2013-06-06, 20:47
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Han gjorde ju ett par mål precis i början av Hamréns period. Ett ganska snyggt i krysset tror jag och ett chip-mål mot Finland i kvalet. Förutom målen så var han även väldigt "frejdig" på sin kant och sprang ifrån allt och alla, med bra inlägg dessutom. Sen försvann det där och han såg mer och mer tveksam ut på planen, troligtvis pga situationen i klubblaget.

Hur många dåliga landskamper har han gjort? Jag föredrar Kacaniklic, och har även alltid föredragit Chippen, men har aldrig sett Bajrami vara usel, åtminstone inte två matcher i rad. Nån skitmatch kan ju alla göra.

Det lilla vi fått se från Durmaz skulle Bajrami också kunna göra utan problem. Nu har jag dålig koll på honom, men har alltid fått intrycket av att en sån som Hamad varit bättre. Men ska bli intressant om folk berömmer Durmaz lika mycket efter att han fått fem-tio starter.
Citera
2013-06-06, 20:53
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Alaba är definitivt en av Bayerns viktigaste spelare. Given vänsterback och en av de som utvecklats mest i bundesliga den gångna säsongen. Mycket av Bayerns framgångar ligger i kantspelet där Lahm och Alaba kan räknas som lika viktiga som Ribéry och Müller/Robben.

Nu har du säkert inte ens sett Alaba spela, men han är sin generations bästa ytterback utan tvivel och kan även spela VM, DM, CM, COM. Enormt mångsidig talang och lär vara den viktigaste spelaren i det Österrikiska landslaget.

Ska man vara riktigt ärlig så har inte Bayern några "viktigaste spelare" egentligen, med undantag av Schweinsteiger och (enligt mig) Müller. Det har liksom varit orsaken till att det gått så bra detta år, en skada på någon är ingen katastrof. På varje position finns minst ett fullgott alternativ, för Alaba är det Badstuber eller Lahm, Contento räknar jag som lite sämre.

Men David A är första valet, visst har den kanten fungerat ypperligt denna säsong. Och visst har du rätt i det du skriver. Men nu kanske vi börjar att lämna trådens ämne.

Måste säga att jag håller med dem som känner sig lite tveksamma till Samba-Nisse. Vore det inte läge för någon yngre?
Citera
2013-06-06, 21:26
Bannlyst
Det blir förlust imorgon pågar. Börjar redan nu fundera på hur man ska hämta sig ifrån kallduschen.
Det kommer att bli tufft, men man ska inte förvänta sig något av landslaget, däremot EM 2016 ska bli kul.
Citera
2013-06-06, 21:38
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damanHJK
Det blir förlust imorgon pågar. Börjar redan nu fundera på hur man ska hämta sig ifrån kallduschen.
Det kommer att bli tufft, men man ska inte förvänta sig något av landslaget, däremot EM 2016 ska bli kul.
EM 2016?

När Ola Toivonen är våran bästa forward? Ser ju skitdåligt ut på utvecklingsfronten för svenska tallanger. VM 2014 hänger väl dem flesta gamlingar(Zlatan, Elmander, Källström mm) fortfarande med. Efter det kan en väldigt tung period komma för svensk landslagsfotboll om det fortsätter såhär.
Citera
2013-06-06, 21:42
Medlem
anteri17s avatar
Ola har snabbt blivit lite av ett hatobjekt för många i landslaget. Visst, han har inte presterat så värst bra på sistone, men han har en väldigt hög nivå i sig. Att folk kallar han träben är dock mer konstigt, då han har en riktigt bra touch. Hade han varit kort hade han varit mer gillad, med största sannolikhet.
Citera
2013-06-06, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
EM 2016?

När Ola Toivonen är våran bästa forward? Ser ju skitdåligt ut på utvecklingsfronten för svenska tallanger. VM 2014 hänger väl dem flesta gamlingar(Zlatan, Elmander, Källström mm) fortfarande med. Efter det kan en väldigt tung period komma för svensk landslagsfotboll om det fortsätter såhär.

Hur ser det ut på talangfronten egentligen? Man blir ju riktigt oroad när man ser åldern på nämnda herrar alla närmar sig eller är över 30 år. Snart har vi sämre landslag än vi har just nu och de är fan illa.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ola har snabbt blivit lite av ett hatobjekt för många i landslaget. Visst, han har inte presterat så värst bra på sistone, men han har en väldigt hög nivå i sig. Att folk kallar han träben är dock mer konstigt, då han har en riktigt bra touch. Hade han varit kort hade han varit mer gillad, med största sannolikhet.

Nja Ola har varit väldigt dålig i de senaste landskamperna så hatet är helt befogat.
Citera
2013-06-06, 21:46
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Nja Ola har varit väldigt dålig i de senaste landskamperna så hatet är helt befogat.

