Citat:
Jag hatar inte engelsk fotboll, min poäng är att bara för att man spelar i PL är man inte en bra spelare. ALLA i Wales och Skottlands landslag spelar i PL, ändå förlorade Wales med 6-0 mot Serbien och förlorar majoriteten av deras matcher och samma för Skottland. Det är ordinarie PL spelare som ändå förlorar mot länder som Makedonien. Det bevisar ju liksom att det finns gott om usla spelare i PL, som Jonas Olsson.
Skottlands landslag med 11 spelare i PL lyckas att förlora mot stornationer som Makedonien, hur är det möjligt? De har ju 11 spelare i PL och är därför bra spelare...
Sanningen är att spelare i Hull och liknande lag suger helt enkelt.
Idioter som du verkar tro att om man spelar i PL är man världsklass, du får gärna förklara den usla nivån på Irlands, Skottlands och Wales landslag och varför dessa länder nästan aldrig går till EM eller VM? De borde väl enkelt kunna slå länder där ingen spelar i England? Men det kan de ju inte. Vad det bevisar är att det finns många spelare i PL som inte alls är bra spelare internationellt.
Skottlands landslag med 11 spelare i PL lyckas att förlora mot stornationer som Makedonien, hur är det möjligt? De har ju 11 spelare i PL och är därför bra spelare...
Sanningen är att spelare i Hull och liknande lag suger helt enkelt.Idioter som du verkar tro att om man spelar i PL är man världsklass, du får gärna förklara den usla nivån på Irlands, Skottlands och Wales landslag och varför dessa länder nästan aldrig går till EM eller VM? De borde väl enkelt kunna slå länder där ingen spelar i England? Men det kan de ju inte. Vad det bevisar är att det finns många spelare i PL som inte alls är bra spelare internationellt.
Jag har inte sagt någonstans att man är bra för att man spelar i PL. men har man sett Olsson spela i PL så kan man inte den uppfattningen du har. Antingen har man inte sett hinom spela eller så har man så förstår man sig inte på fotboll.
Elmander nästan alltid bra i landslaget likaså Svensson. Olsson värdelös i landslaget nästan alltid bra i klubblaget. Rätt så enkelt. Gör inte Olsson till en kass spelare.
Vårt bästa resultat i modern tid är väl 94 och då spelade vi den sämsta fotbollen (rent estetiskt) som ett svenskt landslag någonsin har spelat. Skulle du titta på hela matcherna idag skulle du somna. Men krönikan har ju fått folk att tro att Sverige spelade bländande fotboll.