2011-09-04, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Tyvärr är han ju för dålig när han inte är i hundraprocentig form. Han gör misstag som han, tillsammans med Kim och någon till, är ganska ensam om i landslaget. Vill man styra spelet är det viktigt att ha spelare som löper mycket och är trygga med bollen. Zlatan är en spelare som, oavsett vad han själv tycker, skulle göra bättre ifrån sig om Sverige spelade mer på chans med långa bollar. Får han bollen hyfsat i närheten kan han ju fortfarande med hjälp av sin styrka suga åt sig en och annan och sedan hitta fram till löpstarka spelare runt omkring. Han klarar däremot inte av att spela i ett bollägande lag, om han inte är så spelsugen som han var i sina första landskamper efter att Hamrén tillträtt.

Det är ju inte första gången du häver ur dig lögner och annat. Milan var det mest bollägande laget i Serie A och vad jag vet var Zlatan Milans bästa spelare under den gångna säsongen.

När Milan faktiskt inte ägde boll och blev utspelade på mitten så hade Zlatan och Pato svårt att göra något mot skitlag som Tottenham vilket säger en del.
Citera
2011-09-04, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Det är ju inte första gången du häver ur dig lögner och annat. Milan var det mest bollägande laget i Serie A och vad jag vet var Zlatan Milans bästa spelare under den gångna säsongen.

När Milan faktiskt inte ägde boll och blev utspelade på mitten så hade Zlatan och Pato svårt att göra något mot skitlag som Tottenham vilket säger en del.
Tyst
Citera
2011-09-04, 14:14
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Milan ägde så vitt jag vet bollen ännu mer de matcher Zlatan inte var med. Det var i vilket fall inte Zlatan som var orsaken till att man ägde bollen mest, utan man gjorde det i så fall trots att Zlatan var med. Pato, Robinho och Cassano är alla bättre bollinnehavsspelare än Zlatan.

Ju större bollinnehav desto mer boll får Zlatan och iom det större chans att han gör mål, vilket tydligen räcker för att folk ska vara nöjda med honom. Att kräva att Zlatan själv bidrar till bollinnehavet kanske inte behövs i Milan, men i Sverige gör det nog det, om man ska lyckas äga bollen i europeisk konkurrens. Annars kan man som sagt koncentrera sig fullt ut på försvarsspelet, och sedan försöka få bollen i närheten av Zlatan för att se om han kan hitta på något genialiskt.
Citera
2011-09-04, 14:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det spelar ingen roll hur bra Ibra är i Milan, i landslaget knyter det sig varenda gång. Ungern-matchen var faktiskt en av de sämsta han har gjort på länge. Och nästa helg kommer vi att få se honom dominera och spela genialt i Serie A, som vanligt... allt sitter i huvet på den långe skåne-bosniern. Liksom, i något mindre utsträckning, på Kim Källström. Landslaget är ett spöke för dem. Skrev ett långt inlägg tidigare om anledningen till detta, dvs att de är i perfekt ålder för att ha 1994-bronset hängande över sig som ett ouppnåeligt mål, och jag tror det har en avgörande betydelse... Ibra och Kim satt hemma i soffan som 13, 14-åringar och såg Brolin & co bli större än Gud i Sverige. Sånt sätter sina spår.

Därför tror jag inte heller att det kommer att bli ordning på torpet innan Ibra, och kanske även Källström, lämnat landslaget.

- F.G
Citera
2011-09-04, 15:09
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Därför tror jag inte heller att det kommer att bli ordning på torpet innan Ibra, och kanske även Källström, lämnat landslaget.

- F.G

Det har jag länge trott också, iaf när det gäller Zlatan.
Citera
2011-09-04, 15:17
Medlem
Jaxxxs avatar
Problemet med Zlatan i landslaget är att han är opetbar. Mot Ungern senast var han kass, men tränaren kan/vågar inte byta ut honom. Att en spelare har en sådan ställning i ett landslag är inte bra och kommer konstant att skapa problem.
Citera
2011-09-04, 15:19
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Det spelar ingen roll hur bra Ibra är i Milan, i landslaget knyter det sig varenda gång. Ungern-matchen var faktiskt en av de sämsta han har gjort på länge. Och nästa helg kommer vi att få se honom dominera och spela genialt i Serie A, som vanligt... allt sitter i huvet på den långe skåne-bosniern. Liksom, i något mindre utsträckning, på Kim Källström. Landslaget är ett spöke för dem. Skrev ett långt inlägg tidigare om anledningen till detta, dvs att de är i perfekt ålder för att ha 1994-bronset hängande över sig som ett ouppnåeligt mål, och jag tror det har en avgörande betydelse... Ibra och Kim satt hemma i soffan som 13, 14-åringar och såg Brolin & co bli större än Gud i Sverige. Sånt sätter sina spår.

- F.G

Möjligt att du har en poäng där, men framförallt är både Ibra och Kim en typ av spelare som passat bättre i ett Real Madrid än i ett Barcelona, till skillnad från spelare som Taco Svensson, Rasmus Elm eller Henke Larsson. När Hamrén försöker införa ett spel som mer liknar det Barcelona spelar passar dessa spelare sämre (även Lagerbäck vägde ju över mot ett sånt här spel mer och mer mot slutet). Dessutom är denna typ av spelare, som blandar och ger, lättare att kritisera när det går dåligt.

Jag är förresten tveksam till att Ibra bryr sig särskilt mycket om VM 94?
Citera
2011-09-04, 16:21
Medlem
Citat:

- F.G
Oavsett, Sveriges landslag håller inte riktigt klass nog att kunna rata de enda spelare vi har som presterar på internationell nivå. Hade vi varit Spanien eller Holland kunde man ha diskuterat om Zlatan skulle spela eller inte, men vi är en jävla blåbärsnation och ska vara tacksamma för att vi har någon som kan mäta sig med etablerat motstånd.

Denna diskussion är meningslös.
Citera
2011-09-04, 16:27
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spottet
Oavsett, Sveriges landslag håller inte riktigt klass nog att kunna rata de enda spelare vi har som presterar på internationell nivå. Hade vi varit Spanien eller Holland kunde man ha diskuterat om Zlatan skulle spela eller inte, men vi är en jävla blåbärsnation och ska vara tacksamma för att vi har någon som kan mäta sig med etablerat motstånd.

Denna diskussion är meningslös.

Någon jävla blåbärsnation är vi dock inte.
Citera
2011-09-04, 16:29
Bannlyst
Sverige är ett helt okej landslag. Vi har spelare ute i Europa som presterar någorlunda och sen har vi den här Zlatan som är en superstjärna i Italien. Mer kan man inte begära.
Citera
2011-09-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Någon jävla blåbärsnation är vi dock inte.
Nej, jag är lite upprörd sedan i fredags. Men vi är mera likt San Marino än Holland.
Citera
2011-09-04, 16:39
Medlem
Citat:
Sverige är ett helt okej landslag. Vi har spelare ute i Europa som presterar någorlunda och sen har vi den här Zlatan som är en superstjärna i Italien. Mer kan man inte begära.
Jo, man kan begära att vi ska spela efter förmåga och inte göra bort oss mot bättre motstånd. Jag saknar fan Lasse. Hamrén har lurat i småkillarna att man är Maradona bara man tror att man är Maradona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in