Citat:
Ursprungligen postat av
G-spottornado
Alaba är definitivt en av Bayerns viktigaste spelare. Given vänsterback och en av de som utvecklats mest i bundesliga den gångna säsongen. Mycket av Bayerns framgångar ligger i kantspelet där Lahm och Alaba kan räknas som lika viktiga som Ribéry och Müller/Robben.
Nu har du säkert inte ens sett Alaba spela, men han är sin generations bästa ytterback utan tvivel och kan även spela VM, DM, CM, COM. Enormt mångsidig talang och lär vara den viktigaste spelaren i det Österrikiska landslaget.
Ska man vara riktigt ärlig så har inte Bayern några "viktigaste spelare" egentligen, med undantag av Schweinsteiger och (enligt mig) Müller. Det har liksom varit orsaken till att det gått så bra detta år, en skada på någon är ingen katastrof. På varje position finns minst ett fullgott alternativ, för Alaba är det Badstuber eller Lahm, Contento räknar jag som lite sämre.
Men David A är första valet, visst har den kanten fungerat ypperligt denna säsong. Och visst har du rätt i det du skriver. Men nu kanske vi börjar att lämna trådens ämne.
Måste säga att jag håller med dem som känner sig lite tveksamma till Samba-Nisse. Vore det inte läge för någon yngre?