Jag skrev ju det

Däremot så är han otroligt given i en svensk landslagstrupp, och har i fler år levererat i PSV. Han är fortfarande hyfsat ung, och att lägga det hatet på honom känns lite fel.
Citera
2013-06-06, 21:52
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ola har snabbt blivit lite av ett hatobjekt för många i landslaget. Visst, han har inte presterat så värst bra på sistone, men han har en väldigt hög nivå i sig. Att folk kallar han träben är dock mer konstigt, då han har en riktigt bra touch.
Det är naturligt att kalla någon för träben när denna missar så många bra chanser. Han har gjort detta allt för många gånger i landslaget. Jag tycker att man kan förvänta sig mycket mer av en forward i sina avslut. Elmander går ljusår före, även i den formen han innehar nu.
Citat:
Hade han varit kort hade han varit mer gillad, med största sannolikhet.
Om han hade varit kort?
Vad skulle det ha spelat för roll? Är korta personer mer gillade av fotbollsfans eller vad är det du menar här?
Citera
2013-06-06, 21:55
Bannlyst
Citat:
Jag skrev ju det

Däremot så är han otroligt given i en svensk landslagstrupp, och har i fler år levererat i PSV. Han är fortfarande hyfsat ung, och att lägga det hatet på honom känns lite fel.

Han har sig själv och skylla spelar lojt och ser ut att vilja vara någon helt annanstans.

Citat:
Hade han varit kort hade han varit mer gillad, med största sannolikhet.

Citera
2013-06-06, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag har aldrig varit speciellt förtjust i honom, men vad baserar ni ert omdöme på? Vilka matcher har han sugit i? När var han i så fall bra?

Han inledde bra men dalade så fort han fick mindre och mindre speltid. Aldrig sagt han sugit i landslaget men i klubblaget har han blivit sämre och sämre. Beror nog mest på att han gick runt och trodde han var en ny världsstjärna sen kom verkligheten ikapp honom. Förvånar mig inte om han återfinns i Elfsborg snart. Antingen som lån eller permanent övergång.

Citat:
Jag skrev ju det

Så man ska basera på vad han gjort i PSV under åren och inte hans prestation i landslaget? 26 år är inte speciellt ung de heller.

De är inte precis som att vi flashbackare i fotbollsdelen har gått ihop i en pakt för att hata Ola, utan alla har ju sett hur han presterat i landslaget under senaste tiden.
Senast redigerad av Vagner.Love 2013-06-06 kl. 22:03.
Citera
2013-06-06, 22:01
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Det är naturligt att kalla någon för träben när denna missar så många bra chanser. Han har gjort detta allt för många gånger i landslaget. Jag tycker att man kan förvänta sig mycket mer av en forward i sina avslut. Elmander går ljusår före, även i den formen han innehar nu.

Om han hade varit kort?
Vad skulle det ha spelat för roll? Är korta personer mer gillade av fotbollsfans eller vad är det du menar här?

Träben är för mig snarare en definition på spelare som inte ens kan dämpa en cementsäck, och har en touch i passning, mottaggning och tillslag som är tekniskt odugligt. Där kan man verkligen inte klassa in Ola, även om jag håller med om att de senaste landskamperna har varit ganska dåliga och intetsägande.

Det verkar finnas en trend där många per automatik klassar en kort ytter som teknisk, medan en stor och central spelare är ett träben. Ganska löjligt att klassa in Ola i det facket.
Citera
2013-06-06, 22:10
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Så har Sveriges mittfält sett ut de fyra senaste landskamperna
6 februari: Sverige-Argentina 2-3
Sebastian Larsson, Anders Svensson, Kim Källström, Alexander Kacaniklic
22 mars: Sverige-Irland 0-0
Sebastian Larsson, Kim Källström, Rasmus Elm, Alexander Kacaniklic
26 mars: Slovakien-Sverige 0-0
Alexander Kacaniklic, Samuel Holmén, Anders Svensson, Erkan Zengin
1 juni: Sverige-Makedonien 1-0
Sebastian Larsson, Albin Ekdal, Kim Källström, Alexander Kacaniklic

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/bank/article16910639.ab

Rätt intressant att se hur Hamrén hattar med innermittfältet. Jag har också svårt att bestämma mig för vilket par jag skulle välja men Hamrén borde ha en klarare tanke än så där i sin roll. Sagt det förr och säger det igen: märkligt att Taco-Elm inte har testats. Svensson inger alltid förtroende för sin kamrat på planen och ser till att man har bra kontroll på passningsspelet. Tror Elm hade fått mer utrymme för sina längre passningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in