2021-12-09, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vet precis vad det är. Kan vi sluta kasta skit på varandra nu? Det tillför ingenting till tråden.

okej! =D
Citera
2021-12-09, 13:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Jasså? Du kanske har missat att influensa är en av våra vanligaste dödsorsaker?

Det som våldtar hela världen, är ni provaxxare, som pissar på era medmänniskor bara för att dem inte tycker som er.

Det som våldtar hela världen, är människor som er, som inte står upp för mänskliga rättigheter bara för att pappa staten har gjort er till ”de utvalda”.

Men ni är för blinda för att se det.

Det finns vaccin mot influensa men det är bara 50-60% av gamlingarna som tar det, då får man skylla sig själv lite.

Förra våren var det ni som våldtog pensionärernas frihet som var tvungna att låsa in sig för att ni skulle få härja fritt, nu är det er tur. Karma kallas det.
Citera
2021-12-09, 13:49
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Så man får inte klaga innan man sitter i transport till lägret?
Det är förstått.

Lol! Det blir inga SARS-COV2 läger i Sverige! De politiker som, nu sitter vid makten här lyssnar och litar på Folkhälsomyndigheten och följer dess rekommendationer och begäran.

Blev det inte ens hårda tag våren 2020 och vintern 2020/2021 så lär det inte bli det nu heller, speciellt som vi har vaccinen och nya mediciner som är på ingång.

Men jag kan hålla med om att det är chockande vilka friheter politiker tar sig utomlands och deras folks vilja att följa dem, utan större protester.

Så än en gång: Skratta dig lycklig över Folkhälsomyndigheten och Sveriges, nuvarande regering. För vad Kristersson, Åkesson och Bush kan tänka ta sig till för att framstå som "handlingskraftiga", törs jag inte ens tänka på!
Senast redigerad av Ola Schubert 2021-12-09 kl. 14:19.
Citera
2021-12-09, 13:50
Medlem
Undrar hur många som hålls vid liv av medicin om man räknar in allt från lyckopiller till hjärtmedicin.

Verkar inte alls ovanligt att äldre tar tiotalet olika mediciner dagligen.

Öka på med en vaccinspruta i månaden för de levnadsodugliga så kan vi andra som går på bröd å vatten lämnas ifred
Citera
2021-12-09, 13:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det finns miljarder asiater som använder munskydd, de är inga gnällspikar som ni. Titta exempelvis på Japan där alla använder det, i princip noll smitta. Kan vara en kombination av god vaccintäckning och munskydd.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/japan/
Jag försöker igen:

Vilken är effekten av allmänt munskyddskrav på nivån och mångfalden av florerande virus och bakterier?

Min andra fråga:
Vad blir effekten av en tillfälligt sterilare miljö?

Själv lutar jag starkt åt att Tegnell hade rätt;
En minskad generell smittspridning riskerar att ge befolkningen ett sämre försvar mot olika virus och bakterier vi har i vår normala miljö, och särskilt hos barn kan det få verkligt oönskade effekter. Jag vill mena att de ökade icke covidrelaterade sjukhusinläggningar vi såg tidigare i höstas vid lyftande av restriktioner var en följd av detta.

Frågan jag ställde var alltså inte "vilken effekt har munskydd på smittspridning av covid-19".
Citera
Medlem
Ser att tiden mellan dos 3 och dos 4 förkortas.
Uppenbarligen redan vedertaget att det ska vara minst 4 doser, var väl 2 för inte så länge sen
Tid mellan dos 2 och 3 i UK är nu från 3 månader, ska vi gissa att vi kommer hamna där för avstånd dos 3 till 4 oxå?

Ser också att vi klubbat igenom förlängning av pandemilagen.
Hand upp den som tror politiker någonsin kommer släppa denna nya makt.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Precis så.
Frugan är utbildad och jobbat i många år som anestesisköterska och medverkat vid många operationer.
Betydligt säkrare källa än en stackare här som har ångest för allt med covid.

Jag har också varit gift med en sådan. Förstår inte hur man kan käbbla om saker man inte har en susning om?
Citera
2021-12-09, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Samma saker som nu finns i rapporter var inga nyheter för 30 år sedan om munskydd och ingick i deras litteratur då.
Risk för svamp i munhåla. Risk för bakterier om munskyddet inte hanteras på rätt sätt osv.
Du och din fru bör uppenbarligen läsa den senaste studien som det länkades till tidigare. Munskydd har betydligt fler nackdelar än dd du drar upp!
Citera
2021-12-09, 13:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Lol! Det blir inga SARS-COV2 i Sverige! De politiker som, nu sitter vid makten här lyssnar och litar på Folkhälsomyndigheten och följer dess rekommendationer och begäran.

Blev det inte ens hårda tag våren 2020 och vintern 2020/2021 så lär det inte bli det nu heller, speciellt som vi har vaccinen och nya mediciner som är på ingång.

Men jag kan hålla med om att det är chockande vilka friheter politiker tar sig utomlands och deras folks vilja att följa dem, utan större protester.

Så än en gång: Skratta dig lycklig över Folkhälsomyndigheten och Sveriges, nuvarande regering. För vad Kristersson, Åkesson och Bush kan tänka ta sig till för att framstå som "handlingskraftiga", törs jag inte ens tänka på!
Håller med och överväger faktiskt en röst på S, vilket var en total omöjlighet 2018. Fast jag måste tillstå att Maggans nya linje är en aning oroväckande.
Citera
2021-12-09, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Lol! Det blir inga SARS-COV2 i Sverige! De politiker som, nu sitter vid makten här lyssnar och litar på Folkhälsomyndigheten och följer dess rekommendationer och begäran.

Tegmark på FHM stod tidigare och sa att barn har nytta av naturlig infektion eller liknande i början av pandemin.
Samma Tegmark står numera och tokljuger om hur smittan sprids.
Så sätt inte dina förhoppningar til FHM.
Senast redigerad av taenok 2021-12-09 kl. 13:56.
Citera
2021-12-09, 13:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag försöker igen:

Vilken är effekten av allmänt munskyddskrav på nivån och mångfalden av florerande virus och bakterier?

Min andra fråga:
Vad blir effekten av en tillfälligt sterilare miljö?

Själv lutar jag starkt åt att Tegnell hade rätt;
En minskad generell smittspridning riskerar att ge befolkningen ett sämre försvar mot olika virus och bakterier vi har i vår normala miljö, och särskilt hos barn kan det få verkligt oönskade effekter. Jag vill mena att de ökade icke covidrelaterade sjukhusinläggningar vi såg tidigare i höstas vid lyftande av restriktioner var en följd av detta.

Frågan jag ställde var alltså inte "vilken effekt har munskydd på smittspridning av covid-19".

På fråga ett svarar jag att man troligtvis även ser en minskning av andra virussjukdomar och bakteriesjukdomar.

På fråga två svarar jag att det kan du fråga kirurger och anestesipersonal om, jag tror de skulle svara att patienten överlever och i vårt fall då våra medmänniskor.
Citera
2021-12-09, 13:57
Medlem
Citat:
Det finns miljarder asiater som använder munskydd, de är inga gnällspikar som ni. Titta exempelvis på Japan där alla använder det, i princip noll smitta. Kan vara en kombination av god vaccintäckning och munskydd.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/japan/
Noll smitta i Japan? De hade ju stora coronautbrott tidigt och har nu ftill stor del lockimmunitet. Plus faktumet att japaner generellt lever väldigt hälsosamt! Vilket gör att de inte drabbas så hårt vid influensor ich förkylningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in