2013-06-06, 18:39
Medlem
Ifall någon bryr sig så kvitterade nyss Sam Larsson till 2-2 mot Schweiz (u21)

EDIT: Och Dardan gjorde nyss 3-2. Dardan av alla spelare.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-06-06 kl. 18:46.
Citera
2013-06-06, 18:42
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag har aldrig hört talas om Erdin Demir och han verkar inte vara ordinarie i norska ligan heller.

Nja, du hyllar ju jämt spelare från turkiska ligan och ropar efter de samma konstant. Trots att en sådan som Holmén visat sig överflödig i lanslaget.
Demir har gjort två A-landskamper och du har aldrig hört talas om honom? Bra koll där.
Att jag vill se spelare från turkiska ligan kan väl inte jag rå för? Hade vi haft spelare från Ligue 1 som gjort lika bra ifrån sig där hade jag ropat efter Ligue 1-spelare. Det känns som att du hakat upp dig på turkar och Turkiet.
Citera
2013-06-06, 18:50
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan

Edit:
Problemet med Zengin/Durmaz är att man får för mycket Bajrami vibbar av dem. Egoistiska, dem skiter egentligen i hur det går för laget, bara dem får skina.

Lite så. Durmaz har spelat för lite för att man ska kunna göra en bedömning men Zengin känns rätt mycket yta och lite innehåll. Ett par snygga finter hit och dit. Dock en bra klack senast.

Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Demir har gjort två A-landskamper och du har aldrig hört talas om honom? Bra koll där.
Att jag vill se spelare från turkiska ligan kan väl inte jag rå för? Hade vi haft spelare från Ligue 1 som gjort lika bra ifrån sig där hade jag ropat efter Ligue 1-spelare. Det känns som att du hakat upp dig på turkar och Turkiet.

Jag har aldrig lyft fram spelare från turkiska ligan, så nej. Nog om det nu.
Citera
2013-06-06, 18:52
Bannlyst
Citat:
Lite så. Durmaz har spelat för lite för att man ska kunna göra en bedömning men Zengin känns rätt mycket yta och lite innehåll. Ett par snygga finter hit och dit. Dock en bra klack senast.

Durmaz är riktigt bra och borde få fler chanser, betydligt bättre än Bajrami. Han kan ändra matchbilden helt och har bra speluppfattning.

Zengin kan jag inte bedöma, tycker han varit osynlig de gånger jag sett han men klacken var bra som sagt.
Citera
2013-06-06, 18:56
Medlem
chran508s avatar
Citat:

Det var inte det jag menade. Det känns helt enkelt som att den enda anledningen till att du är tveksam till dessa spelare är att de spelar i turkiska ligan och ej har svenska namn. Durmaz såg man direkt gjorde skillnad mot Makedonien med sin snabbhet och bollkontroll. Mot en trött backlinje är det guld att ha på bänken för att slänga in sista 15. Synd att han inte heter Svensson i efternamn, eller hur?

Och återigen, jag hade ropat lika mycket efter dessa herrar även om de spelat i Frankrike, Holland, Tyskland etc.
Citera
2013-06-06, 18:58
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Durmaz är riktigt bra och borde få fler chanser, betydligt bättre än Bajrami. Han kan ändra matchbilden helt och har bra speluppfattning.

Zengin kan jag inte bedöma, tycker han varit osynlig de gånger jag sett han men klacken var bra som sagt.
Även Bajrami var bra en gång i tiden, i början på Hamréns period. Sen har det gått utför, snabbt.
Citera
2013-06-06, 19:00
Bannlyst
Citat:
Även Bajrami var bra en gång i tiden, i början på Hamréns period. Sen har det gått utför, snabbt.

Bajrami trodde han var the shit efter 21 matcher varav många inhopp i Twente och trodde han skulle till en bättre klubb efter det. Fick knappt spela säsong 2 och blev sen utlånad till Monaco och petad till Monaco 2 haha. Så det är främst bristen på speltid som gjort att Bajrami suger nu.

Bajrami svävade iväg, Durmaz har fötterna på jorden och får speltid.
Citera
2013-06-06, 19:24
Medlem
Citat:
Alla ordinarie i ett lag är ju att ses som viktiga på ett eller flera sätt. Och i ett lag som bygger mycket av sitt spel via kanterna får nog ytterbackarna ses som väldigt viktiga.

Men är du trött? Alaba är inte "en av Bayern Munchens viktigaste spelare". Att du ens försöker.
Citera
2013-06-06, 19:56
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edyll
Men är du trött? Alaba är inte "en av Bayern Munchens viktigaste spelare". Att du ens försöker.
Jag har egentligen aldrig påstått det. Originalpåståendet kom från en annan användare. Jag försökte bara argumentera för hur man kan komma fram till en sådan slutsats.
Citera
2013-06-06, 19:59
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Bajrami trodde han var the shit efter 21 matcher varav många inhopp i Twente och trodde han skulle till en bättre klubb efter det. Fick knappt spela säsong 2 och blev sen utlånad till Monaco och petad till Monaco 2 haha. Så det är främst bristen på speltid som gjort att Bajrami suger nu.

Bajrami svävade iväg, Durmaz har fötterna på jorden och får speltid.

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i honom, men vad baserar ni ert omdöme på? Vilka matcher har han sugit i? När var han i så fall bra?
Citera
2013-06-06, 20:33
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag har aldrig varit speciellt förtjust i honom, men vad baserar ni ert omdöme på? Vilka matcher har han sugit i? När var han i så fall bra?
Han gjorde ju ett par mål precis i början av Hamréns period. Ett ganska snyggt i krysset tror jag och ett chip-mål mot Finland i kvalet. Förutom målen så var han även väldigt "frejdig" på sin kant och sprang ifrån allt och alla, med bra inlägg dessutom. Sen försvann det där och han såg mer och mer tveksam ut på planen, troligtvis pga situationen i klubblaget.
Citera
2013-06-06, 20:41
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edyll

Alaba är definitivt en av Bayerns viktigaste spelare. Given vänsterback och en av de som utvecklats mest i bundesliga den gångna säsongen. Mycket av Bayerns framgångar ligger i kantspelet där Lahm och Alaba kan räknas som lika viktiga som Ribéry och Müller/Robben.

Nu har du säkert inte ens sett Alaba spela, men han är sin generations bästa ytterback utan tvivel och kan även spela VM, DM, CM, COM. Enormt mångsidig talang och lär vara den viktigaste spelaren i det Österrikiska landslaget.

Låg och kollade på Sverige - Schweiz u21 och efter 65~ minuter, vid ställningen 0-2, slumrade jag till... vaknade när sändningen var över och hade missat 3 mål.

Hiljemark gjorde tydligen ett mål. Bäste svensk på plan under de 65 minuterna jag såg, tror att han kommer utvecklas som fan i PSV, speciellt nu när van Bommel lägger skorna på hyllan och Strootman troligen flyttar. Synd att han spelar på det centrala mittfältet, där vi redan har fullt med kompetenta(på pappret, åtminstone) spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in