2021-12-09, 13:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Omikron är ofarligt för svarte fan!! Och barn ska för helvete inte vaccineras, är du helt från vettet människa??
Tycker du själv att detta var en vettig respons på det jag skrev?

Jag överlämnar din fråga till Gud eftersom jag, om jag nu skulle vara helt från vettet, följdaktligen inte är lämplig att besvara den.
Citera
2021-12-09, 13:20
Medlem
Det nya normala för Sverige.

Vi klarar inte av att registrera alla doser.
https://www.expressen.se/nyheter/mans-mollers-kritik-om-vaccinpass-helsnurrigt/

"Många svenskar stöter på problem när de ska bevisa att de tagit alla sina vaccindoser för att kunna resa utanför EU.

Flera länder kräver nämligen bevis på datum och batch för alla vaccindoser – och i de svenska covidbevisen finns bara den informationen från den sista dosen."

Vi klarar inte av att räkna doser.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/hade-tagit-en-dos-men--covidpasset-visade-tre/

" Trots att Amanda Johansson, 22, från Skellefteå bara tagit en vaccindos, visade hennes covidbevis att hon tagit tre. "

Kan vi ha slagit om systemet så Måns ska få åka till Thailand?
Citera
2021-12-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad handlar detta om?

Håller de inte pressträff varje torsdag?

Ingen minister närvarande, så sannolikt inga nya åtgärder.
Citera
2021-12-09, 13:21
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Saklighet är alltså farligt enligt dig. Det är noterat.
Det är verkligen sakligt att påpeka "systemfel" och sedan inte vara villig att ge skäl för dessa.

Desinformation är farligt. Det kan du notera.
Citera
2021-12-09, 13:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det är verkligen sakligt att påpeka "systemfel" och sedan inte vara villig att ge skäl för dessa.

Desinformation är farligt. Det kan du notera.
Det är inte desinformation bara därför att jag inte ger dig skäl för det. Åter igen är du osaklig.

Du påstod dig ha bevis. Sedan säger du själv att datan du hänvisar till innehåller fel. Sedan vill du rätta felet du själv påtalade (vilket var ett helt annat fel än det jag först hänvisade till). Och nu säger du att jag är en fara för mig själv och andra.

Förstår du varför jag inte vill lägga tid på dig?
Citera
2021-12-09, 13:31
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad handlar detta om?
Det är pressträff varje torsdag vid 14.00.
Citera
2021-12-09, 13:34
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Det är inte desinformation bara därför att jag inte ger dig skäl för det. Åter igen är du osaklig.
Om du hade haft giltiga skäl hade du väl presenterat dem. Att komma med omotiverade påståenden är alltid osakligt.

Citat:

Du påstod dig ha bevis. Sedan säger du själv att datan du hänvisar till innehåller fel. Sedan vill du rätta felet du själv påtalade (vilket var ett helt annat fel än det jag först hänvisade till). Och nu säger du att jag är en fara för mig själv och andra.

Halmgubbar är en annan oärlig argumentationsteknik. Allt för att skydda dig själv från det otänkbara; att tvingas ändra uppfattning. Kom ihåg att det är en styrka.
Citat:

Förstår du varför jag inte vill lägga tid på dig?
Då avslutar jag gärna här.
Senast redigerad av MrArtur 2021-12-09 kl. 13:38.
Citera
2021-12-09, 13:41
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur kan din fru för trettio år sedan ha läst en undersökning om munskydds nackdelar som publicerades nyligen?

Ni är ju vilse igen..
Samma saker som nu finns i rapporter var inga nyheter för 30 år sedan om munskydd och ingick i deras litteratur då.
Risk för svamp i munhåla. Risk för bakterier om munskyddet inte hanteras på rätt sätt osv.

Men gäller de som ofta har munskydd, t.ex. kirurger och övrig personal för operationer mm.
De som nu har munskydd korta stunder eller som jag under veckans tjänsteresa är det ofarligt för.
Och för de som har munskydd som ska tvättas regelbundet men folk slarvar med sådant. Knappast för munskydd man använder några timmar och sedan slänger.

Kom med något nytt.

Sök nu hjälp för din ångest och sluta gräv efter massa skit du inte tillför något till tråden med.
Citera
2021-12-09, 13:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
1. Om du hade haft giltiga skäl hade du väl presenterat dem.

2.Halmgubbar är en annan oärlig argumentationsteknik. Allt för att skydda dig själv från det otänkbara; att tvingas ändra uppfattning. Kom ihåg att det är en styrka.

3.Då avslutar jag gärna här.
Stycke 1;
Det är din (felaktiga) slutsats.

Stycke 2;
Det argument jag gav för att inte lägga ned den tid du vill på dig är inte någon halmgubbe utan hur du har agerat.
Sedan ska jag inte dra ned byxorna på dig nu och visa att du är naken, eftersom Gud förbjuder mig att göra sådant. Ett litet råd för framtiden om du vill citera mig är att hålla den röda tråden, och iaktta dina egna slutsatser.

Stycke 3:
Du säger upprepat det, men det tycks vara tomma löften. Låt mig demonstrerara hur det går till;
Jag avslutar här.
Citera
2021-12-09, 13:44
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Samma saker som nu finns i rapporter var inga nyheter för 30 år sedan om munskydd och ingick i deras litteratur då.
Risk för svamp i munhåla. Risk för bakterier om munskyddet inte hanteras på rätt sätt osv.

Men gäller de som ofta har munskydd, t.ex. kirurger och övrig personal för operationer mm.
De som nu har munskydd korta stunder eller som jag under veckans tjänsteresa är det ofarligt för.
Och för de som har munskydd som ska tvättas regelbundet men folk slarvar med sådant. Knappast för munskydd man använder några timmar och sedan slänger.

Kom med något nytt.

Sök nu hjälp för din ångest och sluta gräv efter massa skit du inte tillför något till tråden med.
Så du tror inte forskningen gått framåt de senaste 30 åren?
Citera
2021-12-09, 13:46
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så du tror inte forskningen gått framåt de senaste 30 åren?
Svamp och bakterier har funnits före mänskligheten. Knappast något nytt.
Eller?

Du är anti mot allt. Vaccin, munskydd, distans, arbete?
Vad gör du här egentligen för något du inte tror på?
Citera
2021-12-09, 13:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vilken är effekten av allmänt munskyddskrav på nivån och mångfalden av florerande virus och bakterier?

Min andra fråga:
Vad blir effekten av en tillfälligt sterilare miljö?

Själv lutar jag starkt åt att Tegnell hade rätt;
En minskad generell smittspridning riskerar att ge befolkningen ett sämre försvar mot olika virus och bakterier vi har i vår normala miljö, och särskilt hos barn kan det få verkligt oönskade effekter. Jag vill mena att de ökade icke covidrelaterade sjukhusinläggningar vi såg tidigare i höstas vid lyftande av restriktioner var en följd av detta.

Med andra ord behöver avvägningar göras, skulle jag vilja hävda.

Det finns miljarder asiater som använder munskydd, de är inga gnällspikar som ni. Titta exempelvis på Japan där alla använder det, i princip noll smitta. Kan vara en kombination av god vaccintäckning och munskydd.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/japan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in