efter underläge. Vad hände liksom? Snabb replik och istället för att gräva ner sig så fortsatte man köra på och fucking vann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in