2013-06-06, 22:15
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/bank/article16910639.ab

Rätt intressant att se hur Hamrén hattar med innermittfältet. Jag har också svårt att bestämma mig för vilket par jag skulle välja men Hamrén borde ha en klarare tanke än så där i sin roll. Sagt det förr och säger det igen: märkligt att Taco-Elm inte har testats. Svensson inger alltid förtroende för sin kamrat på planen och ser till att man har bra kontroll på passningsspelet. Tror Elm hade fått mer utrymme för sina längre passningar.

Framförallt patetiskt att Wernblom får så mycket speltid.

Generellt så vore det ytterst intressant att se Ekdal tillsammans med Svensson, Kim eller Elm. Ekdal har ett rörligare spel och kompletterar den defensiva spelfördelaren väldigt bra. Skicklig med boll, men samtidigt klok att allt som oftast spela enkelt. Dessutom väldigt stark och KLOK i defensiven. Makedonien-matchen fick mig inte att ändra min tes.
Citera
2013-06-06, 22:28
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Hur ser det ut på talangfronten egentligen? Man blir ju riktigt oroad när man ser åldern på nämnda herrar alla närmar sig eller är över 30 år. Snart har vi sämre landslag än vi har just nu och de är fan illa.
Alltså back(Jansson mm) och innermittfältet(Hiljemark, Ekdal) är jag inte så oroad över. Däremot tillväxten för offensiva spelare som ska ersätta Zlatan, Elmander och kanske även Seb som med lite otur kan pika nu. Kan jag inte komma på en enda spelare i dagsläget som har en bra potential till att ersätta dessa. Vad har vi tillexempel i dagsläget bakom Ibra(31 år), Elmander(32 år), Ola Toivonen(snart 27 år) och Tobias Hysen(31 år) på forwardsfronten?

Spelare som Mervan Celik, Rasmus Jönsson och Guidetti har jag egentligen ganska små förhoppningar på. Någon får gärna hjälpa mig med att hitta en enda ung offensiv svensk spelare som har stor potential till att bli något bra. För att vi på allvar ska kunna utmana större lag krävs det att vi har inviduellt skickliga spelare. Det är världsspelare jag snackar om.

Möjligen att Kaca kan komma att utveckla sig och bli en ganska bra och internationellt respekterad spelare. Men vi behöver mer unga spelare av den kalibern likt honom med bra potential inom sig. Rättare sagt 3 stycken till för att åtminstone kunna fylla en svensk startelva.
Citera
2013-06-07, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Alaba är definitivt en av Bayerns viktigaste spelare. Given vänsterback och en av de som utvecklats mest i bundesliga den gångna säsongen. Mycket av Bayerns framgångar ligger i kantspelet där Lahm och Alaba kan räknas som lika viktiga som Ribéry och Müller/Robben.

Nu har du säkert inte ens sett Alaba spela, men han är sin generations bästa ytterback utan tvivel och kan även spela VM, DM, CM, COM. Enormt mångsidig talang och lär vara den viktigaste spelaren i det Österrikiska landslaget.

Nej, knappast! För att han ska kvala in som en av de viktigaste spelarna i Bayern så får man ju slänga in åtminstone en 6-7 namn i den termen. Spelar väl ingen roll hur mycket potential grabben har eller hur snabbt han utvecklas, i dagsläget ingår han ändå inte i Bayerns innersta stomme. Att du dessutom säger att han "kan räknas som lika viktig som Robben" bevisar ju hur oinsatt du verkligen är. Du gör bort dig! Tror du Robben kommer få spela mycket för Bayern säsongen 13/14?
Citera
2013-06-07, 00:20
Medlem
NoTruces avatar
Vad fan hände med Martin Olsson? Jag minns honom som en stabil vänsterback, är det inte bättre att slänga in honom än NEJ?
Citera
2013-06-07, 00:37
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vad fan hände med Martin Olsson? Jag minns honom som en stabil vänsterback, är det inte bättre att slänga in honom än NEJ?

