2013-08-12, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cudder
Halsti är finsk, idiot.

okej thern då. fruktansvärt spelskicklig. dessutom hal som en orm.
Citera
2013-08-12, 22:27
Medlem
Spinnacers avatar
In med Gerndt igen. Elmander och Toivonen har ju inte spelat match i sina klubblag på typ 1 år snart.
Citera
2013-08-12, 23:04
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
In med Gerndt igen. Elmander och Toivonen har ju inte spelat match i sina klubblag på typ 1 år snart.
Ola spelade i förrgår...
Citera
2013-08-13, 00:29
Medlem
anteri17s avatar
Hetsjakten på Ola har tagit fullkomligt löjliga proportioner. Många vill få det som en skandal att han ens är uttagen. Jävligt konstigt.

Visst, han har inte rosat marknaden i landslaget på sistone, framförallt målmässigt, men spelmässigt har det varit långt ifrån katastrof. Vad många inte ser är att han är väldigt bra kombinationssplare centralt med en för svensk standard väldigt fin touch i passning och mottagning. Han har varit en högt presterande kapten för ett bra europeiskt lag. Med en sån liten konkurrens bland forwards i Sverige, så är han given i en trupp.

Jag kan tänka mig att det är svårt att ha tålamod med en lite sämre presterande spelteknisk spelare, som dessutom är lång och man inte ser som en hårt arbetande forward. För mig borde Elmander vara betydligt mer sågad än Ola, som egentligen på det negativa kontot bara missat chanser.

Men det är lite så i Sverige. Hårt arbetande spelare uppskattas alltid. Jag vill se Ola och Z kombinera centralt, med fria positioner. Nu kommer säkert en stolle komma och säga att man måste ha en löpande forward om man har en mötande och mer fri forward bredvid/bakom. Det är fullkmoligt bullshit. Det finns så mycket myter och trångsynhet i svensk fotboll att man blir rädd. Med två spelskickliga forwards/tior så får man ett annorlunda spel. Svenska tränare(och framförallt pöbeln) är främmande för detta och litar på myten. Det räcker med att titta på vilka forwards Zlatan har spelat bäst med, där Cassano sticker ut allra mest. Det är inte nollbenta löpare han finner bäst samarbete med, det är liktänkande och spelmässigt skickliga när det gäller blick och en övergripande teknik.

Släpp sargen och spela Ola ihop med Zlatan. Och öppna era taktiska sinnen.
Senast redigerad av anteri17 2013-08-13 kl. 00:49.
Citera
2013-08-13, 01:01
Bannlyst
Ola har varit en sopa i landslaget under ett tiotal matcher nu. Hur många chanser ska han få tycker du anteri?
Citera
2013-08-13, 01:04
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Ola har varit en sopa i landslaget under ett tiotal matcher nu. Hur många chanser ska han få tycker du anteri?

Jag har väl redan beskrivit varför han ska få fortsatt förtroende.

Jag tycker också folk har tagit till gigantiska överdrifter gällande han spelmässiga nivå under de senaste landskamperna.
Citera
2013-08-13, 02:01
Medlem
Nu sist mot Färöarna så missade han visserligen för mycket men i spelet så var han en av planens bästa. Det finns ingen forward i Sverige som kan kombinera så fint med Zlatan. Elmander har varken tekniken eller blicken för spelet.

Toivonen får alldeles för mycket skit.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-08-13 kl. 02:04.
Citera
2013-08-13, 02:18
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Nu sist mot Färöarna så missade han visserligen för mycket men i spelet så var han en av planens bästa. Det finns ingen forward i Sverige som kan kombinera så fint med Zlatan. Elmander har varken tekniken eller blicken för spelet.

Toivonen får alldeles för mycket skit.

Kul att höra att du också tycker det. Du står högt i kurs hos mig, inte bara av detta.

Just det här nätta, smarta kombinationsspelet är så fint att se när Z och Toivonen hittar varandra. Det är den enda Z kan spela ett sånt spel med i landslaget.
Citera
2013-08-13, 02:22
Medlem
snillet_1s avatar
Problemet med Toivonen är hans ego. Det har varit en del inhopp där han varit alldeles för loj och mest lufsat omkring norr om mittcirkeln.

Sen är det visserligen sant att han kombinerar bra med Zlatan ibland men de söker också ofta samma yta vilket leder till att det inte riktigt blir någon "presence" i straffområdet.

Personligen tycker jag att S Larsson borde petas nästa match. Orkar inte mer av hans totalt meningslösa inlägg och sidledspassningar.
Citera
2013-08-13, 02:33
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Problemet med Toivonen är hans ego. Det har varit en del inhopp där han varit alldeles för loj och mest lufsat omkring norr om mittcirkeln.

Sen är det visserligen sant att han kombinerar bra med Zlatan ibland men de söker också ofta samma yta vilket leder till att det inte riktigt blir någon "presence" i straffområdet.

Personligen tycker jag att S Larsson borde petas nästa match. Orkar inte mer av hans totalt meningslösa inlägg och sidledspassningar.

Man luras av att han är lång. Det ser lite segt ut, samt att han har imagen av att vara lite laid-back.

Jag tycker inte det är fel att i viss mån överbelasta viss ytor. Jag tycker bara det är intressant. Vid kantlägen kommer ändå någon av de vara i boxen. Vid centrala kombinationsspel dem emellan så kommer det svenska spelet centreras med indragna yttrar. Dessutom vill jag ha Zlatan centralt.

Seb kan mycket väl bänkas. Dock gillar jag balansen med honom i laget. Lite mycket off med Zengin och Durmaz på kanterna, i ett redan obalanserat lag. Seb måste med sagt dock anpassa sitt spel. Han gör ju inte det han är bra nu, att ta smarta löpningar, och använda sin fot. Gör han det ska han spela, annars är jag tveksam.
Citera
2013-08-13, 02:35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Man luras av att han är lång. Det ser lite segt ut, samt att han har imagen av att vara lite laid-back.

Nej. Jag tycker att han har varit lat och visat fel attityd. Hans ego är ju välkänt.
Citera
2013-08-13, 02:38
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Nej. Jag tycker att han har varit lat och visat fel attityd. Hans ego är ju välkänt.

Det är möjligt. Jag tycker dock det förstärks en del med dels han spelstil, dels hans kroppsform. Ganska lik mig själv, och just samma sak har man ju fått en del skit för genom åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in