Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Jag diskuterar inte en rapport. Det vi diskuterade var ditt påstående att brittisk statistik bevisar nytta vs risk.
Ja, det gör det tydligt. Och rapporten du tog ditt påstående ifrån
Återigen
Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Edit;
Förklara för mig varför mortaliteten bland ovaccinerade över 60 år med annan dödsorsak än covid-19 är mycket högre än för vaccinerade i statistiken från ONS!
Det fetmarkerade är alltså ett påstående som du baserar på siffror eller rapport från ONS.
Just denna siffra har dock inte med vaccineringen att göra. Den hade haft det om vaccinering lett till en ökad dödsrisk. Vilket det enligt dig inte gör enligt ONS, enligt dig.
Varför inte bara länka till var du fått underlaget till påståendet du ber mig förklara? Vi vet alla svaret och det har jag skrivit om förut.
Det finns en enorm mängd statistik som tillåter en utvärdering av vaccinens nytta och risk. Det som du lyfter här har med (de uppenbarligen obefintliga) riskerna att göra.
Det finns även andra sätt att utvärdera denna.
Här är ett exempel:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2110475
Det ONS gör jävligt bra och som jag syftade på när jag rekommenderade dem är utvärderingen av vaccineffektivitet.
De samplar slumpvis i befolkningen. Det reducerar en bias som potentiellt är stor och svår att korrigera för; testbenägenhet.
Vilka som testas är inte beroende av varken symptom eller benägenhet att testa sig. Den biasen reduceras helt och håller när man istället samplar från hundratusentals människor slumpmässigt.
Rapporten går förutom effektiviteten mot infektion igenom effektiviteten mot hospitalizations och död.
Det är uppenbart att du endast letar sådant som bekräftar vad du vill tro, vid detta laget. Varför man nu skulle
vilja tro dåligt och basha vaccin som räddar liv för allmän beskådan för att få fler att avstå. Det övergår mitt förstånd.
Men sådan statistik som visar på nyttan med vaccin finns givetvis även på andra ställen att hitta. Jag hittade tillexempel en rapport från cdc som undersökt samma sak som ditt påstående gällde.
Här kommer den igen;
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7043e2.htm
Citat:
Jag läser nu WHO s omfattande studie som inledningsvis säger sig bevisa detsamma. Hittills tycks det dock handla om uppskattad dödlighet med covid men utan vaccin vs mortaliteten med covid och vaccin i åldersgrupper över 60 år. Märkligt.
Du vet ingenting om min världsbild, eller åtminstone väldigt lite.
Men den vill du nog inte heller dela med dig av. Ska vi diskutera den också nu? Nej tack.