Skadad.
Citera
2013-06-07, 00:42
Medlem
Jag är oerhört orolig inför morgondagen, men det är dags att bekänna färg. Efter den usla insatsen mot Irland ska vi ju naturligtvis plocka tre pinnar, annars har vi inget att göra i Brasilien oavsett.

Jag tror på vinst. En ganska klar sådan. Vad tror ni?
Citera
2013-06-07, 00:42
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edyll
Nej, knappast! För att han ska kvala in som en av de viktigaste spelarna i Bayern så får man ju slänga in åtminstone en 6-7 namn i den termen. Spelar väl ingen roll hur mycket potential grabben har eller hur snabbt han utvecklas, i dagsläget ingår han ändå inte i Bayerns innersta stomme. Att du dessutom säger att han "kan räknas som lika viktig som Robben" bevisar ju hur oinsatt du verkligen är. Du gör bort dig! Tror du Robben kommer få spela mycket för Bayern säsongen 13/14?

Vad fan spelar det för roll?? Alaba är en jävligt duktig spelare..oavsett...Landslaget bär han nästan helt på sina axlar. Österrike blir en klass bättre med honom som nav på mittfältet än utan honom..
Citera
2013-06-07, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Vad fan spelar det för roll?? Alaba är en jävligt duktig spelare..oavsett...Landslaget bär han nästan helt på sina axlar. Österrike blir en klass bättre med honom som nav på mittfältet än utan honom..

Absolut, han är mångsidig och en hårt arbetande spelare med fantastik potential. En tillgång för samtliga toppklubbar.

...men nu var det inte riktigt de vi diskuterad
Citera
2013-06-07, 01:22
Medlem
Alaba är en viktig spelare för Bayern. Utan någon som tar såna löpningar och är så delaktig i press-spelet som han så hade inte spelare som Robben kunnat briljera och tillåtas vara kreativ.

När ska folk förstå att det finns "viktiga" spelare i varje lagdel och att fotboll är en lagsport?

Man kan inte jämföra en forward med en back. Dom är viktiga i olika delar av spelet som kallas fotboll.
Citera
2013-06-07, 02:23
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Spelare som Mervan Celik, Rasmus Jönsson och Guidetti har jag egentligen ganska små förhoppningar på. Någon får gärna hjälpa mig med att hitta en enda ung offensiv svensk spelare som har stor potential till att bli något bra. För att vi på allvar ska kunna utmana större lag krävs det att vi har inviduellt skickliga spelare. Det är världsspelare jag snackar om.

Hrgota känns väl som ett givet namn att slänga ur sig. Sen vet jag inte riktigt hur bra Ishak kan bli, men dom gånger jag sett honom i u21 har han varit bra.
Några världsspelare är det väl inte tal om, men det kan man väl inte räkna med att Sverige ska ha.

Ra-ja-lak-so?
Citera
2013-06-07, 04:27
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservator
Jag är oerhört orolig inför morgondagen, men det är dags att bekänna färg. Efter den usla insatsen mot Irland ska vi ju naturligtvis plocka tre pinnar, annars har vi inget att göra i Brasilien oavsett.

Jag tror på vinst. En ganska klar sådan. Vad tror ni?

En ganska klar vinst? Fixar man 0-0 på hemmaplan mot Irland så tar man inga klara vinster på bortaplan mot Österrike.
Citera
2013-06-07, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
En ganska klar vinst? Fixar man 0-0 på hemmaplan mot Irland så tar man inga klara vinster på bortaplan mot Österrike.

Nu är det ju inte så att Irland är ett dåligt lag heller. De irländska gossarna är jäkligt bra på bortaplan, det var ett tag sedan dem förlorade. Tror att det är 15 raka utan förlust från ett lag som var en hands från VM-10 och samma lag var i EM-12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in