2021-12-09, 12:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Säger du ja. Men i verkligheten så byter de såklart munskydd ofta under operationer.

Nej det gör det inte för då bryter de sterilskyddet. Uttala dig inte om sånt du inte vet.
Citera
2021-12-09, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej det gör det inte för då bryter de sterilskyddet. Uttala dig inte om sånt du inte vet.
Suck tror du ett blött skydd är sterilt!
Läste du förresten i länken som postades tidigare om munskydds alla nackdelar?
Citera
2021-12-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Precis så.

https://thuletide.wordpress.com/2021/04/20/covid-19-face-masks-are-killing-you-and-do-not-block-covid-transmission-data-from-comprehensive-2021 -study/

Så nu är inte bara vaccin farligt utan även munskydd😉 Vad är nästa fara? Plåster?
Citera
2021-12-09, 12:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Jag litar mer på vad en kirurg säger än dina fantasier, ja jag känner en kirurg, så var det avklarat.

Nej inte läst den länken.
Citera
2021-12-09, 12:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är konstaterat att framförallt Delta-vågen drivs även av unga. Den kunskapen är väl accepterad nu. Det tillsammans med påskyndandet av öppnandet av skolor i båda länderna har nog bidragit till smittspridningen.
Jo, men rör det sig om barn under 12 år så får de fortsätta att driva smittan tills de fått flockimmunitet i den gruppen.

De är iof inte lika väl skyddade då, som om de haft hybridimmunitet. Men å andra sidan så blir de, ytterst sällan, allvarligt sjuka. Äldre barn och vuxna i deras omgivning får se till att vara vaccinerade.
Citera
2021-12-09, 12:35
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag ids bara svara på det understrukna;
Nej, som jag sa till dig är min konklusion att datan innehåller systemfel- ingenting annat.

Såklart. Det är väl därför du inte vill länka också. Du vill behålla ditt systemfel intakt utan att ens lyfta det med länkad rapport/data för en diskussion.
Citat:

Vill du bevisa någonting får du hänvisa till data utan systemfel. Till och med du höll ju med om att statistiken innehåller fel.

Det jag kallar bias och mycket annat kallar du förmodligen för fel. Men det är svårt att veta vad du syftar på här eftersom du inte vill presentera det. All data jag länkar kommer förmodligen att innehålla "systemfel" i denna diskussion. Visst är det väl systematiska fel du menar med "systemfel"?

Citat:

Jag väntar istället på att ONS ska korrigera felet.
Då finns en risk för att du får vänta länge. Kan du hitta det kan dom också hitta det, kan du utgå ifrån.
Senast redigerad av MrArtur 2021-12-09 kl. 12:40.
Citera
2021-12-09, 12:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Citat:
Jag litar mer på vad en kirurg säger än dina fantasier, ja jag känner en kirurg, så var det avklarat.

Vilken är effekten av allmänt munskyddskrav på nivån och mångfalden av florerande virus och bakterier?

Min andra fråga:
Vad blir effekten av en tillfälligt sterilare miljö?

Själv lutar jag starkt åt att Tegnell hade rätt;
En minskad generell smittspridning riskerar att ge befolkningen ett sämre försvar mot olika virus och bakterier vi har i vår normala miljö, och särskilt hos barn kan det få verkligt oönskade effekter. Jag vill mena att de ökade icke covidrelaterade sjukhusinläggningar vi såg tidigare i höstas vid lyftande av restriktioner var en följd av detta.

Med andra ord behöver avvägningar göras, skulle jag vilja hävda.
Citera
2021-12-09, 12:41
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Uppenbarligen så följer du inte det som står i lönken.
"Hur ofta ska man byta munskydd?
Om du använder ett munskydd som är avsedd för engångsbruk så bör du slänga det efter en användning. Om munskyddet blir smutsigt eller blött bör du byta det med en gång"
Ett munskydd blir väldigt blött efter bara en kort stund
Sluta flämta och drägla så går det bättre.
Mina klarar lätt 4 timmar och lite till.
Kanske värre utomhus men där använder jag sällan munskydd.
På planen jag åkte med är luften så torr att munskydden klarar betydligt längre tid.

Däremot framme i värmen och fuktig luft i Sydamerika så bytte jag betydligt oftare men sådant fattar inte du.
Du är enbart avundsjuk på oss som har jobb där tjänsteresor med flyg mm ingår. Typiskt svensson mentalitet att gnälla. Skaffa dig ett bra liv.
Citera
2021-12-09, 12:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Såklart. Det är väl därför du inte vill länka också. Du vill behålla ditt systemfel intakt utan att ens lyfta det med länkad rapport/data för en diskussion.

Det jag kallar bias och mycket annat kallar du förmodligen för fel. Men det är svårt att veta vad du syftar på här eftersom du inte vill presentera det. All data jag länkar kommer förmodligen att innehålla systemfel i denna diskussion.

Då finns en risk för att du får vänta länge. Kan du hitta det kan dom också hitta det, kan du utgå ifrån.
Helt korrekt. Detta eftersom hur du och jag än spekulerar kommer våra spekulationer inte innebära bevis. Det var bevis jag var ute efter.

ONS korrigeringar får istället senare kontrolleras, så blir det inte bara massor av spekulationer.
Citera
2021-12-09, 12:43
Medlem
Citat:
Nej det gör det inte, men influensan våldtar inte hela världen heller.

Jasså? Du kanske har missat att influensa är en av våra vanligaste dödsorsaker?

Det som våldtar hela världen, är ni provaxxare, som pissar på era medmänniskor bara för att dem inte tycker som er.

Det som våldtar hela världen, är människor som er, som inte står upp för mänskliga rättigheter bara för att pappa staten har gjort er till ”de utvalda”.

Men ni är för blinda för att se det.
Citera
2021-12-09, 12:45
Medlem
Citat:

Gör det och gråt sedan..
Imponerande att du känner en kirurg! Verkligen. Själv känner jag dussintals.
Men om han inte byter sitt blöta icke sterila munskydd när han opererar så är han ju en fara för sin patient!
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-12-09 kl. 12:53.
Citera
2021-12-09, 12:47
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Helt korrekt. Detta eftersom hur du och jag än spekulerar kommer våra spekulationer inte innebära bevis. Det var bevis jag var ute efter.

ONS korrigeringar får istället senare kontrolleras, så blir det inte bara massor av spekulationer.
Vi får säga så. Annat är inte lönt. Ditt beteende är farligt. För både dig och andra. Och hade du hittat ett fel hade du väl presenterat det..
Senast redigerad av MrArtur 2021-12-09 kl. 13:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in