2013-03-18, 18:35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Wendt in istället för Olsson alltså. Skandal att han inte var med från början. Olsson spelar i ett bottenlag i engelska andradivisionen medan Wendt spelar i ett av de bättre lagen i Bundesliga med 1p till 4e-platsen...
Wendt har ju dessutom slagit sig in i truppen på ett väldigt starkt sätt och gjort det riktigt bra (inte lättaste platsen att ta i BMG om man säger så)

Är du allvarlig?

Visst kan man argumentera för att Wendt ska vara med i truppen men knappast på M Olssons bekostnad. Han har sedan han vann startplatsen på vänsterbacken varit en av landslagets jämnaste och bästa spelare. I mina ögon är han given.

Wendt var ju rätt kass i EL det jag såg.
Citera
2013-03-18, 18:37
Bannlyst
Citat:
Wendt in istället för Olsson alltså. Skandal att han inte var med från början. Olsson spelar i ett bottenlag i engelska andradivisionen medan Wendt spelar i ett av de bättre lagen i Bundesliga med 1p till 4e-platsen...
Wendt har ju dessutom slagit sig in i truppen på ett väldigt starkt sätt och gjort det riktigt bra (inte lättaste platsen att ta i BMG om man säger så)

Vilken bländande matematik... Spelar väl förfan ingen roll vilken liga de spelar i? Det enda som är relevant i sammanhanget är vem som är bäst.

Sista chansen för Wendt. Imponerar han inte nu är hans tid i landslaget över.
Citera
2013-03-18, 18:43
Bannlyst
Håller med ovanstående talare, Martin Olsson är framtiden inte Wendt. Wendt spelar dock i ett bättre lag i en mycket bättre liga.

Men Olsson är fortfarande bättre.
Så kan man säga, yngre också
Citera
2013-03-18, 18:47
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marathon
Guidetti spelar i dag återigen för City's b-lag och har precis gjort två mål.
Fan vad gött!
Citera
2013-03-18, 18:51
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Vilken bländande matematik... Spelar väl förfan ingen roll vilken liga de spelar i? Det enda som är relevant i sammanhanget är vem som är bäst.

Sista chansen för Wendt. Imponerar han inte nu är hans tid i landslaget över.

Jag säger inte att Wendt ska gå före Olsson alltid, men att han ska vara med i truppen. Olsson är väldigt bra, speciellt i landslaget. Men när Wendt spelar på en högre klubbnivå kommer vanan för spelare man möter vara annorlunda.
Dessutom tror jag väldigt få sett Wendt senaste året i BMG, han har imponerat stort.
Citera
2013-03-18, 18:53
Medlem
Datseyks avatar
Citat:
Jag säger inte att Wendt ska gå före Olsson alltid, men att han ska vara med i truppen. Olsson är väldigt bra, speciellt i landslaget. Men när Wendt spelar på en högre klubbnivå kommer vanan för spelare man möter vara annorlunda.
Dessutom tror jag väldigt få sett Wendt senaste året i BMG, han har imponerat stort.

Nja... Första året i BMG var inget vidare.
Citera
2013-03-18, 18:59
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datseyk
Nja... Första året i BMG var inget vidare.

Senaste året. Inte första året. Att han blev uttagen till landslaget under tiden då han knappt spelade i BMG tycker jag är kasst av Hamren. Det är som att vilja ha en vänsterback i dålig form.

Nu är det dock andra bullar och jag hoppas Wendt visar vad han gör varje vecka i Tyskland.
Citera
2013-03-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Är du allvarlig?

Visst kan man argumentera för att Wendt ska vara med i truppen men knappast på M Olssons bekostnad. Han har sedan han vann startplatsen på vänsterbacken varit en av landslagets jämnaste och bästa spelare. I mina ögon är han given.

Wendt var ju rätt kass i EL det jag såg.
Frågan är varför inte M Olsson får chansen på vänsterytterpositionen. Tror han skulle passa där.
Citera
2013-03-18, 19:26
Bannlyst
Kan man inte köra Wendt på högerbacken? Om Olsson varit frisk då.
Alla dagar i veckan hellre än lustig.

Visst hans offensiva kraft och inläggsfot kanske blir fel på fel kant men måste ju vara klasser bättre i försvars och positionsspel än Lustig..
Citera
2013-03-18, 19:35
Medlem
Varför vill så många ha Zlatan som nr 9:a igen? Han är ju betydligt mycket bättre och mer involverad i spelet i sin roll som nr 10:a. Han gör dessutom mer mål än tidigare.
Citera
2013-03-18, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Varför vill så många ha Zlatan som nr 9:a igen? Han är ju betydligt mycket bättre och mer involverad i spelet i sin roll som nr 10:a. Han gör dessutom mer mål än tidigare.

Ofattbart.. han ska ha en löpstark striker framför sig det borde inte ens vara diskuterbart.
Nu kanske Toivonen inte är det men fortfarande bättre att zlatan spelar 10:a
Citera
2013-03-18, 19:45
Medlem
motvalls avatar
Martin Olsson har blivit skadad och Oscar Wendt inkallats till truppen. Har fått en ledbandskada och blir borta några veckor.

Lite dråpligt med anledning av diskussionen här tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in